Verkku kirjoitti:En kyllä ymmärrä että noin vanhas raktoris oikein maksaa.
En mäkään. Ehkä joku 16 000 alveineen olis tolle hyvä ku ees etukuormainta oo.
En oikeen tiedä onko noissa nettikoneen hinnoissa lisätty alveja, mikäli ei oo niin tästä saa ainakin maksaa ittensä kipiäksi. Tuntejakin 12500... http://www.nettikone.com/valmet/655/1373976
Tais tulla kiertopalkinto tuosta.
Ei varmasti kestä laatikko 7,4l vääntöjä kun ei kestä 6,6l,sen kanssa toistaitoisen käsissä. Luultavasti saa kokoajan olla vaihtamassa akselia tai holkkia kun boorit vetäsee helevettiin siitä ennen pikavaihetta.
Maatila kirjoitti:Katohhan tuohan on työpaikan naapurin entinen valametti.. Se hullu vaihto tuon 3070 massikkaan, ison virheen teki.. Ja todellakin on maalattu, vanteet oli ihan ruosteessa ja muutenki maalipinta oli ulkona seisomisen takia huono..
Nojaa. Massikas kyll enemmä vaihteit ja vakiona tehokkaampi kone. Mutta eipä oo kyllä ollu pahaa sanottavaa 655:sta. Ainoo et ykköspakki o vähän nopia mettä ajoo ja keula kevyt 15m amazonen kans. Mut ei tu pettyy jos ostaa.
3000 sarjalaisis on ollu kestävyys ongelmia luvattoman paljon ainaki mitä oon kuullu. Kokemusta ei oo mutten kuitenkaa itelle semmosta uskaltas ostaa. Mutta hevostilalle se verku meni nii tuskin sillä nii paljoa hommaa on ,että kynsiin hajoais.. Ja on niillä 900 valametti toisena. Ite en oo kyllä 605 kans huomannu metäs, että olis liian nopia pakki. Riippuu tieten maastostaki. Jos olis rahnaa nii ostasin tuon 655 itelle.
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Jos meinaa pienemmän 3000-sarjalaisen ostaa nii pitää varmistaa et on 16+16 vaihteistol koska ei kestä 32+32 vaihteisto. Mut muuten iha hyvii pelei omii käsii. Eikä -05 tai-55 Valmeteis oo mitää vikaa.
Siitä jollekkin vanhan ajan laatua edustava puimuri. http://www.nettikone.com/massey-ferguson/187/1432285
Maatila kirjoitti:Katohhan tuohan on työpaikan naapurin entinen valametti.. Se hullu vaihto tuon 3070 massikkaan, ison virheen teki.. Ja todellakin on maalattu, vanteet oli ihan ruosteessa ja muutenki maalipinta oli ulkona seisomisen takia huono..
Nojaa. Massikas kyll enemmä vaihteit ja vakiona tehokkaampi kone. Mutta eipä oo kyllä ollu pahaa sanottavaa 655:sta. Ainoo et ykköspakki o vähän nopia mettä ajoo ja keula kevyt 15m amazonen kans. Mut ei tu pettyy jos ostaa.
3000 sarjalaisis on ollu kestävyys ongelmia luvattoman paljon ainaki mitä oon kuullu. Kokemusta ei oo mutten kuitenkaa itelle semmosta uskaltas ostaa. Mutta hevostilalle se verku meni nii tuskin sillä nii paljoa hommaa on ,että kynsiin hajoais.. Ja on niillä 900 valametti toisena. Ite en oo kyllä 605 kans huomannu metäs, että olis liian nopia pakki. Riippuu tieten maastostaki. Jos olis rahnaa nii ostasin tuon 655 itelle.
Muutamalla tutulla on noita 3000sarjan ferkuja, yks meinas jo kyllästyä kun vaihteistossa aina jotain ja lähellä oli ettei hävittänyt koko laitetta kysesssä 3060. Yhellä toisella on sitten 3075 ja kyllä kehuu että on hyvä peli. Ja toi 3075 on vielä enemmän käytetty ja kovemmissa hommissa kokoajan. En nyt sitten osaa sanoa millasia ne on kun monenlaista kuullut.
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Noi mallit jokka loppuu vitoseen on niitä jotka kestää rajumpaakin käyttöä, mutta niitä nollaa loppuvia pitää ajaa silkkihansikkain kun ei oo yhtä kestäviä. Meillähän on toho viitosee loppuva nii siks kestäny.
3000 sarjan keppejä hämmentämällä saa helposti hätäisempi kaveri särjettyä jotain. Sitä en muista koskiko tuo vaihteistovika eritoten Autotronic, Datatronic vai Electronic lootalla olevia, viisaammat kertokoot.
Electronic onse perusmalli missä ei oo oikee mitää ominaasuksia. Datatronicissa on sivupalkissa näyttö ja painonappeja joilla saa kattottua kaikkee tarpeellista. Autotronicissa on sisäänrakennettu ajotietokone. Kaikki saa hajalle jos vaan haluaa mutta melkeenpä toi Electronic on se heikoin lootaltaan. Mutta Datatronicissa on eniten taas sähkövikoja. Autotronic on ehkä se kaikkein kestävin. Näin uskaltaisin väittää. Mutta kaikki saa hajotettua.
Suurin syy miks remppoja tulee lootaa on se kun noi pienemmät (3050-3070) ei kestä sitä 32+32 vaihteistoa. Ja sitten hitaan ja nopean alueen vaihto on laitettu vaihekeppiin niin että se käytetään vasemalla sivulla jonka sen sitten sähköisesti vaihtaa. Ja jos sähkövirta ei riitä kunnolla ja se ratas jää välille ja lähetään ajaan, niin onnittelut: olet juuri voittanut vaihdelaatikkorempan.
Ja ne viitoseen loppuvat mallit on uudempaa mallisarjaa jossa on jo kestävempi loota justiinsa sen takia kun 0 loppuva sarja ei oikee kestäny.
Siinäpä nämä syyt sitten olivat. Ja ehkä suurin syy miksei kestä niin on että kuski ei osaa asiaansa.
Missä vaiheessa mä oon väittäny kestävin ei hajois? Ja kyllä 8000 valtroja sanotaan valtrojen kestävimmäks mallisarjaks mutta silti niitä on aina remontissa. Ja vaikka se olis kestävintä mallisarjaa nii voi siihen silti joutua tekemään remonttia. Kestävin mallisarja meinaa sitä että joutuu tekemään remonttia kaikista vähiten. Ei se sitä mahdollisuutta sulje pois etteikö siihen remonttia joutuis tekemään. Sitä se meinaa. Riskit remppaan on kaikista pienimmät. Ja tuohon meidän remppaan oli oikeestaan kaksyytä: Se että tehas oli unohtanu vaihteistosta kiristää jonkun päämutterin kunnolla ja sitten kun sillä ajettiin suolla joka on raakaa hommaa jokaselle traktorille. Siinä se meni. Tehas toki osallistu remontin kustannuksiin. Ja onhan tuolla nytten 6000 tuntia ajettu rempan jäkeen ilman huolia murheita. Rempan jälkeen meni takas suolle ja hyvin kesti.
Tässä tapauksessa pätee sanonta että älä yritä opettaa isääs paskalle.
Tuohon kun tekis kaiteet ja penkit ni sais kivasti kuskattua känniläisiä ja tehtyä tiliä, poistaminenkin onnistuis nopsaan ku tunkki pystöön vaan.
Mitäs nuo kulkee?
Aecel kirjoitti:Ei mitää tietoa, eipä noita täälläpäin oo koskaan vastaan tullutkaan. Tosin Junkkari sana aiheuttaa silloin tällöin lievähköjä ennakkoluuloja.
Mä oon edelleen sitä mieltä että etelä-pohojalaisilta pitääs kieltä hitsauskoneen käyttö ja raudan muokkaaminen. Eteenki härmälääsiltä.
Valtra655 kirjoitti:Missä vaiheessa mä oon väittäny kestävin ei hajois? Ja kyllä 8000 valtroja sanotaan valtrojen kestävimmäks mallisarjaks mutta silti niitä on aina remontissa. Ja vaikka se olis kestävintä mallisarjaa nii voi siihen silti joutua tekemään remonttia. Kestävin mallisarja meinaa sitä että joutuu tekemään remonttia kaikista vähiten. Ei se sitä mahdollisuutta sulje pois etteikö siihen remonttia joutuis tekemään. Sitä se meinaa. Riskit remppaan on kaikista pienimmät. Ja tuohon meidän remppaan oli oikeestaan kaksyytä: Se että tehas oli unohtanu vaihteistosta kiristää jonkun päämutterin kunnolla ja sitten kun sillä ajettiin suolla joka on raakaa hommaa jokaselle traktorille. Siinä se meni. Tehas toki osallistu remontin kustannuksiin. Ja onhan tuolla nytten 6000 tuntia ajettu rempan jäkeen ilman huolia murheita. Rempan jälkeen meni takas suolle ja hyvin kesti.
Tässä tapauksessa pätee sanonta että älä yritä opettaa isääs paskalle.
Jaaha, no sitte. Kyllähän ton sitten ymmärtää jos hajos ja oli tolleen jo tehtaalta lähtien, ja vielä osallistuivat kustannuksiin.
Valtra655 kirjoitti:Electronic onse perusmalli missä ei oo oikee mitää ominaasuksia. Datatronicissa on sivupalkissa näyttö ja painonappeja joilla saa kattottua kaikkee tarpeellista. Autotronicissa on sisäänrakennettu ajotietokone. Kaikki saa hajalle jos vaan haluaa mutta melkeenpä toi Electronic on se heikoin lootaltaan. Mutta Datatronicissa on eniten taas sähkövikoja. Autotronic on ehkä se kaikkein kestävin. Näin uskaltaisin väittää. Mutta kaikki saa hajotettua.
Suurin syy miks remppoja tulee lootaa on se kun noi pienemmät (3050-3070) ei kestä sitä 32+32 vaihteistoa. Ja sitten hitaan ja nopean alueen vaihto on laitettu vaihekeppiin niin että se käytetään vasemalla sivulla jonka sen sitten sähköisesti vaihtaa. Ja jos sähkövirta ei riitä kunnolla ja se ratas jää välille ja lähetään ajaan, niin onnittelut: olet juuri voittanut vaihdelaatikkorempan.
Ja ne viitoseen loppuvat mallit on uudempaa mallisarjaa jossa on jo kestävempi loota justiinsa sen takia kun 0 loppuva sarja ei oikee kestäny.
Siinäpä nämä syyt sitten olivat. Ja ehkä suurin syy miksei kestä niin on että kuski ei osaa asiaansa.
Jaaha. Jännä kuitenki ku meillä on ollu 3060electronic toistakymmentä vuotta ja mitään ongelmaa ei oo ollu ja tunteja kuitenki kertyny runsaasti. Sitten ennen nyykkäriä oli 3060autotronic ja sitä kummasti sai rempata juuri tuon hitaan ja nopean alueen vaihdon takia koska siinä vaan keppi käytettiin vasemmalla. Electronicissa se ei tietämättään mene kun pitää se nappi painaa pohjaan ja sitten keppi vasemmalle. Ja tuossahan on juuri se 16+16 vaihteisto.