Natikat & Caset

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
fendt_man
Viestit: 152
Liittynyt: 20.01.2012 20:27
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja fendt_man »

Kyllä se vaan niin on et jos johonki tottuu ni siitä ei palio voi merkkejä vaihella ja kyllä vaan merkisäkin on eroja. ;) Esim meijä isos nyyskys joutuu hirviästi varroo perrää ko ruuvattu kone ja sittekö siinä o powershift ni se antaa aina tarpeen tullen pikkuse periksi ni hittaasti joutuu vaihteita vaihtaa ku joku isompi vehe peräs mutta onneksi c alueen automaatti vaihteet auttaa vähäsen ja pahin kohta on se alueen vaihto. :( Vastaavasti pienemmäs voi runtata niitä vaihteita nii palioko haluaa ja sitäki o ruuvattu ainoastaa synkroa joutuu varoo. ;)
Meilläki on 512 kaa samat ongelmat tosin perä on kestäny, mutta äkeen ja paskakärrin vejossa pitää kytkimellä vaihtaa pikavaihteet. Mutta tuo case&new holland 2003-2008 powersihft laatikot on perseestä, nykkii nii saatanasti sama mikä vehe perässä, pitää aina kytkimellä vaihtaa pari vaihetta kerallaan. :|
Avatar
Tuppurainen
Viestit: 4383
Liittynyt: 23.12.2011 15:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tuppurainen
Paikkakunta: Pori

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Tuppurainen »

Meidän talos o ollu 845Xl case vm. 1987. Se ol oikea lengenda, ja kun se ol turbotettu, se kulki jottain 42 ja savupilvi ei ollut pieni. Mun isän kavereilla on sellaset, eikä niitte mielestä ole sillä traktorilla ole sellaista hintaa, jolla sitä ei pysty ostamaan.
Ja nykyään o etukuormaajalla varustettu mx100 ja cvx150, jossa on tehoa yli 225 hp ja kulkee alamäkeen melke 56! Se tuotiin 2009 iso-britanniasta.
Kuva
Kuva
____________________________________________________________
Toyota Crown JZS171W Tom's -03 / 1JZ-GTE
ex:
Toyota Corolla E10 HB 1.6 -96 / 4A-FE
Toyota Hiace LH66 4WD 2.4 -89 / 2L
Valtra_
Viestit: 156
Liittynyt: 12.02.2012 19:49
Tämänhetkinen kaupunki:: Enpä tiiä
Kielet: Suomi,englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_(fin)
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Enpä tiiä

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Valtra_ »

Tässä olis meitin natikka:

Kuva

Se on natikka 474,kova veheje,ku kulkee 60 km/h.
Kuva
Rakun kyljessä pitää lukia notta VALTRA
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Meilläki oli ennen 685xl:ää 574 ja soli maantielaatikolla ja iskä sai sillä sakot.
Osmo_
Viestit: 288
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Palataampas taas meitsin omaan elementtiin. Eli kivoihin nostoihin :twisted:
urakkamies kirjoitti:Eikö se Natikan TA oo oikein pikavaide, niinkuin Massikan Multipoweri.
Torque Amplifier on juurikin samanlainen pikavaihde kuin MP. Pienemmällä alueella ei ole moottorijarrutusta ja paikalliskäytössä pitää pitää isommalla alueella (muuten ison alueen pakka palaa eikä vaihteet tahdo liikkua). Pienemmällä alueella nopeus on 17% hitaampi kuin isommalla alueella.

Meille tuli joskus 80-90 -lukujen taitteessa 584 kahden David Brown 990:n kaveriksi. Sai heti peräänsä uudet 3X16'' Kvernet ja 3m äkeen. Vuonna '98 tuli uusi voimakone ja tällä kertaa 684 TA. Siitä oli johtosarja palanut ja kaupat tehtiin huoltoaseman pihalla koneen käydessä. TA ei pelannut pienellä alueella (kytkimen levyjen koko verrattavissa mopon kytkimeen). TA korjattiin ja moottori porautettiin koska oli väljä. Se lähti jo vuonna 2001 pois. Viime syksynä bongasimme iskän kanssa lehti-ilmoituksesta huittisissa myynnissä olevan 784 4X4 TA:n. Kävimme katsomassa sitä, heitimme tarjouksen ja myyjä ilmoitti viikon päästä että tulkaa hakemaan pois. Kone toimii kuin junan vessa, voimaa on kuin pienessä kylässä (kun vertaa 584:een), Perälevy siunaantui kaupanpäälle ja traktori sai juontokouran peräänsä, samaan aikaan 584:een tehtiin vinssi Corollan takasillasta. Nelivedon kartaani ja vetoakselit saivat uudet ristikot, verhoilu uusittiin ja öljyt vaihtuivat. 2-toiminen venttiilipöytä tehtiin (toimii kun 1-toiminen laitetaan päälle). Hytti ja nostolaitekansi pitäisi lähiaikoina irrottaa kun korjaa asentoa kokoajan. Nätisti veti tota Potilan 290:aa :P Tosta se lähtee alkuun... Nimittäin sukupolvenvaihdos.
Kuva
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Lyöppä turpo natikkaha, nii ähkäsee. :D
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Natikkakuski
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.05.2011 09:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Satakunta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Natikkakuski »

Ännä kirjoitti:Lyöppä turpo natikkaha, nii ähkäsee. :D
Sul on ännä viel sen verran opittavaa et ei noihin vanhempiin kunnon natikoihin mitään turboo tartte! Voimaa on muutenki melkein liikaa..
Kuva <-- by veke00
Natikkamies on tosimies
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Natikkakuski kirjoitti:
Ännä kirjoitti:Lyöppä turpo natikkaha, nii ähkäsee. :D
Sul on ännä viel sen verran opittavaa et ei noihin vanhempiin kunnon natikoihin mitään turboo tartte! Voimaa on muutenki melkein liikaa..
Ainahi vakio 684 on nii mopoonen, ettei mitää rajaa... Se riippuu kuule ihan siitä mitä tekee, noin 90%:iin nykypäivän maatalouden hommista tuos EI OO liikaa tehoa...
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Natikkakuski
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.05.2011 09:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Satakunta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Natikkakuski »

Ännä kirjoitti:
Natikkakuski kirjoitti:
Ännä kirjoitti:Lyöppä turpo natikkaha, nii ähkäsee. :D
Sul on ännä viel sen verran opittavaa et ei noihin vanhempiin kunnon natikoihin mitään turboo tartte! Voimaa on muutenki melkein liikaa..
Ainahi vakio 684 on nii mopoonen, ettei mitää rajaa... Se riippuu kuule ihan siitä mitä tekee, noin 90%:iin nykypäivän maatalouden hommista tuos EI OO liikaa tehoa...
No ehk... Mut pito se looppuu ei voima...
Kuva <-- by veke00
Natikkamies on tosimies
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Voimaa ei voi olla liikaa. 8-)
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Natikkakuski kirjoitti: No ehk... Mut pito se looppuu ei voima...
No tuosta voijaan olla montaa mieltä... 200 heposestaki loppuu 7m äkeen ees voima ennemmin ko pito...
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Natikkakuski
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.05.2011 09:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Satakunta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Natikkakuski »

Ännä kirjoitti:
Natikkakuski kirjoitti: No ehk... Mut pito se looppuu ei voima...
No tuosta voijaan olla montaa mieltä... 200 heposestaki loppuu 7m äkeen ees voima ennemmin ko pito...
No sovitaan silleen Smoker
Kuva <-- by veke00
Natikkamies on tosimies
Osmo_
Viestit: 288
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Pito tosta loppuu kyllä ennemmin. 13.6 leveet kumit ja painoa karvan verran yli 3000kg. Pienemmässä ei kolmeakaan... Turboa oon miettinyt, mutta ei ole tarvetta ainakaan näillä näkymin. Pienemmässä vois olla kova sana kun se ei kierroksia liian ripeetä nappase :D Pieniähän noi on, mutta ei meiän maatilakaan niin iso oo. 20ha maata ja 7 metsää :roll:
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
valtravalmet
Kunniakäyttäjä
Viestit: 8846
Liittynyt: 31.12.2009 20:12
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: LEHTIMÄKI!!!

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja valtravalmet »

Ännä kirjoitti:
Natikkakuski kirjoitti: No ehk... Mut pito se looppuu ei voima...
No tuosta voijaan olla montaa mieltä... 200 heposestaki loppuu 7m äkeen ees voima ennemmin ko pito...
Sekin riippuu tietysti vaihteesta, hitaimmalla koittaa nii pito loppuu...
Miksi ostaa BMW kun pituus riittää? -VOLVO
Avatar
Tumpe
Viestit: 628
Liittynyt: 19.04.2009 11:31
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Tumpe »

Osmo_ kirjoitti:Pito tosta loppuu kyllä ennemmin.....
OT: Kato Devil ihan ite. :kippis:
Avatar
Natikkakuski
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.05.2011 09:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Satakunta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Natikkakuski »

Osmo_ kirjoitti:Pito tosta loppuu kyllä ennemmin. 13.6 leveet kumit ja painoa karvan verran yli 3000kg. Pienemmässä ei kolmeakaan... Turboa oon miettinyt, mutta ei ole tarvetta ainakaan näillä näkymin. Pienemmässä vois olla kova sana kun se ei kierroksia liian ripeetä nappase :D Pieniähän noi on, mutta ei meiän maatilakaan niin iso oo. 20ha maata ja 7 metsää :roll:
Jaa meillä vaa sutis talvel mettäs vaik oli ketjukki...
Kuva <-- by veke00
Natikkamies on tosimies
Osmo_
Viestit: 288
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Natikat & Caset

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Tumpe kirjoitti:
Osmo_ kirjoitti:Pito tosta loppuu kyllä ennemmin.....
OT: Kato Devil ihan ite. :kippis:
Hola, assholes 8-) Ja mettässä molemmat on saatu jumiin. Kyllähän ne sinne uppoo, jos sopiva kivi, kanto, kuoppa tms. sattuu renkaan tielle. Neliveto jäi jumiin kun kanto meni raidetangon ja etuakselin väliin, 584 jäi jumiin kun jäi sopivan kovalla pohjalla hankeen.
Kuva
Ajamalla tulin tostakin ylös.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Avatar
subarulinus
Viestit: 456
Liittynyt: 08.08.2012 13:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Myrskylä
Kielet: Eniten ruottii suomee ja enkkaa
Multiplayer tunnuksesi?: vw vento
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Myrskyyylä

Re: Natikat

Viesti Kirjoittaja subarulinus »

Natikkakuski kirjoitti:
fordmies4610 kirjoitti:Tällä tilalla on aikoinaan ollu International B414.Ikävä on. :cry:
Ymmärrän. :cry:
Mulla on OMA ih b414 http://aijaa.com/0001710760684 http://aijaa.com/0009610760683
Foordi on peltojen loordi.
-Ford 4550
-Ford 5610
-Ford 3000
-EX Ford 7610
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”