Kyllä se vaan niin on et jos johonki tottuu ni siitä ei palio voi merkkejä vaihella ja kyllä vaan merkisäkin on eroja. Esim meijä isos nyyskys joutuu hirviästi varroo perrää ko ruuvattu kone ja sittekö siinä o powershift ni se antaa aina tarpeen tullen pikkuse periksi ni hittaasti joutuu vaihteita vaihtaa ku joku isompi vehe peräs mutta onneksi c alueen automaatti vaihteet auttaa vähäsen ja pahin kohta on se alueen vaihto. Vastaavasti pienemmäs voi runtata niitä vaihteita nii palioko haluaa ja sitäki o ruuvattu ainoastaa synkroa joutuu varoo.
Meilläki on 512 kaa samat ongelmat tosin perä on kestäny, mutta äkeen ja paskakärrin vejossa pitää kytkimellä vaihtaa pikavaihteet. Mutta tuo case&new holland 2003-2008 powersihft laatikot on perseestä, nykkii nii saatanasti sama mikä vehe perässä, pitää aina kytkimellä vaihtaa pari vaihetta kerallaan.
Meidän talos o ollu 845Xl case vm. 1987. Se ol oikea lengenda, ja kun se ol turbotettu, se kulki jottain 42 ja savupilvi ei ollut pieni. Mun isän kavereilla on sellaset, eikä niitte mielestä ole sillä traktorilla ole sellaista hintaa, jolla sitä ei pysty ostamaan.
Ja nykyään o etukuormaajalla varustettu mx100 ja cvx150, jossa on tehoa yli 225 hp ja kulkee alamäkeen melke 56! Se tuotiin 2009 iso-britanniasta.
____________________________________________________________
Toyota Crown JZS171W Tom's -03 / 1JZ-GTE
ex:
Toyota Corolla E10 HB 1.6 -96 / 4A-FE
Toyota Hiace LH66 4WD 2.4 -89 / 2L
Palataampas taas meitsin omaan elementtiin. Eli kivoihin nostoihin
urakkamies kirjoitti:Eikö se Natikan TA oo oikein pikavaide, niinkuin Massikan Multipoweri.
Torque Amplifier on juurikin samanlainen pikavaihde kuin MP. Pienemmällä alueella ei ole moottorijarrutusta ja paikalliskäytössä pitää pitää isommalla alueella (muuten ison alueen pakka palaa eikä vaihteet tahdo liikkua). Pienemmällä alueella nopeus on 17% hitaampi kuin isommalla alueella.
Meille tuli joskus 80-90 -lukujen taitteessa 584 kahden David Brown 990:n kaveriksi. Sai heti peräänsä uudet 3X16'' Kvernet ja 3m äkeen. Vuonna '98 tuli uusi voimakone ja tällä kertaa 684 TA. Siitä oli johtosarja palanut ja kaupat tehtiin huoltoaseman pihalla koneen käydessä. TA ei pelannut pienellä alueella (kytkimen levyjen koko verrattavissa mopon kytkimeen). TA korjattiin ja moottori porautettiin koska oli väljä. Se lähti jo vuonna 2001 pois. Viime syksynä bongasimme iskän kanssa lehti-ilmoituksesta huittisissa myynnissä olevan 784 4X4 TA:n. Kävimme katsomassa sitä, heitimme tarjouksen ja myyjä ilmoitti viikon päästä että tulkaa hakemaan pois. Kone toimii kuin junan vessa, voimaa on kuin pienessä kylässä (kun vertaa 584:een), Perälevy siunaantui kaupanpäälle ja traktori sai juontokouran peräänsä, samaan aikaan 584:een tehtiin vinssi Corollan takasillasta. Nelivedon kartaani ja vetoakselit saivat uudet ristikot, verhoilu uusittiin ja öljyt vaihtuivat. 2-toiminen venttiilipöytä tehtiin (toimii kun 1-toiminen laitetaan päälle). Hytti ja nostolaitekansi pitäisi lähiaikoina irrottaa kun korjaa asentoa kokoajan. Nätisti veti tota Potilan 290:aa Tosta se lähtee alkuun... Nimittäin sukupolvenvaihdos.
Ännä kirjoitti:Lyöppä turpo natikkaha, nii ähkäsee.
Sul on ännä viel sen verran opittavaa et ei noihin vanhempiin kunnon natikoihin mitään turboo tartte! Voimaa on muutenki melkein liikaa..
Ainahi vakio 684 on nii mopoonen, ettei mitää rajaa... Se riippuu kuule ihan siitä mitä tekee, noin 90%:iin nykypäivän maatalouden hommista tuos EI OO liikaa tehoa...
Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Ännä kirjoitti:Lyöppä turpo natikkaha, nii ähkäsee.
Sul on ännä viel sen verran opittavaa et ei noihin vanhempiin kunnon natikoihin mitään turboo tartte! Voimaa on muutenki melkein liikaa..
Ainahi vakio 684 on nii mopoonen, ettei mitää rajaa... Se riippuu kuule ihan siitä mitä tekee, noin 90%:iin nykypäivän maatalouden hommista tuos EI OO liikaa tehoa...
Pito tosta loppuu kyllä ennemmin. 13.6 leveet kumit ja painoa karvan verran yli 3000kg. Pienemmässä ei kolmeakaan... Turboa oon miettinyt, mutta ei ole tarvetta ainakaan näillä näkymin. Pienemmässä vois olla kova sana kun se ei kierroksia liian ripeetä nappase Pieniähän noi on, mutta ei meiän maatilakaan niin iso oo. 20ha maata ja 7 metsää
Osmo_ kirjoitti:Pito tosta loppuu kyllä ennemmin. 13.6 leveet kumit ja painoa karvan verran yli 3000kg. Pienemmässä ei kolmeakaan... Turboa oon miettinyt, mutta ei ole tarvetta ainakaan näillä näkymin. Pienemmässä vois olla kova sana kun se ei kierroksia liian ripeetä nappase Pieniähän noi on, mutta ei meiän maatilakaan niin iso oo. 20ha maata ja 7 metsää
Jaa meillä vaa sutis talvel mettäs vaik oli ketjukki...
Osmo_ kirjoitti:Pito tosta loppuu kyllä ennemmin.....
OT: Kato Devil ihan ite.
Hola, assholes Ja mettässä molemmat on saatu jumiin. Kyllähän ne sinne uppoo, jos sopiva kivi, kanto, kuoppa tms. sattuu renkaan tielle. Neliveto jäi jumiin kun kanto meni raidetangon ja etuakselin väliin, 584 jäi jumiin kun jäi sopivan kovalla pohjalla hankeen.
Ajamalla tulin tostakin ylös.