Giants Editor - harmaa kuva

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Avatar
Teemu
Viestit: 3475
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Giants Editor - harmaa kuva

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Kuva

Nostetaan aihe kunnolla esille, näin omalla topickilla.

Tähän mennessä tehtyä mm. asennettu uudet ajurit näyttikseen, poistettu muut editorit, ladattu toi mappipohja uudelleen ja Giants Editori asennettu uudelleen, mutta vieläkin herjaa tollasta.
Vanhalla editorilla aukas tuon mapin, muttei antanut tehdä mitään.

Ideoita, mistä lähtisi ongelmaa ratkomaan? Näyttiksenä Intel HD Graphics 3000.

Logitiedot
GIANTS Engine Runtime 6.0.2 64bit (Build Date: Oct 27 2014)
Copyright (c) 2008-2014, GIANTS Software GmbH (giants-software.com), All Rights Reserved.
Copyright (c) 2003-2014, Christian Ammann and Stefan Geiger, All Rights Reserved.
Application: GIANTS Editor 64bit 6.0.2
Main System
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-2540M CPU @ 2.60GHz
Memory: 3936 MB
OS: Windows NT 6.1 64-bit
Physics System
Version: 5.9.4
Thread(s): 2
Sound System
Driver: OpenAL Software
Render System
Driver: OpenGL
Card Vendor: Intel
Renderer: Intel(R) HD Graphics 3000
Version: 3.1.0 - Build 9.17.10.3347
Shader Version: 1.40 - Intel Build 9.17.10.3347
GL_NV_texture_compression_vtc not supported
max_texture_layers: 16
GL_ARB_get_program_binary not supported
GL_NV_vertex_program2_option not supported
GL_NV_vertex_program3 not supported
GL_ATI_texture_float not supported
OpenGL initialization successful
Hardware Profile
Level: Low (auto)
View Distance Factor: 0.750000
Shadow Quality: 0.000000
Skip Mipmaps: 1
LOD Distance Factor: 0.750000
Terrain LOD Distance Factor: 0.750000
Foliage View Distance Factor: 1.000000
Volume Mesh Tessellation Factor: 1.500000
Tyre Tracks Segments Factor: 0.500000
Check for updates (http://gdn.giants-software.com)
C:\Users\Teemu\Downloads\SampleModMap\map\map01.i3d (5626.85 ms)
GIANTS Engine Runtime 6.0.2 64bit (Build Date: Oct 27 2014)
Copyright (c) 2008-2014, GIANTS Software GmbH (giants-software.com), All Rights Reserved.
Copyright (c) 2003-2014, Christian Ammann and Stefan Geiger, All Rights Reserved.
Application: GIANTS Editor 64bit 6.0.2
Main System
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-2540M CPU @ 2.60GHz
Memory: 3936 MB
OS: Windows NT 6.1 64-bit
Physics System
Version: 5.9.4
Thread(s): 2
Sound System
Driver: OpenAL Software
Render System
Driver: OpenGL
Card Vendor: Intel
Renderer: Intel(R) HD Graphics 3000
Version: 3.1.0 - Build 9.17.10.3347
Shader Version: 1.40 - Intel Build 9.17.10.3347
GL_NV_texture_compression_vtc not supported
max_texture_layers: 16
GL_ARB_get_program_binary not supported
GL_NV_vertex_program2_option not supported
GL_NV_vertex_program3 not supported
GL_ATI_texture_float not supported
OpenGL initialization successful
Hardware Profile
Level: Low (auto)
View Distance Factor: 0.750000
Shadow Quality: 0.000000
Skip Mipmaps: 1
LOD Distance Factor: 0.750000
Terrain LOD Distance Factor: 0.750000
Foliage View Distance Factor: 1.000000
Volume Mesh Tessellation Factor: 1.500000
Tyre Tracks Segments Factor: 0.500000
Check for updates (http://gdn.giants-software.com)
Viimeksi muokannut Teemu, 04.11.2014 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hitekki
Viestit: 5791
Liittynyt: 02.09.2012 15:13
Olen kiinnostunut: Naisista

Re: Giants Editor - harmaa kuva

Viesti Kirjoittaja Hitekki »

Ei toimi mullakaa Giants Editor. Harmaata vaan tulee. On se perseestä ku ei pysty mappia tehä tai koneita muokkailla, ei oikeen oo intoa pelata. :x
Avatar
Teemu
Viestit: 3475
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Giants Editor - harmaa kuva

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Sen verran tehny tutkimustyötä, että ilmeisesti loppuu potku mulla näyttiksestä.. eli taitaa jäädä mappihommat tähäbn, ei nimittäin oo ykkösajatuksena ostaa uutta konetta tuota varten.
Katselen ja tutkailen vielä konetta, kunhan kotiin pääsen jos löytyis vastaus.
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giants Editor - harmaa kuva

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Teemu kirjoitti:Sen verran tehny tutkimustyötä, että ilmeisesti loppuu potku mulla näyttiksestä..
Oikein arvattu. Intelin integroidut näyttikset eivät ole virallisesti tuettuja ja se on sitten vähän tuurista kiinni, toimivatko vai eivät.

Minulla on pöytäkoneessa Nvidian näytönohjaimen lisäksi juuri sama Intel HD Graphics 3000 integroituna, niin tein nopean testin. Nvidian näytönohjain toimii moitteetta sekä pelissä että GE:n kanssa. Irrotin sen ja kokeilin Inteliä kaksilla eri ajureilla (build 9.17.10.3347 ja 9.17.10.3517), molemmilla kerroilla tuli harmaa ruutu GE:ssä, mutta pelissä toimi (pät - ki - en, mutta ehkä joku pystyy tuolla pelaamaan).

En usko, että GE:tä saa tuolla toimimaan. Hyvällä säkällä voi toimia joskus tulevaisuudessa, jos Intelin ajureihin tai FS15:een tulee muutoksia. Löysin esim. keskustelun, jossa joku kyseli HD 4000:n toimimisesta FS2013:n kanssa ja siinä tapauksessa lähti toimimaan vasta FS2013:n beta-version asennuksen jälkeen.
Teemu kirjoitti:- -
Version: 3.1.0 - Build 9.17.10.3347
- -
Oletko varma, että tuo on uusin versio? Ainakin minun koneelleni tuo build on vasta toiseksi uusin.

Hyvä kun mainitsit näyttiksen ja liitit lokin, koska muuten en olisi edes vaivautunut testaamaan. ;)
Avatar
Teemu
Viestit: 3475
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Giants Editor - harmaa kuva

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Päivitin noi ajurit tuoho eilen, eikä auttanu GE:n kanssa.
Ja vanhalla GEllä avas mappipohjan, muttei antanu tehdä mitään :D

Katsoo, jos jaksais uusia pelikoneen itelle - tuskin tän takia.

Niin ja mulla toimii ongelmitta peli täysillä grafiikoilla ja resolla, eikä pätki.
Dual_power
Viestit: 414
Liittynyt: 16.10.2012 22:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Hämeenlinna
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Giants Editor - harmaa kuva

Viesti Kirjoittaja Dual_power »

Ilta kirjoitti:
Teemu kirjoitti:Sen verran tehny tutkimustyötä, että ilmeisesti loppuu potku mulla näyttiksestä..
Oikein arvattu. Intelin integroidut näyttikset eivät ole virallisesti tuettuja ja se on sitten vähän tuurista kiinni, toimivatko vai eivät.

Minulla on pöytäkoneessa Nvidian näytönohjaimen lisäksi juuri sama Intel HD Graphics 3000 integroituna, niin tein nopean testin. Nvidian näytönohjain toimii moitteetta sekä pelissä että GE:n kanssa. Irrotin sen ja kokeilin Inteliä kaksilla eri ajureilla (build 9.17.10.3347 ja 9.17.10.3517), molemmilla kerroilla tuli harmaa ruutu GE:ssä, mutta pelissä toimi (pät - ki - en, mutta ehkä joku pystyy tuolla pelaamaan).

En usko, että GE:tä saa tuolla toimimaan. Hyvällä säkällä voi toimia joskus tulevaisuudessa, jos Intelin ajureihin tai FS15:een tulee muutoksia. Löysin esim. keskustelun, jossa joku kyseli HD 4000:n toimimisesta FS2013:n kanssa ja siinä tapauksessa lähti toimimaan vasta FS2013:n beta-version asennuksen jälkeen.
Teemu kirjoitti:- -
Version: 3.1.0 - Build 9.17.10.3347
- -
No voe saatana ittellä tekee myö samaa eli menee harmaaks näyttö ja koneena on toshiba satelite intel i3 prossulla ja integroidulla 3000HD Graphics joka ei tosiaan ees oo näyttis vaan piirityyppi näin läppärissä!
Kuva
image hosting sites (--------- Vapo_
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”