MTY Sirkkilä

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Maattanee
Viestit: 2192
Liittynyt: 29.10.2013 19:04

MTY Sirkkilä

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

Tässä mun ensimmäinen ja viimeinen FS13 blogi,aattelin kirjottaa tätä aika aktiivisesti tohon FS15 julkasuun asti jotta on jotain mitä muistella ja ei oo tohon IRL blogiinkaan kirjotettavaa kauheasti :D,mutta asiaan.

Eli siis olen urakoitsija ja alani ovat rehunteko silppuriketjulla,lietteen ajo ja joskus käyn turvesuolla omalla koneella.Minulla on töissä poikani ja 2 hänen kaveriaan kun heitä tarvitaan.He ovat kaikki 17 vuotiaita ja osaa hyvin ajaa ja jaksaa painaa pitkää päivää.

Kalusto

Traktorit
Valmet 1203,tällä käyn suolla,levitän lietettä ja karhotan.Tähän on vaihdettu valmet 612-moottori,isompi ahdin,suuttimet,syöttöä ja välijäähdytin.Perä on uusittu vähän järeämpään että kestää tuon voiman :D 307 heppaa se tekee dynon mukaan.Parit on lähes aina kiinni kun ei jaksa niitä aina irroittaa,koska ei tiedä koska sillä pitää taas suolle lähteä.

Valtra T140,tämä on ollut minulla uudesta asti.Se on käytössä rehukärryn vedossa ja Lietekontin siirrossa.Tähän on voimaa.comilta ohjelma sekä suuttimet ja ahdin vaihdettu ja syöttöä lisätty.Isot kumit vaihdettu ja kiertää 2800 ja voimaa että jaksaa kulkea niin menee lähes 70kmh 8-) Tehoa 298hv.

New holland T7.210,käytössä siirtovaunun ja rehuvaunun edessä.Uudet matalapainerenkaat on asennettu ja tämä on vakio ainakin toistaiseksi.

Valmet 8100 oma silmäterä,ostin vähillä tunneilla vuonna 2006.Nykyään rehuvaunun vedossa vain ja ei ole viritetty.

John deere 7280R,tämmöinen uusi jontikka.Käytössä Perhosniittokoneen edessä ja lietteen levityksessä.

Fendt 516 vario,ainoa kuormainkone,käytössä siinä ja perhosniittokoneen vedossa.

Claas 980 jaguar ajosilppuri viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä.Uusi kone ja mukava ajaa.

Työlaitteet

Rehunteko
No tuo ajosilppuri mainittiinkin jo ylempänä^
Schuitemaker siwa 370 (2x)
Schuitemaker siwa 240
2kpl kverneland perhosniittokone-yhdistelmiä.
Pöttinger top 1252-karhoitin
Lietteenajo
Samson PGV 20 (20 kuutioinen) ja samsonin oma multain.
Joskin euroliner 22500 TGA (22,5 kuutioinen) ja zunhammerin multain.
Kotten kontti.
Kotten siirtovaunu.

Tässä vielä yhteiskuva koko kalustosta: (ennen rehunteon alkua)
Kuva

Jatkuu rehunteon merkeissä.
Kommenttia saa antaa!
Avatar
vilje Liä
Viestit: 353
Liittynyt: 23.10.2013 13:28
Tämänhetkinen kaupunki:: ????
Kielet: suomi ruotsi englanti viro
Multiplayer tunnuksesi?: neli veto
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: siellä missä viljellään tosissaan!
Viesti:

Re: MTY Sirkkilä

Viesti Kirjoittaja vilje Liä »

Komeeta jatka!
linkki kanavaan-) https://www.youtube.com/channel/UCNoGSM ... EB6_eDwysw
Kuva
MASSEY FERGUSON=enemmän kuin hyvä
Avatar
Maattanee
Viestit: 2192
Liittynyt: 29.10.2013 19:04

Re: MTY Sirkkilä

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

Jooh,olin justiisa niittämässä nii fs kaatu ja kaikki savet katos :kippis: :kippis: Ei sitten pelatakkaan.
Saa poistaa koko ketjun.
Avatar
vilje Liä
Viestit: 353
Liittynyt: 23.10.2013 13:28
Tämänhetkinen kaupunki:: ????
Kielet: suomi ruotsi englanti viro
Multiplayer tunnuksesi?: neli veto
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: siellä missä viljellään tosissaan!
Viesti:

Re: MTY Sirkkilä

Viesti Kirjoittaja vilje Liä »

Maattanee kirjoitti:Jooh,olin justiisa niittämässä nii fs kaatu ja kaikki savet katos :kippis: :kippis: Ei sitten pelatakkaan.
Saa poistaa koko ketjun.
Onko forest modii se on syy jos oli se. :( :(
linkki kanavaan-) https://www.youtube.com/channel/UCNoGSM ... EB6_eDwysw
Kuva
MASSEY FERGUSON=enemmän kuin hyvä
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: MTY Sirkkilä

Viesti Kirjoittaja 141 »

Maattanee kirjoitti:Jooh,olin justiisa niittämässä nii fs kaatu ja kaikki savet katos :kippis: :kippis: Ei sitten pelatakkaan.
Saa poistaa koko ketjun.
No voi harmi Smoker Hyvä alotus kyllä 8-)
Haketin
Viestit: 11
Liittynyt: 15.10.2014 18:54
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Suomi

Re: MTY Sirkkilä

Viesti Kirjoittaja Haketin »

Aloita uusi tallennus? :D
Kuva
Avatar
Maattanee
Viestit: 2192
Liittynyt: 29.10.2013 19:04

Re: MTY Sirkkilä

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

Haketin kirjoitti:Aloita uusi tallennus? :D
Empä taida,laitan sitten kuvia Screenshotit alueelle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”