Edit: Mä sain sen models kansion. Mut mihin mun pitää laittaa se models kansio et se aukeis blenderissä?
Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
- Valtra_S352
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 3094
- Liittynyt: 16.08.2009 09:41
- Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Miten muka? Että ei pakkais lainkaan, ku laittais päätteeks vaan zip? 
Edit: Mä sain sen models kansion. Mut mihin mun pitää laittaa se models kansio et se aukeis blenderissä?
Edit: Mä sain sen models kansion. Mut mihin mun pitää laittaa se models kansio et se aukeis blenderissä?

- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Öö siis se saa olla missä tahansa.. File --> Import --> i3d vaan Blenderissä ja sieltä sitten browsella etsit sen tiedoston.
-
4ntti93
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 31.08.2009 12:14
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
eikös se oo file -> import -> collada 1.4 dae? ja sitten exportataan i3dksi
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Juu, niinkuin tässäkin oppaassa tietääkseni näyetään 
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Uutisia uutisia.. Huomasin juuri ladattuani uusimman SketchUpin, että meitä on ajateltu. Nyt pystyy ilmaisversiossakin exporttaamaan suoraan .daeksi 
E: Ja luulisin että kun exportatessa valitsee options ja sieltä Export Two-Sided ruksin, niin ei tarvitse värjätä seiniä molemmilta puolilta, mutta tämä taas tietenkin tuplaa seinien määrän (lisää lagia), kuten myös seinien molemmilta puolilta maalaus.
E: Ja luulisin että kun exportatessa valitsee options ja sieltä Export Two-Sided ruksin, niin ei tarvitse värjätä seiniä molemmilta puolilta, mutta tämä taas tietenkin tuplaa seinien määrän (lisää lagia), kuten myös seinien molemmilta puolilta maalaus.
Viimeksi muokannut JkkaM, 20.11.2009 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Valtra_S352
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 3094
- Liittynyt: 16.08.2009 09:41
- Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mahtavaa!juketsu kirjoitti:Uutisia uutisia.. Huomasin juuri ladattuani uusimman SketchUpin, että meitä on ajateltu. Nyt pystyy ilmaisversiossakin exporttaamaan suoraan .daeksi

-
Traktori_Mies
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mistäköhän johtuu etten saa mitää blenderiin 
- Motokuski
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4145
- Liittynyt: 04.07.2009 19:06
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Ootko koittanut zoomata kauemmas, koska joskus ne modit on niin isoja että ne näkyy vasta silloin?Traktori_Mies kirjoitti:Mistäköhän johtuu etten saa mitää blenderiin
-
Traktori_Mies
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Ei ku en saa sitä tone Blederiin
ku yritän importata niin tulee tämmänen teksti:
Import Failed
Check console for more info
Konsolis oli tämmönen:
ImportError: DLL load failed: %1 ei ole kelvollinen win32-sovellus
------------------------------------------------------------------------------------------------
Error
Python script error check console for more info
Konsolis oli tämmönen:
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\minidom.py", line 1917, in parse
from xml.dom import expatbuilder
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\expatbuilder.py", line 32, in <module>
from xml.parsers import expat
File "C:\Python26\Lib\xml\parsers\expat.py", line 4, in <module>
from pyexpat import *
Keksisittekö tosta mikä on vikana
Import Failed
Check console for more info
Konsolis oli tämmönen:
ImportError: DLL load failed: %1 ei ole kelvollinen win32-sovellus
------------------------------------------------------------------------------------------------
Error
Python script error check console for more info
Konsolis oli tämmönen:
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\minidom.py", line 1917, in parse
from xml.dom import expatbuilder
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\expatbuilder.py", line 32, in <module>
from xml.parsers import expat
File "C:\Python26\Lib\xml\parsers\expat.py", line 4, in <module>
from pyexpat import *
Keksisittekö tosta mikä on vikana
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Ootko asentanu sen zippinä vai asensitko installerin kanssa? Itsellä oli sama ongelma kun asensin zipistä.
-
Traktori_Mies
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Minkä
Blenderin asensin ainaki Intallerina 
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Selvä, eipä ole sitten ongelma ainakaan siinä.
-
Jartsa_84
- Viestit: 340
- Liittynyt: 18.10.2009 19:55
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mikä on kun ei toimi toi *.dae kun se importatessa valittaa että dll not found vaikka on uusin versio ladattuna blenderin sivuilta?
Mikä on sitte kun importtaan *obj:nä niin en saa värejä oikein??
Mikä on sitte kun importtaan *obj:nä niin en saa värejä oikein??
Farming specs:
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking
-
4ntti93
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 31.08.2009 12:14
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
se modelli pitää värittää sisältä päin myösJartsa_84 kirjoitti:Mikä on kun ei toimi toi *.dae kun se importatessa valittaa että dll not found vaikka on uusin versio ladattuna blenderin sivuilta?
Mikä on sitte kun importtaan *obj:nä niin en saa värejä oikein??
-
Jartsa_84
- Viestit: 340
- Liittynyt: 18.10.2009 19:55
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Kokeilin sitä ja blenderissä se on varmasti tumman harmaa kauttaaltaan. 
Farming specs:
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Jos käytit tekstuureita, niin ne ei näykkään.
-
Jartsa_84
- Viestit: 340
- Liittynyt: 18.10.2009 19:55
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
No miten ne sais näkymään?
Farming specs:
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking
Intel core i7 4790s
memory 8Gt DDR3 1866 mhz
nvidia geforce gtx1050Ti 4gb
Thrustmaster 300rs for steering
Thrustmaster th8a shifter for shifting
logitech rumblepad for logging
logitech extreme 3d for frontloaders
Trackir 5 for looking
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Sitä .i3d tiedostoa muokkaamalla (esim. muistiolla)
-
Simulation
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: 29.06.2009 16:56
- Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Mr-Wedenoja
- Viestit: 3033
- Liittynyt: 06.08.2009 17:06
- Kielet: Sujuvasti Suomi ja Englanti, Osittain Ruotsi, Japani ja Saksa.
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Kalajoki.
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
kyllä se mullakin teki tuon mutta sitte tuli se sketchup 7.1 ja siinä voi exportata suoraan daena
|Maximus VII Hero|4770K@4,3Ghz 1.308v|2x R9 290 DCUII |2x4Gb HyperX Fury|HX850|Arc Midi R2|2x2Tb|120Gb hyperX 3K|Win 8.1 Pro|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
-
Simulation
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: 29.06.2009 16:56
- Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
mulla on se ketsupin kokoversio... mistäs sen 7.1 löytää? ite en oo löytänynnä... 
- Mr-Wedenoja
- Viestit: 3033
- Liittynyt: 06.08.2009 17:06
- Kielet: Sujuvasti Suomi ja Englanti, Osittain Ruotsi, Japani ja Saksa.
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Kalajoki.
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
se on kun menee sketchupin sivuille se ainut minkä voi ladata ja jos on jo 7.0 se ilmottaa että uus versio tullut
|Maximus VII Hero|4770K@4,3Ghz 1.308v|2x R9 290 DCUII |2x4Gb HyperX Fury|HX850|Arc Midi R2|2x2Tb|120Gb hyperX 3K|Win 8.1 Pro|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
-
Simulation
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: 29.06.2009 16:56
- Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
onkos sulla täysversio vai onko se ilmainen?
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
No eihän sitä .kmzsää voi suoraan importata Blenderiin, vaan tehdä niinkuin tässä oppaassakin lukee.
JA eikä pro-versiossa voi suoraan exportata .daeksi?
-
Simulation
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: 29.06.2009 16:56
- Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
no pitääkö se eka pakata ja purkaa?!! ja ei voi. mulla on 7 kokoversio, ja ei voi daeksi...juketsu kirjoitti:No eihän sitä .kmzsää voi suoraan importata Blenderiin, vaan tehdä niinkuin tässä oppaassakin lukee.JA eikä pro-versiossa voi suoraan exportata .daeksi?



