Tume Vega 3000 Päivitys #10

Esittele keskeneräiset WIP modisi. Esimerkiksi jos haluat saada ideoita ja palautetta.
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Iha hieno.
Kuva
Johndeeremiesv3
Viestit: 2706
Liittynyt: 29.04.2011 18:59
Kielet: Englanti suamee
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja Johndeeremiesv3 »

Komialta näyttää! 8-)
Kuva
By Vapo_
MP- name Mirska [Fin]
International 844XL ~ 45,9km/h
87hv ~ 2500rpm

Case ih Agriculture
Avatar
Reiska95
Viestit: 3602
Liittynyt: 18.01.2012 15:25
Multiplayer tunnuksesi?: Reiska
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja Reiska95 »

Hienolta näyttää,saat varmaan mitä vain aikaseksi kun yrität. ;)
Kuva
omadisha
Viestit: 2
Liittynyt: 26.09.2010 13:25

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja omadisha »

Hyvältä näyttää. Jos oikee rupiaas tekeen, nii viäläku kiskaaset ton noston, et pystyys hiirellä nostaan ja laskeen nii, ai ai ;) .. Nii ja viälä semmonen et käytähän sitä saatavilla olevaa pituusmittaa nii saat siitä oikeen kokosen.
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Aargggg!!!!!!
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Mist noit suursäkkei saa ja jos ois exe olisin ilone
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
johndeere7430
Viestit: 157
Liittynyt: 03.08.2011 08:15
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja johndeere7430 »

John Deere paras kyyti housut jalassa
Ha utelias,no utelias saaolla mutta ei tyhmä
VALTRA 1
Viestit: 57
Liittynyt: 14.12.2009 19:25
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja VALTRA 1 »

Komia on.
JD6930
Viestit: 158
Liittynyt: 27.02.2011 10:33
Kielet: NURMO
Multiplayer tunnuksesi?: JD6930(fin)
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: nurmo

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja JD6930 »

Ai että komiaa , päivitystä odotellessa. ;)
Kuva
Se pitää olla Deere tai Vallu !
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #8

Viesti Kirjoittaja Muhka »

johndeere7430 kirjoitti:Tuosta.
http://www.ls-uk.info/downloads/42/17153
Ei toimi :cry:
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Nitrobullx
Viestit: 1540
Liittynyt: 22.01.2010 20:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Humppila
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #9

Viesti Kirjoittaja Nitrobullx »

Alotin taas tän modekin tekemisen!

Kuva

jotain pientä...
Kone:Acer Aspire M5811.prossu:Intel core i5 750 2.7 GHz RAM:8 GB näyttis: Nvidia GeForce GT330 2gb DirectX 11
Kuva
valtra man
Viestit: 4103
Liittynyt: 02.08.2011 14:53

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #9

Viesti Kirjoittaja valtra man »

Komee teline. ;)
Avatar
Nitrobullx
Viestit: 1540
Liittynyt: 22.01.2010 20:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Humppila
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Nitrobullx »

Lisää yksityiskohtia
Kuva

Onko oikeen näköset,koska en oo nähny konetta ikinä livenä...ainoastaan googlen kuvista.
Kone:Acer Aspire M5811.prossu:Intel core i5 750 2.7 GHz RAM:8 GB näyttis: Nvidia GeForce GT330 2gb DirectX 11
Kuva
Avatar
Ruzi
Moderaattori
Viestit: 7984
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Ruzi »

Kyllä nuo mulle kävis iha hyvin.
Kuva
Avatar
Reiska95
Viestit: 3602
Liittynyt: 18.01.2012 15:25
Multiplayer tunnuksesi?: Reiska
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Reiska95 »

Voisko tehä nuo rappuset erikseen ja skripeillä pelissä liikutettaviksi? :D
Kuva
Avatar
Nitrobullx
Viestit: 1540
Liittynyt: 22.01.2010 20:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Humppila
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Nitrobullx »

kyllähän ne sais liikkuun...
tarvii miettiä,että mitä scriptiä editoi.
Kone:Acer Aspire M5811.prossu:Intel core i5 750 2.7 GHz RAM:8 GB näyttis: Nvidia GeForce GT330 2gb DirectX 11
Kuva
JD6930
Viestit: 158
Liittynyt: 27.02.2011 10:33
Kielet: NURMO
Multiplayer tunnuksesi?: JD6930(fin)
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: nurmo

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja JD6930 »

No komeahan siitä tulee ! :yhteistyö:
Kuva
Se pitää olla Deere tai Vallu !
Avatar
Nitrobullx
Viestit: 1540
Liittynyt: 22.01.2010 20:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Humppila
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Nitrobullx »

Etukiekkojen telinettä

Kuva
Kone:Acer Aspire M5811.prossu:Intel core i5 750 2.7 GHz RAM:8 GB näyttis: Nvidia GeForce GT330 2gb DirectX 11
Kuva
Avatar
Oltzu
Moderaattori
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 13:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Siikalatva
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Oltzu
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Oltzu »

Nättiä! :)
Kuva
tvaltra
Viestit: 123
Liittynyt: 27.12.2009 10:40

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja tvaltra »

Ei esim. noiden portaiden liikuttelu vaadi kun muutaman rivin koodia, siis jos ei MP-yhteensopivaa halua.
mustamies6
Viestit: 235
Liittynyt: 07.01.2010 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Puuhöylä
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja mustamies6 »

Jätkä on pro.
Avatar
Nitrobullx
Viestit: 1540
Liittynyt: 22.01.2010 20:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Humppila
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Nitrobullx »

Löytyykö jostain ohjeita perus scriptaukseen...kokonaan uuden scriptin tekemiseen?
Kone:Acer Aspire M5811.prossu:Intel core i5 750 2.7 GHz RAM:8 GB näyttis: Nvidia GeForce GT330 2gb DirectX 11
Kuva
tvaltra
Viestit: 123
Liittynyt: 27.12.2009 10:40

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja tvaltra »

http://gdn.giants-software.com/documentation.php Tulla nyt on jotain, noi tutoriaalitkaan ei ihan suoraan käy LS:ään mutta tietysti vähän helpommalla pääsee jos muokkaa valmista koodia. Tässä vaikkapa pieni esimerkki kuinka voi lisätä liikkuvia juttuja, koodinpätkät on Vädestad Carrierista.

Ensiksi pitää ladata xml:stä indeksit ja minimi ja maksimi arvot:

Koodi: Valitse kaikki

local MiddlePartXNode = Utils.indexToObject(self.components, getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#index"));
    if MiddlePartXNode ~= nil then
        self.MiddlePart = {};
        self.MiddlePart.node = MiddlePartXNode;
        local x, y, z = Utils.getVectorFromString(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#minRot"));
        self.MiddlePart.minRot = {};
        self.MiddlePart.minRot[1] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(x, 0));
        self.MiddlePart.minRot[2] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(y, 0));
        self.MiddlePart.minRot[3] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(z, 0));

        x, y, z = Utils.getVectorFromString(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#maxRot"));
        self.MiddlePart.maxRot = {};
        self.MiddlePart.maxRot[1] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(x, 0));
        self.MiddlePart.maxRot[2] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(y, 0));
        self.MiddlePart.maxRot[3] = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(z, 0));

        self.MiddlePart.rotTime = Utils.getNoNil(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#rotTime"), 2)*1000;
        self.MiddlePart.touchRotLimit = Utils.degToRad(Utils.getNoNil(getXMLString(xmlFile, "vehicle.MiddlePart#touchRotLimit"), 10));
    end;
Jos nyt tämän avulla haluaa tehdä toisen niin kopio vaan tuon ja muuttaa tuon "MiddlePart" haluamakseen, samat muutokset myös xml-tiedostossa ja teitysti maksimien ja minimien ja ajan muutos tarvittaessa.

Koodi: Valitse kaikki

if InputBinding.isPressed(InputBinding.CARRIERWORKMODEON) then
			self.MiddlePartMax = true;
		else
			self.MiddlePartMax = false;
		end;
		if InputBinding.isPressed(InputBinding.CARRIERWORKMODEOFF) then
			self.MiddlePartMin = true;
		else
			self.MiddlePartMin = false;
		end;
Tällä määritetään mitä tehdään kun näppäintä painetaan.

Koodi: Valitse kaikki

local doRotate = self.MiddlePartMax or self.MiddlePartMin 
		if self.MiddlePart ~= nil and doRotate then
			local x, y, z = getRotation(self.MiddlePart.node);
			local rot = {x,y,z};
			local newRot = Utils.getMovedLimitedValues(rot, self.MiddlePart.maxRot, self.MiddlePart.minRot, 3, self.MiddlePart.rotTime, dt, not self.MiddlePartMax);
			setRotation(self.MiddlePart.node,unpack(newRot));
		end;
Ja tämä kolmas koodipätkä tekee varsinaisen liikkeen. Tässä tarvitaan kaksi näppäintä, toisella liikkuu toiseen suuntaan ja toisella toiseen, pienillä muutoksilla saadaan toimimaan yhdellä näppäimellä, mutta silloin liikkuva osa liikkuu koko liikeradan alusta loppuun tai päinvastoin. Lisäksi tämä pyörittää, jos halutaan liikuttaa, muutetaan rot-trans ja rotation -> translation, myös xml:ssä ja huomioidaan isot kirjaimet. Jos joku ymmärsi ja osaa selvemmin selostaa niin voi vaikka tuonne Ohjeisiin ja oppaisiin lisätä.
Avatar
Nitrobullx
Viestit: 1540
Liittynyt: 22.01.2010 20:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Humppila
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja Nitrobullx »

Eli tohon "midlepart" kohtaan voi laittaa esim. rappuset,jos se on sama XML-tiedostossa?

Ja starttrans ja endtrans koordinaatit on vain XML- tiedostossa ja toi lua-skripti vaan "hakee" ne?
Kone:Acer Aspire M5811.prossu:Intel core i5 750 2.7 GHz RAM:8 GB näyttis: Nvidia GeForce GT330 2gb DirectX 11
Kuva
tvaltra
Viestit: 123
Liittynyt: 27.12.2009 10:40

Re: Tume Vega 3000 Päivitys #10

Viesti Kirjoittaja tvaltra »

Joo toi .lua hakee ne xml:stä. Ja jos translationia haluaa rotationin sijaan niin unohdin että tossa ekassa koodinpätkässä olevat min ja maxRot[1] jne, niin yhtäsuuruusmerkin jälkeen tranlationin tapauksessa vain "Utils.getNoNil(x, 0);", eli "Utils.degToRad" jää pois siitä edestä, kun koordinaatteja ei tarvi muuttaa mitänkään mutta pyöriminen pitää, kun se on xml:ssä asteina ja pelimoottori ymmärtää vain radiaaneja. Mutta noiden rappusten tapauksessahan ne kääntyy alas eikö? eli silloin toimii ihan tolla. Ja laitanpa nyt vielä tuon esimerkin xml:n rivin tänne:

Koodi: Valitse kaikki

<MiddlePart index="0>1" minRot="0 0 0" maxRot="100 0 0" rotTime="12" touchRotLimit="98" />
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W.I.P modit”