Miettisit nyt ees mitä selität...

No sillä on kuule ajettu maata, aurattu lunta, kerätty lehtiä, puitaki on kuskattu iha riittävästi ja sitte vielä leikattu viiden pihan nurmikoitaMatias98 kirjoitti:No jos tosiiaan on edellisellä ajettu monta tuhatta tuntia kolmessa vuodessa, niin kyllä se nyt pitäs pikkasen parempaan leikkuriin olla varaa.![]()
Miettisit nyt ees mitä selität...
Tuo leikkuri on toisiaan ollu tän 3 vuotta melkee jokapäiväses käytösMatias98 kirjoitti:No se muutta asiaa, mutta kyllä pari tuhatta tuntia kuulostaa silti aika paljolta. Meillä tule traktoriintaan niin paljoa kolmessa vuodessa.
No ku iskä aina innostuu nurkkia siistimään tai jotain niin se tarvii konekuskinjiitu kirjoitti:Pitää siinä jo olla intoa jotta joka päivä jaksaa harrastella ruohonleikkurilla...
Paljon hitaampaa silleen leikata.141 kirjoitti:No minäpä en kiertele vaan leikkaan silleen pitkittäin/poikittainEzmo kirjoitti:Etuleikkuri on paljon parempi, kun kiertelee paljon leikatessa. Tai pukattavahan se paras on kiertelyssä.Diesel Power kirjoitti:On se etuleikkuri monessa asiassa parempi. Nelivetosena varsinkin hyvä talvella lunta työnnellessä, menee mallikkaasti ilman ketjuja lumella ja jäällä.
Juu mä oon ns "talonmies"mikebirdie kirjoitti:Jaaha, nyt täällä jo tehää liikennöintiä ruohonleikkurilla..
Traktorimalli on kestävämpi.Ite en tykkää etuleikkurista mitä nyt vähän leikannut Hugsvarna riderillä ja se tuntuu aika rimpulalta.Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.Ezmo kirjoitti:Etuleikkuri on paljon parempi, kun kiertelee paljon leikatessa. Tai pukattavahan se paras on kiertelyssä.Diesel Power kirjoitti:On se etuleikkuri monessa asiassa parempi. Nelivetosena varsinkin hyvä talvella lunta työnnellessä, menee mallikkaasti ilman ketjuja lumella ja jäällä.
Millä tavalla kestävämpi? Raktorimalli on saakelin kömpelö, ja jos on vielä sivulle puhaltava nii ei pääse ees seinien lähelle ku toisella puolella, etu- tai takaperin ei pääse ees lähellekkää seiniä. Ja puhun vaan kokemuksella, nimittäin kokemusta on kummastaki.superpottu kirjoitti:Traktorimalli on kestävämpi.Ite en tykkää etuleikkurista mitä nyt vähän leikannut Hugsvarna riderillä ja se tuntuu aika rimpulalta.Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.Ezmo kirjoitti:Etuleikkuri on paljon parempi, kun kiertelee paljon leikatessa. Tai pukattavahan se paras on kiertelyssä.Diesel Power kirjoitti:On se etuleikkuri monessa asiassa parempi. Nelivetosena varsinkin hyvä talvella lunta työnnellessä, menee mallikkaasti ilman ketjuja lumella ja jäällä.
Nyt oli kyllä jännä tää sun painojakaumajuttus.Deereman kirjoitti:Itsellä on kaksi rattorimallia Ja hyvin oon hommat saanu hoidettua. Toinen nyt on vähä mikä on, ostin sen harrastusmieles jos vaikka värkkäilis siitä jotain
Mutta ASIAAN! Rattorimalli on huono silloin jos piha on täynnä emännän turhia ideoita
Mutta jos on iso nurmiala ja haluut tehä homman tyylillä niin silloin kyllä rattorimalli. Mutta tää etuleikkuri on siinämielessä hyvä että kääntyy pienessä tilassa, silppuaan ruohon pienemmäksi yms... Mutta yksi miinus siinä ainakin on se että kun terä on edessä roikkumassa niin paino jakautuu enemmän etupäähän, joten perä on kevyt ja silloin jää helposti sutimaan jopa kostealle nurmikolle. Että kyllä jos etuleikkurin ostaa niin kannattaa olla ehdottomasti nelivetoinen leikkuri kyseessä. Itse olen kuitenkin kannattanut aina rattorimallia!