Mönkijä maatilalla

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
epv
Viestit: 20
Liittynyt: 27.02.2011 22:51

Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja epv »

Onko kenelläkään maasto/traktorimönkijää apuna maa/metsätilalla?
Rabid400
Viestit: 13
Liittynyt: 20.06.2015 12:11
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja Rabid400 »

Juu, kyllä.
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Kyllä löytyy. Semmonen n.8 vuotta vanha Honda mikä on aika vika herkkä. viimeksi meni Startti kesällä. Ihan kiva, kun ajaa mönkijällä perävaunut perässä ja kärryt täynä porkkanoita. No mönkijästä oli tankki lähes tyhjä joten se tietty simahti kesken paluu matkan tien valoisimpaan paikkaan. No pistin varatankin päälle ja odotin hetken, joka jälkeen naksautin virrat päälle ja koitin startata, niin kuulu vaan kliksahtelua aina, kun paino sitä käynnistystä. No yritin n. 23 kertaa, kunnes se päätti viimein hörähtää hereille. Sitten vain kotiin kuorman purku tankki täytee ja takaisin pellolle epä kuntosella romulla. Kivaa oli :? :?
Kuva<-Aralle kiitokset!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Miksei se tarpeellinen olis, aidanteossa ihan näppärä, mettässä kulukemiseen ja kulkuihin tilan ja pellon välillä. Vaa jos kunnollisen haluaa nii siitä saa pulittaa kohtalaisen hyvän takavetoraktorin verran. Ite oon mönkiä tarpeet kuolettanu autoilla ja tuolla 4000 voortilla. Oliskai se joku ikivanha kiinanihme mönkiä tuolla tallissa levällään vaa viasta ei oo mitään käsitystä, ei lähe käyntiin ja jokapaikka on konetta myöten käyty läpi.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
epv
Viestit: 20
Liittynyt: 27.02.2011 22:51

Re: Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja epv »

Maatila kirjoitti:Miksei se tarpeellinen olis, aidanteossa ihan näppärä, mettässä kulukemiseen ja kulkuihin tilan ja pellon välillä. Vaa jos kunnollisen haluaa nii siitä saa pulittaa kohtalaisen hyvän takavetoraktorin verran. Ite oon mönkiä tarpeet kuolettanu autoilla ja tuolla 4000 voortilla. Oliskai se joku ikivanha kiinanihme mönkiä tuolla tallissa levällään vaa viasta ei oo mitään käsitystä, ei lähe käyntiin ja jokapaikka on konetta myöten käyty läpi.
Itte meinasin jotain muutaman vuoden ikästä japanialaista, niin pääsisi halvalla. Kalliita nuo maastokykyiset autotkin ovat ja tiellä on taas huomattavasti mukavampi (ja halvempi) ajella henkilöautolla. Uutta ei kannata näihin töihin, juurikin kun traktorin saa jo samalla rahalla. Kilpeä noissa Yamahoissa/Hondissa ei ole, mutta tuskin sitä täällä maalla tarvitsee. Ja saahan sitä maastomönkijällä tilaipäisesti yleisellä tielläkin ajaa, kun siirtyy maastosta toiseen. Smoker
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Eipä mullakaa käytössä olevat autot mitää maastokelposia oo. Pitkä takatuuppari hiace, E mersu, leimaton 406 pösö ja ikivanha kilvetön astra. :D Takavedolla pääsee ihan nätisti huonollaki tiellä jos ossaa arvioida kohoumien korkeuden ja kuoppien syvyyden. Vauhtia pitää sitte tietysti olla vähän enemmän ja käyttää järkiä nii ei jää kiinni.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
epv
Viestit: 20
Liittynyt: 27.02.2011 22:51

Re: Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja epv »

Maatila kirjoitti:Eipä mullakaa käytössä olevat autot mitää maastokelposia oo. Pitkä takatuuppari hiace, E mersu, leimaton 406 pösö ja ikivanha kilvetön astra. :D Takavedolla pääsee ihan nätisti huonollaki tiellä jos ossaa arvioida kohoumien korkeuden ja kuoppien syvyyden. Vauhtia pitää sitte tietysti olla vähän enemmän ja käyttää järkiä nii ei jää kiinni.
Hiacella varmaan pääsee jo riittävästi. Itsellä vain E91 sporttisilla renkailla, niin ei oikein peltoteitä viitsi ajella. Heti pohjasta kiinni tai rengas puhki.
Avatar
Haxa
Viestit: 1069
Liittynyt: 20.07.2012 10:22
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Mönkijä maatilalla

Viesti Kirjoittaja Haxa »

Nelisatku Cannu löytyy meiltä ja ihan mulle hupivärkiksi ostettu, mutta kyllä sillä puita ajettu mettästä ja muutaki maataloushommaa tehty, kuskattu jotaki säkkiä, lautaa ymsyms
Kuva
MSI GTX 970 4Gb| i5 4670k @ 3.4 ghz | MSI Z87-G43 | 700w | 16gb | 1TB | Bitfenix Shinobi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”