Olen itse sen verrän juntti etten tiedä. Ja sitte että kuinkas käytättä majakoita itse?
Ite käytän sillon kun tulee jotain tien kunnossapitoon liittyvää tehtyä, esim aurausta. Ja semmosessa paikassa missä liikkuu muita, turha sitä mehulinkoa omassa pihassa on pyöritellä. Toinen on sitte se kun liikkuu jonkun leveen koneen kanssa, niin kun vaikka kylvökone tai puimuri. Ja sillon tietysti majakat kuorma-autossa päällä kun joutuu tiellä ottamaan mehtäkonetta kyytiin tai pois.Ville[EN/FIN] kirjoitti:Moi! Kysyn nyt täältä kun tunnutte tietävän, että missä yhteydessä traktorin majakkaa saa pitää päällä![]()
Olen itse sen verrän juntti etten tiedä. Ja sitte että kuinkas käytättä majakoita itse?
Tänks! Mut eikös siinä ole jokin laki ettei saa pitää tiellä päällä jos ei ole tarpeellista?Motokuski kirjoitti:Ite käytän sillon kun tulee jotain tien kunnossapitoon liittyvää tehtyä, esim aurausta. Ja semmosessa paikassa missä liikkuu muita, turha sitä mehulinkoa omassa pihassa on pyöritellä. Toinen on sitte se kun liikkuu jonkun leveen koneen kanssa, niin kun vaikka kylvökone tai puimuri. Ja sillon tietysti majakat kuorma-autossa päällä kun joutuu tiellä ottamaan mehtäkonetta kyytiin tai pois.Ville[EN/FIN] kirjoitti:Moi! Kysyn nyt täältä kun tunnutte tietävän, että missä yhteydessä traktorin majakkaa saa pitää päällä![]()
Mulla luki traktori kirjassa että sitä pitää käyttää jos koneen pituus tai leveys on vaaraksi muille tien käyttäjille.Motokuski kirjoitti:Netin syövereistä löyty tämmönen teksti.
Kiertävä tai vilkkuva ruskeankeltainen valo kertoo muulle liikenteelle, että kysymyksessä on ajoneuvo, johon on liitetty sen leveyttä lisäävä tai sitä leveämpi laite. Tai kyseessä on ajoneuvo, joka on muutoin tarkoitettu ja varustettu tienpitoon tai tiellä suoritettavaan työhön käytettäväksi. Vilkkuvaa keltaista majakkaa käyttää traktori tai moottorityökone, joka suorittaa työtä tiellä tai muutoin liikkuu tiellä siten, että se vaarantaa muuta liikennettä.
Kiinnosti.Koppinen kirjoitti:OLI JONTIKAS MUT LAITETTIIN SE PUIMURIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII![]()
Kuljetus leveys on 4.5m työ leveys 4m.Valtra_mies kirjoitti:Eiks sitä saa kuljetusasentoon?