

Yleensä kiskastu mäelle pois tieltä ja estämästä näkyvyyttä.arska fs11 kirjoitti:Komia volvo. Mihinkäs etuovi on hävinny?
No siinä kävi oikeestaan sellaset ns. perinteisetarska fs11 kirjoitti:Komia volvo. Mihinkäs etuovi on hävinny?
Itekki muistaakseni sain joskus alle 10 vuotiaana ex LM840 Volvosta oven irti puomilla, en vaan muista miten..VM300 kirjoitti:No siinä kävi oikeestaan sellaset ns. perinteisetarska fs11 kirjoitti:Komia volvo. Mihinkäs etuovi on hävinny?Otettiin ovesta turvavipu irti mikä estää aisojen käytön oven auki ollessa kun ei se tuo ovi kestäny auki jos kävi jotaki hyppäämässä ulkona.Noh,kyllähän myö ite muistettiin vetästä ovi kiinni perästä kun koppiin tultiin takasin mutta sitten kun palkattiin muutamaks kuukaudeks ulkopuolinen työntekijä niin voipi arvata mitä tapahtu
Eihän se pirulainen muistanu ovee laittaa kiinni ja kun se ovi pääsi aukeemaan tuonne aisojen päälle niin se työntekijä pasko sen oven salmiakin muotoseks ja ikkunat hiluiksi:D Mutta siinä samalla kyllä huomattiin että näkyväisyys parantu huomattavasti niin sen takia sitä ei oo takaisin laitettukkaan vaikka se ovi onkin oikastu takasin muotoonsa.
Kuitenkin oot kokeillu, mitä tapahtuu, kun painaa sormella oven kytkintä ja kuormaajan vipua.Kasitonni kirjoitti:Itekki muistaakseni sain joskus alle 10 vuotiaana ex LM840 Volvosta oven irti puomilla, en vaan muista miten..VM300 kirjoitti:No siinä kävi oikeestaan sellaset ns. perinteisetarska fs11 kirjoitti:Komia volvo. Mihinkäs etuovi on hävinny?Otettiin ovesta turvavipu irti mikä estää aisojen käytön oven auki ollessa kun ei se tuo ovi kestäny auki jos kävi jotaki hyppäämässä ulkona.Noh,kyllähän myö ite muistettiin vetästä ovi kiinni perästä kun koppiin tultiin takasin mutta sitten kun palkattiin muutamaks kuukaudeks ulkopuolinen työntekijä niin voipi arvata mitä tapahtu
Eihän se pirulainen muistanu ovee laittaa kiinni ja kun se ovi pääsi aukeemaan tuonne aisojen päälle niin se työntekijä pasko sen oven salmiakin muotoseks ja ikkunat hiluiksi:D Mutta siinä samalla kyllä huomattiin että näkyväisyys parantu huomattavasti niin sen takia sitä ei oo takaisin laitettukkaan vaikka se ovi onkin oikastu takasin muotoonsa.
Muistaakseni kumminkaan puomi ei liikkunu jos ovi oli auki.
Ei koppi kuitestaa oo päässy nii mätimään ees lokareista että jos hyvän tahtos joutus paikkkaamaan?Ännä kirjoitti:Tämäki värkki herätetty talaviunilta.
Kytkimen säädin, ja lisäsin jarrunestettä, nii alako jarrutki pelata.![]()
Vielä öljyt vaihtais koneeseen, nii menee taas kevään paskarupellin edes, tiedä vaikka kesällä maalais tuon.
Ei se läpi asti oo menny ohkasimmastakaa paikoista. Tulis ku uus, ku hiekkapuhaltais.Aecel kirjoitti:Ei koppi kuitestaa oo päässy nii mätimään ees lokareista että jos hyvän tahtos joutus paikkkaamaan?Ännä kirjoitti:Tämäki värkki herätetty talaviunilta.
Kytkimen säädin, ja lisäsin jarrunestettä, nii alako jarrutki pelata.![]()
Vielä öljyt vaihtais koneeseen, nii menee taas kevään paskarupellin edes, tiedä vaikka kesällä maalais tuon.
Tuommone paska on kyllä petollista tavaraa, ruostuttaa nopiaan.
Ei pysty muistaan.Ezmo kirjoitti:Kuitenkin oot kokeillu, mitä tapahtuu, kun painaa sormella oven kytkintä ja kuormaajan vipua.Kasitonni kirjoitti: Itekki muistaakseni sain joskus alle 10 vuotiaana ex LM840 Volvosta oven irti puomilla, en vaan muista miten..Muistaakseni kumminkaan puomi ei liikkunu jos ovi oli auki.
Tuossa patun runkosovitteessa on parinkymmenen litran säiliö, toine kai mennee suodattimen läpi venttiilipöydälle.Valmeksi kirjoitti:Menee kalliiks niin vähälle ajolle.Valmet 755 kirjoitti: Mitä jos rakentaisitte nokka-akselille nokalle nokkapumpun ja hydraulisäiliön samaan pakettiin. Menis samalla nokkapainosta ja ei varmasti lopu hyrauliikka kourakuormaajalle.. Itse tehtiin heti kun ostettiin omaan 755 nokkapumppu ja säiliö, eivät ole etukuormaajankaan tiellä ja isokin kuormaaja liikkuu pienillä kierroksilla reippaasti vaikka kuinka käyttää montaa liikettä kerralla.Ihan höpöjä puhuin tuolla kuvien puolella. Ohan se 540 tumppi se ylempi tuossa meidän 805,sessa. Eli kävis suoraan tuo Va valmetin kuvassa ollut paketti ja olis vielä se hitaampi nopeus.V A valmet kirjoitti:Tuossa piilolaatikossa julmettu kuva. Kuopion koneosapalvelussa teetetty yleismallin paketti, sanosinko että joku vajaa 500e saa tuommosen, eikä oo kertaakaa ollu semmosta tilannetta että osus kärrin aisaan.![]()
Mistäs tuo pumppu ottaa öljyn? Ja meneekö tuo lähtevä letku suoraan kuormaajalle?
![]() | Lataa tästä... |
Äkkiseltään on nyt vähän hankala laittaa kun oon vielä ens viikkoon asti 400 kilometrin päästä kotontaCorolla1 kirjoitti:Komia rystalli laitappa sisältä kuvaa!
Juu no laita sit ku oot kotona.VM300 kirjoitti:Äkkiseltään on nyt vähän hankala laittaa kun oon vielä ens viikkoon asti 400 kilometrin päästä kotontaCorolla1 kirjoitti:Komia rystalli laitappa sisältä kuvaa!
Soveltuuhan se moneen maataloustyöhön ihan hyvin, mutta vaihteita on liian vähän. Tiellä hidas ja hitaissa paikoissa liian nopea. Aika paljon joutuu kytkintä luistauttaan, kun hitaasti joutuu menemään. Tekniikaltaan kestävä vaikka nykyään aika paljon kone/vaihdelaatikko remontteja tekevät niihin. Nelivetona kankia kääntymään ja kotona joutuu käymään kääntämässä ympäri. Ja perän ulina on totutusti kauhea, ilman tuplakuulosuojausta ei tiellä voi ajaa.kurikan poika kirjoitti:Osaasko joku kertoa vähä kyseisestä koneesta et kannattaako ostaa eli valmet 803 4wd hyviä ja huonoja puolia sopiiko minkälaiseen työhön??
Oma käyttö kohde olis lumenauraukset perunamaan hoito riistapeltojen muokkaus ja metsätyöt eli tavallista maatalous työtä.
Ei oo minkään laista kokemusta valmetin 02 ja 03 sarjasta kiitän etukäteen asiallisisista vastauksista.
No huhhuh. Melekose kuulone. Iha eri maata ku meijän 405:n siinä kääntyy etupyörät aika paljon(nelikko on) ja on ketterä. Kulukee aika hyvin ja perä ei kyl piä ääntä sillee et sitä erottas. Turbo äänet vois olla paremmat, mut se on niitä makuasioita jotka pikkuvikoja.Ezmo kirjoitti:Soveltuuhan se moneen maataloustyöhön ihan hyvin, mutta vaihteita on liian vähän. Tiellä hidas ja hitaissa paikoissa liian nopea. Aika paljon joutuu kytkintä luistauttaan, kun hitaasti joutuu menemään. Tekniikaltaan kestävä vaikka nykyään aika paljon kone/vaihdelaatikko remontteja tekevät niihin. Nelivetona kankia kääntymään ja kotona joutuu käymään kääntämässä ympäri. Ja perän ulina on totutusti kauhea, ilman tuplakuulosuojausta ei tiellä voi ajaa.kurikan poika kirjoitti:Osaasko joku kertoa vähä kyseisestä koneesta et kannattaako ostaa eli valmet 803 4wd hyviä ja huonoja puolia sopiiko minkälaiseen työhön??
Oma käyttö kohde olis lumenauraukset perunamaan hoito riistapeltojen muokkaus ja metsätyöt eli tavallista maatalous työtä.
Ei oo minkään laista kokemusta valmetin 02 ja 03 sarjasta kiitän etukäteen asiallisisista vastauksista.
![]() | Lataa tästä... |