No jaa.. 190 temmiin kolme mäntää. Tarvikemäntiä ei kuukauteen löytyny (koneistamokohan ne tilas), piti alkuperäset tilata ranskasta. Niissäkin meni viikko, et et.. Nyykkäristä en oo mitään muuta parempaa keksiny, kuin pullolle on paremmat telineet.maon kirjoitti:Kyllä vaan temmiinkin osaa saa ja jos vähänkin englantia osaa nii tulee osat monta sataa halvempana.
mikebirdie kirjoitti:Harvemmin sitä Nyykkärimies Valtraan vaihtaa jos muutaman tunnin varaosien kanssa voittaa. Ja iha mistä tahansa tulee osaa jos oikein kiire on ja vaikka tulee sitte varakone tilalle jos ajo estyy. Sitäpaitsi vakuutusyhtiökin voi hommata sulle varakoneen jos omalla työt estyy jonkun vian takia.
Ainakin tuntui kootzilla et kaikki valtrat vaihtui nyssyihin.Valmeksi kirjoitti:mikebirdie kirjoitti:Harvemmin sitä Nyykkärimies Valtraan vaihtaa jos muutaman tunnin varaosien kanssa voittaa. Ja iha mistä tahansa tulee osaa jos oikein kiire on ja vaikka tulee sitte varakone tilalle jos ajo estyy. Sitäpaitsi vakuutusyhtiökin voi hommata sulle varakoneen jos omalla työt estyy jonkun vian takia.
Vielä harvemmin Valtramies nyykkäriin ja se on todistettavissa
Puhalettu on erittäin usein , iha vaan siitä syystä et nää sähköpaskat tahtoo palaa todella herkästi .mikebirdie kirjoitti:Useammin vaan pitäisi näköjään. Se kenen koneita nuo on niin ei hyvää tykkää, että poltellaan.
Ainoistaan siinä 8400 (ja muissa 8x00) on kovaäänisempi koppi kuin temmissä. Jo kaikissa teekkareissa ja 8x50 on hiljaisempi koppi kuin temmissä.Eikä se nappivaihteisto ole kovin pitkäikäinenkään ollut.Nevamies kirjoitti:Ja ite en valtraa osta, power command laatikolla oleva nyykkäri on sen verran mukava ajettava, ja mun mielestä koppi on nyykkärissä hiljasempi ku valmetissa, nimimerkillä valmettiin on asennettu reilun kokoset kajarit ja ratio silti pitää olla isolla että kuulee, nyykkärissä puolet siittä tarvii samanlaisesta soittimesta ääntä ottaa pienemmistä kaijuttimista ja kuulee silti jo paremmin mitä valmetissa, se kuuluisa koneen hurina on vaan niin perkeleen kovaa melusaastetta..
Ihan oikee asenne mun mielestä. Stressi tappaa.mikebirdie kirjoitti:Juuust... On siinäki pomo, hälläväliä. Kai se on kanssa hälläväliä, jos on nimi protestilistalla tai jossain perinnässä.. Mjoo kyllähän tuo turvehomma on joillekin muille koneille tehty kuin maataloustraktoreille. Kun ei niitä oo siihe rakennettu.
Oon kyllä aivan sammaa mieltä että ei tästä hommasta nyt niin hirviää ressiä tarvi repiä ja on se iteläkin paljon mukavempi olla töissä kun työnantaja/kuskit kehuu ja antaa positiivistä palautetta eikä aina vaan negatiivistä. Paljon parempi mahdollisuus päästä kokeilemaan uusia hommia ja muutenkin saada työpaikka jatkossakin kun saa positiivista palautetta ja kehuja.XarioN kirjoitti:Ihan oikee asenne mun mielestä. Stressi tappaa.mikebirdie kirjoitti:Juuust... On siinäki pomo, hälläväliä. Kai se on kanssa hälläväliä, jos on nimi protestilistalla tai jossain perinnässä.. Mjoo kyllähän tuo turvehomma on joillekin muille koneille tehty kuin maataloustraktoreille. Kun ei niitä oo siihe rakennettu.
Temmis 9000h rikki ja se kyllä kestää sen toisenkin. Mitä nyt kerran viskosta laakeri leipas mut se voi tapahtua mille merkille vaan. Ja ei ole vakio 190hp tapilta ja ei ongelmia.Nevamies kirjoitti:Valmeksiko meinaat että melkein 8000h nappilootalla, on mahottomuus? Taitaa tossa tm:ässä kohta olla sen 7600h jossei yli oo menny jo. En oo kuullu että siihen olis laatikkoa rempattu, ja sekin kone rupee ajettu oleen T6080 nyykkäritki nevalla samalla laatikolla ja ihan loistavia ajaa... Mitään vikaa ollu nyyskyis, valmetti ollu harvase talvi korjauksessa viime talvenakin katkasussa juurikin kyseisen vaihelootikon takia kävi. Jaa paitsi onhan yhen T6080 nyyskyn peräöljyt tullu pihalle ku kanto paukahti sopivaan kohtaan.. Sieltä oli yks tiiviste ottanu itteensä, vaan sekin kuski sano puhelimeen että mulla on jonkun aikaa palanu tässä tommonen valo, ja pomo vastas että no koetappa päästä varikolle sillä ja koeta ajaa niin ettei perä kuumenis kauheesti enempää, ku sullon öljyt lopussa, ja sitte kävi nyykkäri viikon pois nevalta ja sen jälkeen takas entistä ehompana. Pomo korjas ite siinä nevalla olemisten ohella. Teki ihan kans reippaita päiviä, yleensä kun itse aamulla tulin seittemän jälkeen, niin kasiks paikalla pomo, illalla ysiltä lähin ni pomo vaan tuumas että pitäis yö viivottaa... Raakaa hommaa toi koneurakointi, varmasti joka ikinen sadepäivä nukutaan pitkään... Tai ylipäätään kun voidaan... Toisaalta vähän samanmoista hommaa se on ihan kuskinakin olla, ei tarvi ihan kuitenkaan 36h työpäiviä sentään tehdä.
Nii i , Fordikin kärys vähän tänään , polki kaasua niin palo poismikebirdie kirjoitti:Huh huh kyllä on iha sika kuivaa multaa. Ei mikää ihme ole, että käryää kokoajan joku paikka.
Niin ja riippuu miten sitä negatiivista palautetta antaa. Joopa tuota pölyä+hellettä+kuuma kone+vähän öljyä =mikebirdie kirjoitti:Niin johtajiakin on monenlaisia. Positiivinen palaute on iha ookoo mutta negatiivinen rakentava palaute opettaa ja oppii ymmärtämään tulevaisuudessa miten jonkun asian voi tehdä toisin.
Näin on, urakoihtiakin vaan tuumas et "kallis harrastushan tää vaan on", kun sano koneremonttiin menneen 20 000€.XarioN kirjoitti:Ihan oikee asenne mun mielestä. Stressi tappaa.mikebirdie kirjoitti:Juuust... On siinäki pomo, hälläväliä. Kai se on kanssa hälläväliä, jos on nimi protestilistalla tai jossain perinnässä.. Mjoo kyllähän tuo turvehomma on joillekin muille koneille tehty kuin maataloustraktoreille. Kun ei niitä oo siihe rakennettu.
Isommat kajari-> ottaa enemmän tehoa->ration pitää olla kovemmalla, et sama äänenvoimakkuus saavutettais, kuin pienemmillä kajareilla, ellei sit oo vahvistinta lyöty väliin. Tosin osaa se nyysky silti olla jotain valmettia hiljasempi.Nevamies kirjoitti:ä valmettiin on asennettu reilun kokoset kajarit ja ratio silti pitää olla isolla että kuulee, nyykkärissä puolet siittä tarvii samanlaisesta soittimesta ääntä ottaa pienemmistä kaijuttimista ja kuulee silti jo paremmin mitä valmetissa, se kuuluisa koneen hurina on vaan niin perkeleen kovaa melusaastetta..
No ompa kumma ku Valmetti oli remontissa jos niitä vaihteita pitää repiä päälle, voiko muilla keppilaatikoilla kepittää sitten paljonki nopeampaa? Minä ainakin olen saanu vaihteet ihan hyvin päälle ilma turhia repimisiä ja sorsimista ku rauhallisesti vaihtaa.Nevamies kirjoitti:Valmeksiko meinaat että melkein 8000h nappilootalla, on mahottomuus? Taitaa tossa tm:ässä kohta olla sen 7600h jossei yli oo menny jo. En oo kuullu että siihen olis laatikkoa rempattu, ja sekin kone rupee ajettu oleen T6080 nyykkäritki nevalla samalla laatikolla ja ihan loistavia ajaa... Mitään vikaa ollu nyyskyis, valmetti ollu harvase talvi korjauksessa viime talvenakin katkasussa juurikin kyseisen vaihelootikon takia kävi. Jaa paitsi onhan yhen T6080 nyyskyn peräöljyt tullu pihalle ku kanto paukahti sopivaan kohtaan.. Sieltä oli yks tiiviste ottanu itteensä, vaan sekin kuski sano puhelimeen että mulla on jonkun aikaa palanu tässä tommonen valo, ja pomo vastas että no koetappa päästä varikolle sillä ja koeta ajaa niin ettei perä kuumenis kauheesti enempää, ku sullon öljyt lopussa, ja sitte kävi nyykkäri viikon pois nevalta ja sen jälkeen takas entistä ehompana. Pomo korjas ite siinä nevalla olemisten ohella. Teki ihan kans reippaita päiviä, yleensä kun itse aamulla tulin seittemän jälkeen, niin kasiks paikalla pomo, illalla ysiltä lähin ni pomo vaan tuumas että pitäis yö viivottaa... Raakaa hommaa toi koneurakointi, varmasti joka ikinen sadepäivä nukutaan pitkään... Tai ylipäätään kun voidaan... Toisaalta vähän samanmoista hommaa se on ihan kuskinakin olla, ei tarvi ihan kuitenkaan 36h työpäiviä sentään tehdä.