Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
umbe
Viestit: 613
Liittynyt: 07.07.2013 08:37
Tämänhetkinen kaupunki:: Lohja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huono englanti
Multiplayer tunnuksesi?: umbe[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja umbe »

141 kirjoitti:
Diesel Power kirjoitti:Miekii kävin joku vuos sitten, oli ekoja kertoja ku tiellä ajoin, ni väistin vähän turhan reunaan autoa. :D Kivasti pompautti kärrin kanssa, vaan onneks ei mittään käyny, eikä ollu syvä oja. :D
Joo pitääki ottaa varovasti sitten, kun saan kortin, ettei kävis mitään :D
Mulla on ollu kortti vähä yli vuoden ,mut ei mul mitään oikee oo käyny paitsi et kun kerran käännyin pellol ni meinasin vetästä auton kylkee ku lähti ihan puskist traktorin ohi (vilkut toimis). Ja oonhan mul poliisitkin morjestanu ku olin paripyörätraktoril liikentees. :D
#Kuuukkelijutut #FsFin
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4476
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

umbe kirjoitti:
141 kirjoitti:
Diesel Power kirjoitti:Miekii kävin joku vuos sitten, oli ekoja kertoja ku tiellä ajoin, ni väistin vähän turhan reunaan autoa. :D Kivasti pompautti kärrin kanssa, vaan onneks ei mittään käyny, eikä ollu syvä oja. :D
Joo pitääki ottaa varovasti sitten, kun saan kortin, ettei kävis mitään :D
Mulla on ollu kortti vähä yli vuoden ,mut ei mul mitään oikee oo käyny paitsi et kun kerran käännyin pellol ni meinasin vetästä auton kylkee ku lähti ihan puskist traktorin ohi (vilkut toimis). Ja oonhan mul poliisitkin morjestanu ku olin paripyörätraktoril liikentees. :D
Samantyylinen tilanne mulla, ajoin kylän kuoppasinta tietä nii eiköhä joku saatanan tonttu lähe ohi justii mutkassa missä on vielä sen tien pahin monttu. Pompautti vielä raktori siitä kuopasta, mutta onneks en ajanu päälle.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Eipä oo mitään sattunu, mutta on nuo kaupunkilaiset kyllä autojensa ratissa ei hyvää päivää. Yhesti kun kylän läpi ajoin (hiljaista ei paljoa liikennettä) niin eikö joku akka tule maasturi mersullaan kolmion takaa juuri eteeni ja käänny 20m päässä R-kiskan eteen. Vähän voisvat katella jos vaikka joku tuleekin. Laitoin vaan kytkimen pohjaan ja annoin rullata kun huomasin hänen tulevan, ei ollu etupainot enää kaukana autosta kun sitten hidastin :D Monastikkin ohitteleevat huonoissa paikoissa.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Mä pistin vuosi takaperin kolmion takaa tullutta audia fiiatin etupainoilla kylkeen. Audimies huusi että sää maksat vielä hullu ja soitti poliisit paikalle. No poliisit tuli ja sano että kyseessä oli joku vanha tuttu että tämä asia on tällä selvä. No audistahan meni takaovi mutkalle. Fiiatin etupainoista lähti vähän maalia, mutta en viittiny asiasta nostaa meteliä. Toivotaan että audimies otti opikseen. Ja eipä noi autoilijat tiedä miten traktori käyttytyy kun ei ne oo koskaan koskenutkaan sellaseen.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Itse olin veljen kans paali kuomien haussa nii meni nokan eestä motskari päätöntä kyytiä. Hyvä etten sydäriä saanu. :roll:
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Kohta oxsa perään ja linkoamaan. :kippis:
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Ajatteko muuten tien pientareella vai ihan keskellä tietä? Siis isolla asvaltti tiellä. Ite lopetin pientareella ajamisen tasan siinä vaiheessa kun joku idiootti ohitti vaikka samalla tuli auto vastaan. Oli tiellä rinnakkain 2 autoo ja traktori. Tietty sillon ajan reunaan kun ketään ei tule vastaan ja voi turvallisesti ohittaa.

Tänään meni lumi jo paremmin lingosta läpi.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Mä joskus 5vuotta sitten kun kortin sain niin ajalin pientareella, mutta nykyään vois melkeen sanoa että kun joku ilmestyy taakse kurkkiin peleihin niin ryhmityn kaistan vasempaan raunaan että ohitus on max vaikeeta. Tiedän että se on suoraansanottuna mulkkumaiasta, mutta sen sitä saa kun alkaa kettuileen mulkulle. :D
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4102
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

maajusssiiii kirjoitti:Mä joskus 5vuotta sitten kun kortin sain niin ajalin pientareella, mutta nykyään vois melkeen sanoa että kun joku ilmestyy taakse kurkkiin peleihin niin ryhmityn kaistan vasempaan raunaan että ohitus on max vaikeeta. Tiedän että se on suoraansanottuna mulkkumaiasta, mutta sen sitä saa kun alkaa kettuileen mulkulle. :D
Tämä on varsin perseestä kun on kuorma-autolla matkas. Jokaaselle tuollaaselle raktorikuskille pitäs antaa remmiä perseelle.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Avatar
Ukkomezzo
Viestit: 4073
Liittynyt: 06.04.2011 16:51
Tämänhetkinen kaupunki:: virolahti
Kielet: suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Ukkomezzo
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kaakkois- Suomi

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ukkomezzo »

urakkamies kirjoitti:
maajusssiiii kirjoitti:Mä joskus 5vuotta sitten kun kortin sain niin ajalin pientareella, mutta nykyään vois melkeen sanoa että kun joku ilmestyy taakse kurkkiin peleihin niin ryhmityn kaistan vasempaan raunaan että ohitus on max vaikeeta. Tiedän että se on suoraansanottuna mulkkumaiasta, mutta sen sitä saa kun alkaa kettuileen mulkulle. :D
Tämä on varsin perseestä kun on kuorma-autolla matkas. Jokaaselle tuollaaselle raktorikuskille pitäs antaa remmiä perseelle.
Kuorma-autoille ja isommalle kalustolle kuuluu antaa tietä heti kun mahdollista. Henkilöautoille ei tuu niinkään annettua, menkööt ohi jos haluaa.
"Kaikkihan me tiedämme että monilukuinen pienyrittäjien joukko on taloutemme vankka kulmakivi."
Volvo, "ettei tarvi selittää".
Avatar
sutki
Moderaattori
Viestit: 4716
Liittynyt: 24.09.2012 17:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja sutki »

On sitä monenlaista tullut nähtyä vaikka lyhyttä väliä enimmäkseen ajellu. Tien oikeaa reunaa hyvin pitkälti tullut mentyä, piennartahan ei tolla tiellä ees olekkaan kuin nimeksi. Kun on pitänyt kaikki valot kunnossa ja käyttänyt niitä etenki suuntavilkkuja ajoissa niin sillä pitää läheltä piti tilanteet poissa aika hyvin. Ja jos jono kertyy perään niin väistää sivuun jos mahdollista.
Kuva
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Totta kai annan tilaa jos takana on isompi ajoneuvo esim rekka. Henkilöautoille en anna tilaa.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4058
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kyllä eläimiä pitäs kohdella hyvin. Eläviä nekin on. Ihan yhtä hyvin vois olla, että jotkut pitäs ihmisiä samallatavalla, ku jotkut eläimiä.. En oo lukenu tota juttua, eikä kyllä oikeastaan kiinnostaiskaan.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Vikii
Viestit: 148
Liittynyt: 02.11.2014 14:45
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Vikii
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Sitä ei moni tiiä

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Vikii »

2 Kertaa on ollu kyllä lähellä ettei oo menny ojan pohjalle :D No mutta tänään laitoin Lepän perseeseen ja aurailin pihaa ja kasasin kasaa johon tunkea tikkuraketit jos ostaa :D
Kuva
Ford miäs henkeen ja vereen!
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Nyt ku oikeen vahingoista päästiin puhumaan nii en ookku kerran upottanu Volvon vanteisiin saakka, mutta onneks oli koivun juuria alla eikä uponnu syvemmälle ja lähti nelivedolla pois. T170 otin edellis kesänä kärryä perään ja kiitos ihanan kytkimen ja hiukan huonosti sihdatun yrityksen meni aisa hiuka koukun ohi ja sinne väliin, mutta eipä se mikään haaveri oikeen oo ku pois kumminki lähti vetämällä.
Isällä jäi joskus Voortista kesken ajon ratti käteen ja Volvoki meni 2000-luvun alussa aika haipakkaa ojaan ku katos jarrut. :D
By the way lopetan ooteen tähän nii ei tuu sanomista.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Suomi mies
Viestit: 3689
Liittynyt: 30.08.2012 19:13
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Suomi mies »

Kasitonni kirjoitti:Nyt ku oikeen vahingoista päästiin puhumaan nii en ookku kerran upottanu Volvon vanteisiin saakka, mutta onneks oli koivun juuria alla eikä uponnu syvemmälle ja lähti nelivedolla pois. T170 otin edellis kesänä kärryä perään ja kiitos ihanan kytkimen ja hiukan huonosti sihdatun yrityksen meni aisa hiuka koukun ohi ja sinne väliin, mutta eipä se mikään haaveri oikeen oo ku pois kumminki lähti vetämällä.
Isällä jäi joskus Voortista kesken ajon ratti käteen ja Volvoki meni 2000-luvun alussa aika haipakkaa ojaan ku katos jarrut. :D
By the way lopetan ooteen tähän nii ei tuu sanomista.
On tääki tilantapahtumista keskustelua tää on vaan haavereista joita on tilalla sattunut.
Pari vuotta sitten keväällä joku mummo ajoi passatin lunastukseen ajamalla laina kivikarhun perään eikä kivikarhusta menny kun valot. Tänä kesänä joku pojan kloppi ajoi melkein niittokoneeseen joku puol metriä jäi väliä ois tehny mieli lyödä jarrut pohjaan 150m myöhemmin toinen tunari meinas ajaa kuormaimeen.
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Näyttää muuten vitun tyhmältä, ku 13v suomimies selittää, että "tunari pojankloppi" meinas ajaa sen perään autolla. Ja todennäkösesti vielä tienpäällä missä ei ite suomimies sais ees ajaa...
When facepalm isn't much... :roll:
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Matias98 kirjoitti:Näyttää muuten vitun tyhmältä, ku 13v suomimies selittää, että "tunari pojankloppi" meinas ajaa sen perään autolla. Ja todennäkösesti vielä tienpäällä missä ei ite suomimies sais ees ajaa...
When facepalm isn't much... :roll:
Ylimielisyys saattaa kyllä ennen pitkään lyyä takasin.
Miksei täällä humppa soi?
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Tutun 832 valmetilla ajettu risuja ja kantoja kasoihin että saa polttaa. On muuten kova peli. 8-)
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Huomena nostetaan krone hallista pihalle oottamaan kyytiä pois.. :kippis: Ja siivotaan halliin lisää tilaa kuhnia varten ,josko se vaikka maanantaina pihalle putkahtais.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Tohon pientareella ajamiseen vielä, muun liikenteen väistäminen on hitaan ajoneuvon velvollisuus...
Ite ajan aina reunaviivan tuntumassa, jos on enemmän liikennettä ja porukkaa takana ni ylitän reunaviivan. Mutta kyllä jotkun osaa vaan vihata raktoreita tiellä kun joskus liikenteenjakajien väärältä puolelta ohittavat.
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Lain mukaanhan pientareella ei saa kulkea kuin ainostaan kevyen liikenteen kukijat Mutta emä usko että setä sininen siittä rankaisee jos sinne siirtyy kulkemisen helpottamiseksi.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
TuiZk1
Viestit: 3337
Liittynyt: 26.08.2011 19:40
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja TuiZk1 »

Ollaan saatu porsituspuoli valmiiksi. 48 emakkoa tällä hetkellä tuola uudella puolella porsimassa.
Kuva
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Kuva

Laitettiin 805,seen ketjut niin piäsöö metästä poiskin. Linkoomista ja parit mettätiet piti käyä polkemassa, että pääsee joskus autolla puita hakemaan.
Olipahan traktorit liikkeessä. Pappa ajo puita metästä 805,sella, minä kävin polkemassa mettäteitä ja linkoomassa ja isä kävi teekkarilla polkemassa parit mettätiet missä ei ois 6250,pillä päässy ollenkaan.
Huomenna taidan mennä ite ajamaan pölliä mettästä.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Aamulla aurasin peltotien ja pellolle ajourat ,että pääsee harvennuksille autolla. Ja keräilin raivaus-sahalla kaajetut risukot ja pienet koivut ojanpäältä pois. En tiiä löytäskö ite raiviolta sitte risukasoja kun satanu lunta. Kokeilis huomenna sitte. Iltapäivä tuli oltua limingas serkun valmistujais kekkereissä..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”