Jos joku ei huomannu vielä kuvasta. Perhana meni iso kivi paripyörän ja pyörän välii, läks tosin rautakangella kääntämällä pois.
Hankkikee nyt se ek tuoho aalaiseen ni ei tarvi käsin kiviä mättee eikä tukkikuormaimella tehä hiekkakurmoo, eikös teillä ollu siinä 800 valtrassa ek, ku jossai kuvassa ainaki sovitteet oli?Ukkomezzo kirjoitti:Mun käsittääkseen jostain pientareelta tarttunu. Kyllä äes miehiä on opetettu et noustaa kopista ja kannetaa pois.
Ei kuormaajaa vaan ne sovitteet ainoastaa...V A valmet kirjoitti:Hankkikee nyt se ek tuoho aalaiseen ni ei tarvi käsin kiviä mättee eikä tukkikuormaimella tehä hiekkakurmoo, eikös teillä ollu siinä 800 valtrassa ek, ku jossai kuvassa ainaki sovitteet oli?Ukkomezzo kirjoitti:Mun käsittääkseen jostain pientareelta tarttunu. Kyllä äes miehiä on opetettu et noustaa kopista ja kannetaa pois.
Mikäs kylvökone teillä on?Ezmo kirjoitti:Olisin käyny illalla vehnän kylvämässä, mutta kiertokoetta kun alettiin tekemään huomattiin, että yks pohjaläppä oli katkennu. Ilta meni remonttissa.
Kuormaajalla saa kun isomamt kivet. Ei voi olla niin helkkarin laiska, ettei pysty hytistä nousemaan ja muutamaa kiveä heittämään. penkalle.V A valmet kirjoitti:Hankkikee nyt se ek tuoho aalaiseen ni ei tarvi käsin kiviä mättee eikä tukkikuormaimella tehä hiekkakurmoo, eikös teillä ollu siinä 800 valtrassa ek, ku jossai kuvassa ainaki sovitteet oli?Ukkomezzo kirjoitti:Mun käsittääkseen jostain pientareelta tarttunu. Kyllä äes miehiä on opetettu et noustaa kopista ja kannetaa pois.
Ei se oo maagista, niin heikost kiinni, että sopivassa kulmassa ku painepesurilla heittää, niin lähtee ilosesti, tai jopa kovassa tärinässä.Maattanee kirjoitti:Jotenki maagista kun aina toi VALTRA putoaa,meilläki puuttuu kahesta raktorista toi A
E:Ännälle tarkotan.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 175245e0c8Aecel kirjoitti: Mutta joo ,mitä olis kevät työt ilman remonttia, 6610:ssä on neliveto nykyään jostakin syystä koko ajan päällä, joten se jarruttaa ja syö etuset ja kun asfaltilla sillä pitäs ajaa, missä vaiva on suurin, joten -> pahimmassa tapauksessa kone pajalle remonttiin kesken kylvöjen.
Tohon rimpulaa kannata mitää ek rahoja tuhlata. Ohan noita ek koneita kaupat täynnä. Hyvin ollaa itse asias pärjätty ilmankii. 800 Oli pelkät sovitteet. Kaivurilla ollaa (yleensä) aina hiekka kuormat tehty. Hiiopilla saa äkkiä napsittuu noi isot kivet ja pienemmät heittelee käsin. Mut oishan se ek hyvä, suursäkkien nostoissa ja nois kivien keruissa.V A valmet kirjoitti:Hankkikee nyt se ek tuoho aalaiseen ni ei tarvi käsin kiviä mättee eikä tukkikuormaimella tehä hiekkakurmoo, eikös teillä ollu siinä 800 valtrassa ek, ku jossai kuvassa ainaki sovitteet oli?Ukkomezzo kirjoitti:Mun käsittääkseen jostain pientareelta tarttunu. Kyllä äes miehiä on opetettu et noustaa kopista ja kannetaa pois.