Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Valmeksi kirjoitti:Ei olla nähty tarvetta saaha pönttöä tyhjäks asti kun on täynnä rehuohraa. Täyttää vaan päälle uutta.
Kerran tyhjennettiin lapioimalla ja tosta 5,5m halkasian siilosta tuli suunnilleen yks w120 tuhti ohria.

Tyhjennys tosissaan ottaa aikaa, mutta on vähän kallis tolpilla oleva kartio ettei sekään kannata.

Dan Corni olis todella hyvä kun vois ajaa suoraan puimurista. Ehkä sitten joskus...
Meillä jäi kans 5,3m3 Antti-siilon pohjalle semmosen 80-100 hehtoa, ei se nyt nii mahoton oo mennä lapioimaan.
Eri asia tietenkin on jonsei siellä pölyssä pysty tekemään mitään tai ei mahu luukusta sisään. (alan näyttelyissä huomannu, että nykyajan maajusseilla ja konemiehillä jälkimmäinen tulee olemaan yleistä) Tosin halkaisija on nii pieni, ettei varmaan kannata verrata ison maailman pyttyihin.
On tuosa toine jaloilla seisova siilo, mutta ne jalat tuo aika paljo lisähintaa pelkän kartion kautta, ja siten että
peruslaattaa uppoo uskomattoman paljo enemmän kuraa ja rautaa.
Oikeesti kyllä jos rehuksi syöttäs nii halvintahan se ois asfaltin päälle tuubiin säilöä viljaa, ei vaan taida onnistua possuilla niinku naudoilla.
Miksei täällä humppa soi?
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Pientareita tullu ny niitettyä. :)
Kuva
Mehtä autotiellä meni melkosia koivuja poikki ois giljotiini koura motossa niin ois voinu hakerangaksi tehä. :D Peltojen reunat käydä vielä kiertämässä kunhan ensiksi tekee toisen rehun.
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
Lännen c110
Viestit: 488
Liittynyt: 25.11.2014 17:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Miks mä sen kertosin
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Länkkäri!
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Ei moni tiiä xD
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Lännen c110 »

Onko elho toiminu mite?
Kuva
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Lännen c110 kirjoitti:Onko elho toiminu mite?
Hyvin tuo nytten on toiminu mitä äsken levis rummun laakeri. :D Mutta on tuolla jo niin paljon niitettykki että ihan perus huollosta menee. Nytten makia peli vetää kun radioohjattu lohko laitettiin jokune vuosi sitten niin näppärä kaukoohjaimesta liikutella puomia.
Huomenna uudet laakerit ylivieskasta ja homma jatkuu... Ens vuodelle vois melkeen enemmän hommata niitettävää. :P
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
Lännen c110
Viestit: 488
Liittynyt: 25.11.2014 17:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Miks mä sen kertosin
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Länkkäri!
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Ei moni tiiä xD
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Lännen c110 »

Juu meillä porukassa semmonen berti, nii ei oikee toinen osapuoli oo innokas sitä rasvaamaan ja huoltamaan. Joka kerta, kun se meille tulee nii ei oo kohtaa mikä ois kireellä. Tänä vuonnaki jouvuttiin laittaamaan uus letku ja jyrää laittamaan, kun ei pyöriny yhtää. Sit kaiken näkösiä pultteja vaihtamaan sinne tänne, kun oli katkennu :D
Kuva
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Lännen c110 kirjoitti:Juu meillä porukassa semmonen berti, nii ei oikee toinen osapuoli oo innokas sitä rasvaamaan ja huoltamaan. Joka kerta, kun se meille tulee nii ei oo kohtaa mikä ois kireellä. Tänä vuonnaki jouvuttiin laittaamaan uus letku ja jyrää laittamaan, kun ei pyöriny yhtää. Sit kaiken näkösiä pultteja vaihtamaan sinne tänne, kun oli katkennu :D
Porukalla vehkeitten pitäminen ei vaan toimi kunnolla. Yhden pitää omistaa isomman osan koneesta ja voida päättää sen kautta koneen kohtalosta. Jyrä on mulla yhden kans kimpassa ja minä omistan 2/3 siitä. Renkaat ostin uudet siihen, niin laitoin vaan laskun toiselle omistajalle.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Tänään pistelin kuivat heinät nurin. Jos nyt onnistuis, kun kolmena edellisenä kesänä vesisade kastellu heinät aivan viime tipassa. :P
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Ois sittenki pitäny viime vuonna hankki Stilhi eikä Husqvarnaa, kunnei tuo 345 FR suostu toimimaan.
Tai siis käymään muuta kuin ryyppy päällä, eikä ottamaan kierroksia. Isoisseen Stihlillä mitää vastaavia ongelmia viiden vuoden aikana. :|
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Justiin samanlaisella Hussella oon raivaillu ja vähän samaa vikaa tahtoo olla ettei kunnolla ota kierroksia ja siimapää on harvinaisen syvältä. Kai siinä on takuu voimassa?
Kuva
Kuva
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Neliveto kirjoitti:Justiin samanlaisella Hussella oon raivaillu ja vähän samaa vikaa tahtoo olla ettei kunnolla ota kierroksia ja siimapää on harvinaisen syvältä. Kai siinä on takuu voimassa?
Kyllä siinä pitäs takuu olla, huollosta ovat luultavasti vaa lomalla tähän aikaa.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Itse olen sitä mieltä että jos pitää raivuri ostaa, se on stihl, jos moottorisaha niin husse tai jonsered.
Meillä on pilkemasteri kolmen kimpassa. Mitää ongelmia ei ole ollut, koska se on eniten meillä ja kahdella muulla omistajalla muutaman päivän kerran vuodessa.
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Ännä kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:Pyöreät siilot ovat ihan ookoo varastointikeino mutta niiden tyhjennykseen käytettävä viljaruuvi on kyllä semmoinen kilkuttaja jolla kestää iäisyyden siirtää viljaa. Ja vaikka olisi montaki rinnakkain niin joku muu keino olisi kehitettävä...
Dan Cornin kuivaavaa siilo, viisariruuvilla. Tuloo kuorma tosi nopiaa päälle, eikä tartte lapioora. Smoker
Ei ainakaan näin viljatilalla toimi tommoset kuivaavat siilot. Pohjapurkain on varmasti iha ookoo jollei sitten aja sitä täyteen märkää vehnää nii siinä on sitte aika mäskit siilossa. Naapurilla on joku kuivaava Dan Corni ja ei se ainakaa toimi niinku oli luvattu. En tiiä siitä enenpää.
#Kuuukkelijutut
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

mikebirdie kirjoitti:
Ännä kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:Pyöreät siilot ovat ihan ookoo varastointikeino mutta niiden tyhjennykseen käytettävä viljaruuvi on kyllä semmoinen kilkuttaja jolla kestää iäisyyden siirtää viljaa. Ja vaikka olisi montaki rinnakkain niin joku muu keino olisi kehitettävä...
Dan Cornin kuivaavaa siilo, viisariruuvilla. Tuloo kuorma tosi nopiaa päälle, eikä tartte lapioora. Smoker
Ei ainakaan näin viljatilalla toimi tommoset kuivaavat siilot. Pohjapurkain on varmasti iha ookoo jollei sitten aja sitä täyteen märkää vehnää nii siinä on sitte aika mäskit siilossa. Naapurilla on joku kuivaava Dan Corni ja ei se ainakaa toimi niinku oli luvattu. En tiiä siitä enenpää.
Me taas ollaan kuultu pelkkää hyvää niistä ja siks varmaanki sellane jollain aikavälillä hankitaan. Ja ei sitä oo tarlotetettukkaan litimärän viljan kuivaamiseen, niinkuin ei mitään kuivuria. Tuo toimii enemmän puskurivarastona ja jäähdytys siilona jolloin saadaan nopeemmin tavaraa kulkemaan kuivurista läpi.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Niinhän sen idea vissiin on alkujaankin. Itse en lämpene ajatukselle tosin eipä näillä aloilla isoja siiloja lisää tarvitse ku on jo entuudestaan reilusti varastotilaa. Ja rapsi säästää säilytystilaa aika paljon.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Nyt ois kuivaajaan vedetty uudet salaojat ja kaivo. Jos tuo nyt onnistu, kun oli niin hirveästi vettä maassa, ettei siitä tahtonu tulla mitään. Pitäs siemenet ja rypsi saada kuivattua ainakin.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Perunannostot aloitettiin tänään. Huomenna murskataan sinappi.
Atcat123
Viestit: 256
Liittynyt: 01.07.2013 08:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Hamina
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: NTJ
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Hamina

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Atcat123 »

Eilen ajettu 5ha kuivaheinää kuivurii, pari lastia vähän kosteaa kun rupes vettä lykkäämään, Lähitilalla lähemmäs 10ha kastu kun kaato päivää myöhemmin, kallis vuosi tulossa :?
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Valtra655 kirjoitti: Me taas ollaan kuultu pelkkää hyvää niistä ja siks varmaanki sellane jollain aikavälillä hankitaan. Ja ei sitä oo tarlotetettukkaan litimärän viljan kuivaamiseen, niinkuin ei mitään kuivuria. Tuo toimii enemmän puskurivarastona ja jäähdytys siilona jolloin saadaan nopeemmin tavaraa kulkemaan kuivurista läpi.
Miten se toimis sitten viljatilalla jons on kuitenkin montaa eri lajiketta mitä ei sais sekotella. Tavallaan tälleen karjatilalla jos tuommonen
vaikka toimis rehuviljalla puskurina sateen eelle tai jäähdytyssiilona, niin ei haittaa jos hiukan menee ohraa ja kauraa sekaisin, mutta olettaisin että leipäviljan kanssa pelattaessa moinen ei ois mahdollista. Tai tietenkin jos pystyy puimaan lajike kerrallaan, ettei sen mukaa mikä on kypsää.

Mutta aiheeseen: kiviä raivattu pellolta ja piiriojia kaivettu. Ampuja pisti tietenkin vähän liikaa dynamiittiä isoimman ampukiven kylkeen ja
kun aateltiin, ettei pellolla mitään mattoja tartte, niin puoliympyrän muotoinen alue 30m säteellä täynnä päänkokoista ja pienempää kiveä sepeliin saakka. Joskus kai säästää sillä että ois pelannu vaan varman päälle...
Miksei täällä humppa soi?
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Huomenna heinien paalaukseen. Niittokoneen pesin tänään ja rasvatessa huomasin yhden laakerin jossa ei ollu kuulia enää ollenkaan jäljellä. :D
Ajokoneeseen jatkon sylinteriin vaihdettiin uudet tiivisteet ja liukurenkaat. Kaivinkoneella vähän tongin taas pihapiirissä joskopa kohta vois tuua kunnon murskeen kun alkaa pohjat olemaan jo kunnossa... Smoker
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Aecel kirjoitti:
Valtra655 kirjoitti: Me taas ollaan kuultu pelkkää hyvää niistä ja siks varmaanki sellane jollain aikavälillä hankitaan. Ja ei sitä oo tarlotetettukkaan litimärän viljan kuivaamiseen, niinkuin ei mitään kuivuria. Tuo toimii enemmän puskurivarastona ja jäähdytys siilona jolloin saadaan nopeemmin tavaraa kulkemaan kuivurista läpi.
Miten se toimis sitten viljatilalla jons on kuitenkin montaa eri lajiketta mitä ei sais sekotella. Tavallaan tälleen karjatilalla jos tuommonen
vaikka toimis rehuviljalla puskurina sateen eelle tai jäähdytyssiilona, niin ei haittaa jos hiukan menee ohraa ja kauraa sekaisin, mutta olettaisin että leipäviljan kanssa pelattaessa moinen ei ois mahdollista. Tai tietenkin jos pystyy puimaan lajike kerrallaan, ettei sen mukaa mikä on kypsää.

Mutta aiheeseen: kiviä raivattu pellolta ja piiriojia kaivettu. Ampuja pisti tietenkin vähän liikaa dynamiittiä isoimman ampukiven kylkeen ja
kun aateltiin, ettei pellolla mitään mattoja tartte, niin puoliympyrän muotoinen alue 30m säteellä täynnä päänkokoista ja pienempää kiveä sepeliin saakka. Joskus kai säästää sillä että ois pelannu vaan varman päälle...
No lajikkeita nyt saa sekotellaan kuinka paljon keskenään kunhan laaturajat ylittyy. Lajit nyr on eri juttu. Mutta joko sitten niin että sinne puidaan vaan sitä yhtä tavaraa kerrallaan tai sitten puljataaan.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Viikonlopun aikana alotellaan 2 rehusatoa. Tänään kuivatheinät katonalle.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
valametmiäs
Viestit: 201
Liittynyt: 09.10.2015 15:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Ylivieska
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja valametmiäs »

Maatila kirjoitti:Viikonlopun aikana alotellaan 2 rehusatoa. Tänään kuivatheinät katonalle.
Teettekö te jo 2 satoa? Täällä meilläpäin on vielä 1 sato kesken Kahvi22
Avatar
Suomi mies
Viestit: 3689
Liittynyt: 30.08.2012 19:13
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Suomi mies »

valametmiäs kirjoitti:
Maatila kirjoitti:Viikonlopun aikana alotellaan 2 rehusatoa. Tänään kuivatheinät katonalle.
Teettekö te jo 2 satoa? Täällä meilläpäin on vielä 1 sato kesken Kahvi22
Meillä päin on kakkossatoki 2 viikkoa myöhässä sateiden takia jos olis saatu kakkonen tehtyä ajallaan niin aloteltas kohta kolmatta. Smoker
Vettä näyttäs seuraavan viikon tulevan en tiiä millo ehtii loput tehä. Smoker
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Suomi mies kirjoitti:
valametmiäs kirjoitti:
Maatila kirjoitti:Viikonlopun aikana alotellaan 2 rehusatoa. Tänään kuivatheinät katonalle.
Teettekö te jo 2 satoa? Täällä meilläpäin on vielä 1 sato kesken Kahvi22
Meillä päin on kakkossatoki 2 viikkoa myöhässä sateiden takia jos olis saatu kakkonen tehtyä ajallaan niin aloteltas kohta kolmatta. Smoker
Vettä näyttäs seuraavan viikon tulevan en tiiä millo ehtii loput tehä. Smoker
Eikö sen heinän kannattas antaa kasvaa välissä? Ajallisesti heinäkuun 10 päivä ois oikea aika tehdä kakkonen, kun teitte kesäkuun alussa. Kolmonen ois silloin elokuun 20 päivä. Tai sitten teillä on älyttömän aikainen heinälajike, joka ei kerkiä kasvaakkaan ennen tähkää.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
RainBow_
Moderaattori
Viestit: 5454
Liittynyt: 21.11.2009 13:33
Multiplayer tunnuksesi?: RainBow^
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja RainBow_ »

valametmiäs kirjoitti:
Maatila kirjoitti:Viikonlopun aikana alotellaan 2 rehusatoa. Tänään kuivatheinät katonalle.
Teettekö te jo 2 satoa? Täällä meilläpäin on vielä 1 sato kesken Kahvi22
No melko myöhää teillä kestää. Mekin ensviikolla alotetaa 2.
Volvomies on erimies.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”