![Pomo :iso:](./images/smilies/bigboss.gif)
![Pomo :iso:](./images/smilies/bigboss.gif)
Täälähä on yks 7810 jenkki joka ois oikiasti 7710, mutta edelline omistaja vaihtanu tarrat ja pistäny poweria lisää.Peluri4 kirjoitti:Tuohon liittyen vielä yks juttu ku puhuttii koulussa nuista koneiden ohjelmoinneista. Niin se opettaja vaan totes että ku on samoja raktoria vaan eri tehoilla ni tottakai kannattaa ottaa se pienen niistä ja ohjelmoida isomman tehot ja jos ei kehtaa kylillä näyttäytyä muutaku sillä isoimmalla mallilla ni ei ne uudet teipitkään kuulemma kauheena maksa.
Monesti tosin on mallisarjan sisälläkin eroja voimansiirrossa. Ännäläistä olisi tässä kevään mittaan tarkoitus piristää, ei tuosta kovin paljoa kumminkaan kehtaa ottaa ettei ala pakat sulamaan ja pakosarja halkeilemaan.Peluri4 kirjoitti:Tuohon liittyen vielä yks juttu ku puhuttii koulussa nuista koneiden ohjelmoinneista. Niin se opettaja vaan totes että ku on samoja raktoria vaan eri tehoilla ni tottakai kannattaa ottaa se pienen niistä ja ohjelmoida isomman tehot ja jos ei kehtaa kylillä näyttäytyä muutaku sillä isoimmalla mallilla ni ei ne uudet teipitkään kuulemma kauheena maksa.
Kuin moni tonninen kaivuri lavetilla?Verkku kirjoitti:No en yhtään ihmettele jos noilla ei se uus teekkari pysy vakiona, on meinaa senverran niitten muitakin vehkeitä laitettu. Luulis että tolla 144 jo jotakin tekee kun vähä piristää, kun ne vetää vähä piristetyllä 6400 kaivinkonelavettia. Kyllä ainaki se sano ku kysyin että onko uus teekkari pirtee niin sano että laiska kun mikä.
Seo vissii vanhoja nopeita 6400? Kaverin 6400 kulkee 58kmh 34" renkaat alla, ja 2700rpm.Verkku kirjoitti:No en yhtään ihmettele jos noilla ei se uus teekkari pysy vakiona, on meinaa senverran niitten muitakin vehkeitä laitettu. Luulis että tolla 144 jo jotakin tekee kun vähä piristää, kun ne vetää vähä piristetyllä 6400 kaivinkonelavettia. Kyllä ainaki se sano ku kysyin että onko uus teekkari pirtee niin sano että laiska kun mikä.
Niin onki, mutta esimerkiks jontikan 6830 ja 6930, 7430 ja 7530 on samoja koneita, toisessa vaan vähän enempi vakiona voimaa, ja varmasti on hinnassa eroa.jiitu kirjoitti:Monesti tosin on mallisarjan sisälläkin eroja voimansiirrossa. Ännäläistä olisi tässä kevään mittaan tarkoitus piristää, ei tuosta kovin paljoa kumminkaan kehtaa ottaa ettei ala pakat sulamaan ja pakosarja halkeilemaan.Peluri4 kirjoitti:Tuohon liittyen vielä yks juttu ku puhuttii koulussa nuista koneiden ohjelmoinneista. Niin se opettaja vaan totes että ku on samoja raktoria vaan eri tehoilla ni tottakai kannattaa ottaa se pienen niistä ja ohjelmoida isomman tehot ja jos ei kehtaa kylillä näyttäytyä muutaku sillä isoimmalla mallilla ni ei ne uudet teipitkään kuulemma kauheena maksa.
Kyllähän noi 7430 ja 7530 pitäs kestää isojakin tehoja. Meillä on nyt suunnitelmissa ohjelmoida tuo 7530 kun on niin pirun laiska verraten 6820.Neliveto kirjoitti:Tutulla jolla oon hommissa vähän väliä on juurikin ohjelmoitu 7430. Tarve 7530 kokoiselle koneelle, mutta 7430 ohjelmoituna ajaa saman asian ja varmasti tuli halvemmaksi jos siihen vertaa että olis ostanu alusta pitäen sen 7530. Muutama tuhat tuntia mittarissa ei ongelmia kestävyyden kanssa ainakaan vielä.
Eipä se aina automaattisesti niin mene. Pieniä eroja varmaan löytyy aina.valtravalmet kirjoitti:Onha mullaki 1201-1410 Koska turbo. Ja meiän 6400 vastaa jo 6800 ku ruuvattu. Ja t170 ainaki t190.