

No vittuakos sillä on väliä vaikka ois Suomen oloihin tehty, niitä ei olla saatu ulkomaille kaupaks ja koko merkki ois kuollu ja kuopattu ilma ulkolaista omistajaa. Ja jos Nyykkäri on paska traktori niin miks niitä edellee menee kaupaks? Taitaa Xarppa vaa olla taas vittuuntunu ku oon oikeessa...XarioN kirjoitti:Mikä vittu sä oot puhumaa yhtää mitää, vai opetetaanko tuo kaikki sielä lukios? Sä et oo koskaa ajanu muulla ku sillä sun isänsedänveljensiskonvaimon 6610:llä etkä silläkää oo töitä tehny, ja sitte sä tuut vielä pätemää jotaki maataloudesta? :DD Valtra ja Sampo on tehty suomeen ja suomen oloihi, voisimpa vaikka lyyä vetoa että se sun Nyykkärin ropalees ei lähe käyntiin 30 asteen pakkases samalla lailla ku Valtra ja meeppä puimaa sillä sun rumpupuimurillas noita märkiä ohria.Killerhangar kirjoitti: En nyt sitä meinaa, mutta etenkin vanhemmalla väestöllä on se luulo (ja kovapäisillä nuorilla) että ulkomaan elävät eivät osaa niin hyvää rakentaa mitä suomalaiset. Usein vähintään yhtä hyvä, ellei parempi, vaihtoehto löytyy muualta kuin Suomessa valmistetuissa... Kyllä Suomessa ihan laatua tehdään (eks ne Mersua ny kasaa, ni joku laatu siinäkin on vaikka aikojen saatossa vähä tippunut) mutta suomalainen insinööri työ on jo aikaa kauheaa. Voisinpa melkein sanoa että Valtraa ei enää olisi jos se ei olisi AGCOn osa.
Mutta tiivistetysti: usein jätetään se toinen vaihtoehto, eli yleensä ulkomaalainen, tutkimusten ulkopuolella, koska se ei ole Suomessa tehty. Yhtä lailla made in Holland tai Made in Austria voi olla yhtä hyvä, ellei parempikin kuin suomalainen vastine. Esim NH tai Case, jos ne ois paskoja vehkeitä niin ei niitä tehtäis.Ja kuten äsken sanoin, Valtra on enää pystyssä vaan ulkolaisen rahan voimin, veikaan että AGCO pitää merkkiäkin olemassa vain moottorivalmistuksen takia, ja sen takia että saa Suomessa jotain myyntiä pidettyä yllä...
Sulla kerta oo mistää mitää tietoa, muutaku se minkä oot netistä lukenu nii voisit olla iha hiljaa tällä alueella. Ja väitäkkö että varaosat tulee nopeempaa jostai Hollannista ku parinsadan kilsan päästä? :DD Vittu nyt.
Ihan turha verrata tätä Suomee mihinkää saksaan.
Kuka saksalainen ostaa jotaki sampon touhuja johonki saksaan ku sampon pöytä on yhtä leviä ku sielä jontikan takarengas? Sen takia ne ei lähe ulkomaille kun niillä ei tee mitään ulkomailla.. Ja viimeks ku näin Nybrokin vientikärryn saksaan ni siellä oli 2kpl uusia ännäläisiä suoraa suolahdesta.Killerhangar kirjoitti:No vittuakos sillä on väliä vaikka ois Suomen oloihin tehty, niitä ei olla saatu ulkomaille kaupaks ja koko merkki ois kuollu ja kuopattu ilma ulkolaista omistajaa. Ja jos Nyykkäri on paska traktori niin miks niitä edellee menee kaupaks? Taitaa Xarppa vaa olla taas vittuuntunu ku oon oikeessa...XarioN kirjoitti:Mikä vittu sä oot puhumaa yhtää mitää, vai opetetaanko tuo kaikki sielä lukios? Sä et oo koskaa ajanu muulla ku sillä sun isänsedänveljensiskonvaimon 6610:llä etkä silläkää oo töitä tehny, ja sitte sä tuut vielä pätemää jotaki maataloudesta? :DD Valtra ja Sampo on tehty suomeen ja suomen oloihi, voisimpa vaikka lyyä vetoa että se sun Nyykkärin ropalees ei lähe käyntiin 30 asteen pakkases samalla lailla ku Valtra ja meeppä puimaa sillä sun rumpupuimurillas noita märkiä ohria.Killerhangar kirjoitti: En nyt sitä meinaa, mutta etenkin vanhemmalla väestöllä on se luulo (ja kovapäisillä nuorilla) että ulkomaan elävät eivät osaa niin hyvää rakentaa mitä suomalaiset. Usein vähintään yhtä hyvä, ellei parempi, vaihtoehto löytyy muualta kuin Suomessa valmistetuissa... Kyllä Suomessa ihan laatua tehdään (eks ne Mersua ny kasaa, ni joku laatu siinäkin on vaikka aikojen saatossa vähä tippunut) mutta suomalainen insinööri työ on jo aikaa kauheaa. Voisinpa melkein sanoa että Valtraa ei enää olisi jos se ei olisi AGCOn osa.
Mutta tiivistetysti: usein jätetään se toinen vaihtoehto, eli yleensä ulkomaalainen, tutkimusten ulkopuolella, koska se ei ole Suomessa tehty. Yhtä lailla made in Holland tai Made in Austria voi olla yhtä hyvä, ellei parempikin kuin suomalainen vastine. Esim NH tai Case, jos ne ois paskoja vehkeitä niin ei niitä tehtäis.Ja kuten äsken sanoin, Valtra on enää pystyssä vaan ulkolaisen rahan voimin, veikaan että AGCO pitää merkkiäkin olemassa vain moottorivalmistuksen takia, ja sen takia että saa Suomessa jotain myyntiä pidettyä yllä...
Sulla kerta oo mistää mitää tietoa, muutaku se minkä oot netistä lukenu nii voisit olla iha hiljaa tällä alueella. Ja väitäkkö että varaosat tulee nopeempaa jostai Hollannista ku parinsadan kilsan päästä? :DD Vittu nyt.
Ihan turha verrata tätä Suomee mihinkää saksaan.
Muuten vain nyykkkäri sitä nyykkäri tätä. Entäs jontikka? Tai Zetori senhän saa halvemmalla mitä noi muut ja työt sujuu silläki tosin joutuu kestää sitten kettuilua itätraktorista.Killerhangar kirjoitti:Se 2kpl ei riitä... Valtran markkinaosuus on niin minimalistinen että edelleenkään ilman isoa konsernia (tässä tapauksessa AGCO) se ei olisi pystyssä koska raha. Jos Valtra olisi aikoinaan pysynyt itsenäisenä, sitä myytäsiin samalla tavalla kuin NHta, Casea tai JDtä ympäri Euroopan tai maailman.
E: Itehän en ny suosi mitään merkkiä. Lauon vain faktoja. Se että Valtra olisi suomalainen on täyttä bullshittiä. Joo, kasataan Suomessa, mutta ku firman omistaa ulkomaalaiset? Ton "tehdään Suomessa=suomalaista"-argumentin perusteella Mersun A-sarjakin ois suomalainen. Ja vitut.
Taisin aluks sanoa että Valtra pysyy pystyssä vaan AGCOn takia ja siitä tää taas lähti....Ännä kirjoitti:
BTW: Ketä vittua kiinnostaa olisko Valtra pystys ilman Agcoa vai ei, eihän siitä ollu tietääkseni täs väittelys kyse?
Röh röh[color=#00BF00]Mattimies_[/color] kirjoitti:Nyt sit vitun pellet olette hiljaa, eikö mistään voi keskustella niinku asiallisesti? Ja sovitaan niin että jatkossa pitää tänne postatessa olla ainakin yksi kuva, muuten ei oikeutta postata Maatalous kuvia aiheeseen...
Meillä ainakin ensin katkes polttoa aine letku mikä menee tankista toiseen, vaikka onkin pohjassa kunnon panssarointi tai itse asiassa letkun panssarointi vääntyi ja katkaisi sen letkun mutta kuitenkin.Pelaruzi kirjoitti:Kyllähä ford 6610 metäs mennee jotenni vaa se kartaani vai mikä solikaa nii onnii alhaal ja se suoja nii saattaa ottaa johki kantoo huonol tuuril.