multiplayer ei toimi enää

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

multiplayer ei toimi enää

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Terve!Mulla ois ongelmana että multiplayer ei toimi lukee joko connection to the server could not be established tai no connection to the server.Silloin kun ostin tän pelin toimi multii nytten ku yrittänyt ni ei toimi mikä voisi olla vikana?
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
Transit mies
Viestit: 271
Liittynyt: 31.05.2014 21:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilmajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: multiplayer ei toimi enää

Viesti Kirjoittaja Transit mies »

Onko teillä netti vaihtunut? Mun mielestä mielestä se on jotenki netin asetuksista kiinni. Tietävä selittää paremmin.
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

Re: multiplayer ei toimi enää

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Transit mies kirjoitti:Onko teillä netti vaihtunut? Mun mielestä mielestä se on jotenki netin asetuksista kiinni. Tietävä selittää paremmin.
Ai perhana on joo wifi tuli taloon joku aika sitten mites saan asetuksia muuttaneen?
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
Mönkijämies
Viestit: 1797
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: multiplayer ei toimi enää

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Siinä olis ohjeistusta. Smoker
Karlox kirjoitti:Yleisin syy tuolle on että portteja ei ole SERVERILLÄ ohjattu oikein ja internet liittymässä on NAT käytössä, mutta silloin servulle ei pääse muutkaan. Jos kyse serveristä (listen tai dedicated) johon muut pelaajat pääsevät niin sitten joku oma palomuuri tai asetus blokkaa Farming simulatorin.

Mutta kaverin kanssa pelatessa NAT: takana olevan serverikoneen pitää tehdä porttiohjaukset että toimii. Niiden tekeminen taas on modeemi ja palveluntarjoajakohtaista. https://portforward.com/ löytyy tosi moneen nettiboksiin tarkemmat ohjeet.

Lyhyet ohjeet:
-Serverikoneelle kiinteä sisäverkon IP että se ei muutu bootatessa jne. Joko Windowsista käsin, tai säätää boksin DHCP:n jakamaan aina saman IP:n MAC-osoitteen perusteella. esim. 192.168.1.50
-Boksiin tehdään porttiohjaus ulkoverkon portista 10823 sisäverkon IP-osoitteeseen 192.168.1.50 ja sisäverkon portti myös 10823.

Tämä kaikki pitäisi UPnP osata tehdä automaattisesti mutta näyttää että varsinkin FS kanssa se ei toimi, mutta ruksi siihen "Use UPnP" kannattaa silti laittaa.
Karlox kirjoitti:Eipä sitä tuon yksinkertaisemmin paljon pysty neuvomaan, mutta noilla sen saa toimimaan. Jos ei itse osaa niin sitten pitää kysyä kaverilta tai käyttää esim. operaattorien yleensä maksullisia neuvontoja.
Kaikissa 4G liittymissä tuo ei ole mahdollistakaan koska niissä ei vakiona ole julkista IP-soitetta. Niissä NAT tehdään operaattorin päässä. Elisalla ainakin saa lisäpalveluna kyllä julkisen osoitteenkin 4G liittymiin. Tuossa vielä linkki Elisan ohjeisiin miten nuo porttiohjaukset tehdään heidän liittymissä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/la ... 1447684614
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”