Morjesta taas täältä Huhtijärveltä! Elikkäs muutama päivä on edetty viime päivityksestä. Rehuhommia olis nyt luvassa parilta viime päivältä, rehuahan tuli erittäin hyvin niinkun kahdesta aikaisemmastakin sadosta ja paaleja taisi tulla se noin 65. Voi olla että melekein liikaakin tuli, jotta voishan sitä muutaman paalinkin myydä. Kuviakin tuli runsaasti otettua joten eiköhän mennä asiaan!
Aamu 6:30 oli herätys navetalle josta otin muutaman kuvan:
Kopistakii tuli kuva otettua kun lastasin rehua apevaunuun.
Siihen jäi valumetti parkkiin Junkkarin keulalle:
Sitten lähinkin Fiiulla niittämään, niittokoneena siis Kronen lautasniittokone. Olen pitkään meinannu että vaihtasin ton johonkin vedettävään malliin esim. Taaruppiin tai Nyykkäriin.
Ja siitä vielä pikkasen maisemakuvaa itse Huhtijärven rannalta.
Siinä iltapäivällä olikin sitten jo kaikki niitetty.
Siitä suoraan lähinkin Claassilla pöyhimään:
Kävimpä siinä sukulaisten luona kahveella kun ohi satuin ajamaan
Viimeinen pelto valmis, kerkes jo pikkasen alkaa hämärtämäänkin.
Siinä iltayhdeksältä olin kotona, sen verran kun väsytti niin että vaan iltapalan söin ja kävinkin jo sitten heti nukkumaan.
Seuraavaan aamuun herätty ja navetan kautta rehuhommia jatkamaan!
Valmetilla paalia lehmuille.
Ja paalaamaan. Naapurin Tommi tuli auttamaan käärimisessä.
Kävimpä sitä muutamat kuvat nappaamassa:
Enää yksi pelto jälellä.
Nyt on sekin valmis ja jälellä enää komia paalirivi.
Tähän väliin kun Tommi kävi syömässä ja navetalla, niin kävin pöyhimässä muutaman pellon joista meinasin pikkupaaleja tehä.
Seuraavaksi oli tarkotus alkaa ajamaan rehua aumaan, mutta tää Valmetin paska ei inahtanukkaan. Juuri nyt en vikaa kerenny alkaa korjaamaan tai edes paikallistamaan, joten Tommin oli haettava omalta tilaltaan jontikka kun ei noissa minun muissa rattoreissa riitä teho pyörittää tota jontikan silppuria.
Ja tässähän tämä Peura sitten on:

(ja mallihan oli 6910)
Tommi ajo tota jontikkaa siis ja minä Fiatilla kärryjä. Harrihan tottakai halus kyytiin kun noista jontikoista jostakin syystä tykkää.
Kovin montaa kuvaa ei tullu otettua mutta muutama kuitenkin.
Aumahan oli siis tossa yhellä pellolla ja isäukkohan se siellä tamppasi kuustonnarilla.
Sieltä sitten ei tullutkaan yhtäkään kuvaa valitettavasti otettua.
Ja viimesiä vedellään. Nyt ei tehtykkään kuin muutama pelto aumaan, loput tehtiin paaleiksi.
Päivä valmis ja viiatti parkkiin, pitäis kyllä joku päivä noita vähän koneita pestä.
Kävin vielä yhdeltä kotipellolta paalit kuskaamassa tuohon katoksen päätyyn Valtralla.
Komeeta maisemakuvaa vielä:
Illalla vielä koitin vikaa paikantaa joka selviääkin jo ensi päivityksessä...

Pikkupaalit meinasin paalata huomenna josta ei varmaankaan mitään tähän blogiin tule, mutta tavataan sitten ensi kerralla kyntöjen ja muiden syystöiden merkeissä. Joten nyt öitä vuan!