FS2013 TO FS15 CONVERT

Avatar
TurB0 P3ur2
Viestit: 1345
Liittynyt: 23.02.2013 21:24
Tämänhetkinen kaupunki:: Tornio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: John deeren cab

FS2013 TO FS15 CONVERT

Viesti Kirjoittaja TurB0 P3ur2 »

Tässäpä helpon näkönen ohje mitä ite katoin ni aika yksinkertaselta näytti. :)
Videolla käytettävät ohjelmat:
-Paint: http://www.getpaint.net/download.html
-Notepad++: http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.9.html
-7zip: http://www.7-zip.de/download.html
-GIANTS Editor: https://www.youtube.com/watch?v=r8MJmv0hlvs

Ohjeet (Käännetty Saksa --> Englanti):
Basic Tutorial for convert mods from LS 2013 LS 2015
It is important to know that not all mods work the same, but depending on how
complex the mod is relatively difficult or may be impossible even to convert him . I
will show you only those things that need to be made ​​in any case in any mod .
Recommended programs that I use :
Paint : http://www.getpaint.net/download.html
Notepad ++ : http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.9.html
7zip : http://www.7-zip.de/download.html
GIANTS Editor: https://www.youtube.com/watch?v=r8MJmv0hlvs
1. The mod ( .zip file ) must be unpacked as with 7zip
2. Open the file with Notepad ++ modDesc.xml and in the second line of the file the descVersion
change from 8 to 20 and save it again :
3. The sampleMod.zip from the game directory ( C : \ Program Files ( x86 ) \ Agriculture
Simulator 2015 \ sdk ) or unzip first copy .
4. The Dirt Shader ( vehicleShaderDirt.xml ) copy of the sampleMod in the directory
where the dirtShader.xml file. It replaced in this step, the tire tracks
with the new .
5. Open the Giants Editor file ( ModName.i3d ) with Notepad ++ and the name of the
dirtShaders search and replace it with the name of the vehicleShaderDirt :
Before:
After:
6. Close and save all the file again .
7. The best way fast to take another look into the directory of textures to
ensure that ensure that all the images are stored in .dds format . Are they not ,
you can open the files with Paint.NET and save it as .dds . this step
must werden.8 made ​​only very rarely . Again go through and make sure that even when all the storeItem modDesc.xml short
is correct , what should be the case for 95 % of the mods though. On any error in the
modDesc.xml I , in the video down again .
9. pack up the entire contents of the unzipped mods again with 7zip and in the
Create mods folder . The mod would have to be available after a game restart in the shop .
If he is not purchasable , nor the shader must be converted to the first
Knowledge , but this can be found in the modders who actu- centermost about it.

Credits: TUTo20++

Saa siirtää/poistaa jos on tarpeeton! Korjailla saa jos jtn minulta unohtui!
Kuva
Valt68ra50
Viestit: 2
Liittynyt: 12.12.2014 18:38
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samikka
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: FS2013 TO FS15 CONVERT

Viesti Kirjoittaja Valt68ra50 »

kiitti
mrteema
Viestit: 2120
Liittynyt: 10.05.2010 06:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: teuva

Re: FS2013 TO FS15 CONVERT

Viesti Kirjoittaja mrteema »

http://www.ls-fin.com/foorumi/viewforum.php?f=463 Nyt ne silmät päähä. Tää ei oo mun tietääkseni modi...
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut modit”