Raavin päätäni ja selailin nettiä. Asensin tuoreemman Blender version (2.73) ja raavin lisää päätäni yrittäessäni saada i3d-exporttaus-lisäosan asennettua.
Sitten kun se lopulta toimi, latasin sen Collada-fileksen Blenderiin. Klikkasin mörskää oikeanpuoleisella, valitsin vanhaan malliin Select/Deselect pariin kertaan että se mielestäni valitsi kaiken ja klikkasin Join. Ulostin i3d-fileksen ja muutin tekstuurien polut muotoon
<File fileId="5" filename="Veikontalo\texture0.png" relativePath="true"/>
ja avasin i3d-filen Giants editoriin. Ja ne tekstuurit eivät vaan näy. Kertokaas joku fiksumpi missä vika, niin saattais alkaa tipahtelemaan tuohon viiteentoistakin kaikenlaista, ainakin JOS mä pääsen tuon tuoreemman GE:n kanssa sinuiksi. Siitä aiheesta tulleekin lisäkysymyksiä sitten kun pitää alkaa karttaa vääntää...
Niin ja ne tekstuurit on vanhaan malliin png:nä, ei kai se voi ongelman syy olla?
-----
Ei kristus, alkaa tuntua siltä että FS11 on sittenkin enempi asiaa. Olen nyt saanut yhden (1) objektin näkymään tekstuureineen Giants Editorissa. Hämmentävintä tässä on se että vaikka teen kaiken täsmälleen samoin, muissa tekstuurit eivät näy ollenkaan. Eivät, vaikka muuttaisin ne jälkikäteen dds-muotoon. Tai sitten ne näkyvät päin helvettiä skaalautuneina ja osassa objektia, esimerkiksi talon lattiat ovat ikään kuin kaksiulotteisia neliöitä, teksturoitu molemmin puolin. Kuuden huoneen lattioista yhden tekstuuri jostain syystä näkyy mutta sekin tosiaan päin helvettiä skaalauttuna ja muiden huoneiden lattioissa tekstuuria ei siis näy ollenkaan. Eikä meikäläisen järki riitä, kun ne lattiapalat on kaikin puolin toistensa kopioita. Argh saatana!
