Modiin liikkeitä

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
tero_711
Viestit: 8
Liittynyt: 18.11.2015 21:51
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Modiin liikkeitä

Viesti Kirjoittaja tero_711 »

Saisiko jostain tietoa miten saisi esim kärryn kipin nousemaan eli pystyykö pelkällä giants editorilla ja xml tiedostolla sen tekemään? ja muutenkin kaikesta modi teko sivuille olisi hyvä saada linkkiä, itse yrittänyt käydä katselemassa eri modi sivuja mutta ei oikeen saanut selvää miten tehdä.
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Modiin liikkeitä

Viesti Kirjoittaja Ilta »

tero_711 kirjoitti:Saisiko jostain tietoa miten saisi esim kärryn kipin nousemaan eli pystyykö pelkällä giants editorilla ja xml tiedostolla sen tekemään?
Pystyy. Kippausanimaatiot määritellään kärryn XML-tiedostossa tipAnimations-elementissä. Lyhennetty esimerkki multivaTR190.xml:stä:
<tipAnimations>
<tipAnimation speedScale="0.75" animationName="tipAnimationBack" dischargeStartTime="1" dischargeEndTime="10" >
</tipAnimation>
</tipAnimations>
Punaisella merkitty arvo määrittää kippausanimaation nimen animations-elementissä. Toinen lyhennetty (jätetty lukot ja kippauspartikkelit huomioimatta) esimerkki:

Koodi: Valitse kaikki

    <animations>
        <!-- backtipping -->
        <animation name="tipAnimationBack">
            <part node="0>1|1|0"   startTime="1" endTime="4"   startRot="0 0 0" endRot="90 0 0" />  <!-- doorTank -->
            <part node="0>1|1"     startTime="2" endTime="13"  startRot="0 0 0" endRot="-55 0 0" /> <!-- tank -->
        </animation>
    </animations>
  • node: indeksipolku liikuteltavaan objektiin.
  • startTime: animaation aloitusaika sekunneissa.
  • endTime: animaation lopetusaika sekunneissa.
  • startRot: objektin kierto alussa – valitse kierrettävä objekti GE:n Scenegraphissa ja lue oikea lukema arvoista Rotate X/Y/Z.
  • endRot: objektin kierto lopussa – kierrä objektia GE:ssä manipulaattorista (ympyrää kiertämällä) tai Rotate-arvoja muuttamalla kunnes tankki on täydessä kippausasennossa syötä arvot endRot-arvoon. Esimerkissä siis säiliötä kierretään X-akselin ympäri 55 astetta ja säiliön ovea kierretään 90 astetta vastakkaiseen suuntaan.
Hydrauliikkasylinterien ingamettaminen on sen verran hankala selittää, että jääköön nyt tekemättä. :|
tero_711 kirjoitti:ja muutenkin kaikesta modi teko sivuille olisi hyvä saada linkkiä, itse yrittänyt käydä katselemassa eri modi sivuja mutta ei oikeen saanut selvää miten tehdä.
OEB:n tutoriaalia olen suositellut monelle: https://www.youtube.com/watch?v=Wa503cSy12g Siinä mallinnetaan yksinkertainen kärry alusta loppuun Blenderissä ja ingametetaan kippausanimaatiot ja kaikki muut perusjutut eli hyödyllinen tutoriaali, vaikkei mitään mallintaisikaan.

Farming Simulator for Dummies -kirjasta ja Giantsin videotutoriaaleista voi olla jotain apua.

Youtubesta voi yrittää löytää jotain tutoriaaleja ja yksittäisiin pieniin pulmiin saattaa hyvällä säkällä löytää kirjallisia tutoriaaleja. Itse olen opetellut lähes kaiken itse modeja ja oletusajoneuvoja (löytyvät FS:n asennushakemiston alta "\Farming Simulator 15\data\vehicles\" jne.) tutkailemalla, Googlettamalla lokitiedostossa näkyviä virheilmoituksia ja yleisellä uteliaisuudella. :geek:
arska fs11
Viestit: 3326
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Modiin liikkeitä

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

No kuinkas sitten kärryn kipin saa hiirellä nousemaan mukaan lukien kippisylinteri?
Esim. Kipattava paalinkuljetuslava.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Modiin liikkeitä

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Otetaan taas Multiva esimerkiksi ja tehdään sille pikamodaus.

1) Lisätään modDesciin spesialisaatio hiirikontrollia varten:

Koodi: Valitse kaikki

<specialization name="mouseControlsVehicle" />
2) Siirrytään multivaTR190.xml:ään ja määritellään apulaatikossa näkyvä ikoni. Käytetään esimerkin vuoksi etukuormaajalle valmiiksi löytyvää ikonia (jonka voi tietty korvata myöhemmin omatekoisella):

Koodi: Valitse kaikki

    <mouseControls>
        <mouseControl iconFilename="$dataS2/menu/mouseControlsHelp/arm1_rotX.png"  axis="AXIS_FRONTLOADER_ARM" />
    </mouseControls>
3) Etsitään tämä rivi:

Koodi: Valitse kaikki

<movingTool index="0>1|1"> 					<!-- tank -->
...ja korvataan tällä:

Koodi: Valitse kaikki

<movingTool index="0>1|1" rotSpeed="20" rotAcceleration="170" rotMax="0" rotMin="-55" rotationAxis="1" axis="AXIS_FRONTLOADER_ARM" invertAxis="true"  mouseAxis="AXIS_FRONTLOADER_ARM" invertMouseAxis="true" speedFactor="1"> <!-- tank -->
Sylinteri toimii edelleen, koska movingToolia seuraavalla rivillä on dependentPart, joka määrää, että sylinteri on riippuvainen säiliön liikkeestä. Nyt tosin muistin, että sylintereistä loppuu täydellä kipillä pituus, millä ei tosin normaalisti ole väliä, koska kärry ei koskaan kippaa täyttä 55 astetta. :lol:

Jos kärryn sylinterillä ei ollut vielä ingamea, se tehdään ihan samalla tavalla kuin normaalille kippikärrylle, ja sen voi vaikka nyysiä toisesta kärrystä.
tero_711
Viestit: 8
Liittynyt: 18.11.2015 21:51
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Modiin liikkeitä

Viesti Kirjoittaja tero_711 »

Kiitos valtavasti tiedosta! mutta yksi jäi mietityttämään nuissa pelin alkuperäisessä ettei esim buffalon tolppia pysty poistamaan kun ovat yhtä nosturin kanssa ainakin mitä yritin poistaa keskimmäistä tolppaa. Osaatko sanoa miten tämmöinen tehdään?
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Modiin liikkeitä

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Tolpat eivät ole irrallisia, joten ne pitää poistaa mallista 3D-mallinnusohjelmassa. Ja tolppien collisionit GE:ssä.

Poistin kokeeksi tolpat Blenderissä, mikä hoitui ilman mitään ongelmia, koska malliin ei muodostunut mitään reikiä, joita pitäisi paikkailla reikiä, joten tekstuureille ei tarvinut tehdä mitään.

En usko, että yksityiskohtia kannattaa ruveta selittämään, jos mallintaminen ei ole tuttua... Minulta saa linkin muokattuun Buffaloon YV:nä. Se on siis ihan vakioBuffalosta muokattu modi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”