buffalon nosturiin vauhtia

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
tero_711
Viestit: 8
Liittynyt: 18.11.2015 21:51
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

buffalon nosturiin vauhtia

Viesti Kirjoittaja tero_711 »

Ajokoneen nosturiin nopeuksia kun tuntuu pirun hitaalta taitto, kääntö, nosto ja kouran aukaisu. Modi buffalon sain käsiini mutta kun taittoa tai käännön rotspeed vaihtaa yli 20 niin rupee bugailemaan eli mitä pitäisi tehdä vai eikö saa säädettyä? (siis joystickit 2kpl käytössä)
Viimeksi muokannut tero_711, 11.01.2016 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: buffalon nosturiin vauhtia

Viesti Kirjoittaja N141H »

Asetuksista muutat hiiren herkkyyttä isommalle.
Kuva
Kuva
tero_711
Viestit: 8
Liittynyt: 18.11.2015 21:51
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: buffalon nosturiin vauhtia

Viesti Kirjoittaja tero_711 »

N141H kirjoitti:Asetuksista muutat hiiren herkkyyttä isommalle.
käytössä 2kpl joystick
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: buffalon nosturiin vauhtia

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Jos se modi on ingametettu samalla tavalla kuin Giantsin versio ja muutat rotSpeediä vain yhdessä kohdassa, käy varmaan vastaavalla tavalla kuin tässä kuvassa:
Kuva

Kuva on otettu debug-tilassa (AKA kehitystilassa), jolloin kaikki dynaamiset objektit näkyvät oranssina ja kuvasta näkyy, että varsinainen nosturi (jossa törmäykset yms. ovat) liikkuu eri tahtiin kuin näkyvä nosturi. Jos avaat vaikka alkuperäisen Buffalon XML-tiedoston (\Farming Simulator 15\data\vehicles\steerable\ponsse\ponsseBuffalo.xml), movingToolsin kommentteihin on merkitty kaksi osiota, physics ja delayed mesh ja jos muutat yhden osion alla olevaa movingToolin rotSpeediä, toisen alla oleva movingToolin rotSpeed pitää muuttaa samansuuruiseksi.

---

Tein pikaisesti (yli vuoden harkinnan jälkeen :lol: – jotenkin se on aina unohtunut) skriptin, joka nopeuttaa kaikkien hiirellä ohjattavien akseleiden kiertonopeuden kaksinkertaiseksi: https://www.dropbox.com/s/jhueh52krmj8r ... lSpeed.zip

Ei tarvi muuta kuin kopskata zip-tiedosto modikansioon, niin kaikkien hiirellä käytettävien nostureiden, etukuormaajien, kurottimien yms. käyttäminen nopeutuu. En nähnyt tarpeelliseksi muuttaa "teleskooppiosien" nopeutta (transSpeed), mutta sekin onnistuisi tarvittaessa. Olen testannut tätä vain omassa käytössä eli otan palautetta vastaan.

Jos tuplanopeus ei ihan täsmälleen miellytä, kerrointa voi muuttaa ControlSpeed.luassa tällä rivillä:

Koodi: Valitse kaikki

ControlSpeed.rotMultiplier = 2;
tero_711
Viestit: 8
Liittynyt: 18.11.2015 21:51
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: buffalon nosturiin vauhtia

Viesti Kirjoittaja tero_711 »

kiitos tiedosta, tuossa tänään vielä koittelin ja nyt sain toimimaan ilman tuota tietoa, vaihdoin physics modeja ja transpeediä kouran käännössä ja lopetti bugailun, en täydellisesti mutta kelpaa ja pystyy myös säätämään nosturin kaikkea liikettä pelissä yhden modin kautta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”