Mod Puimuri "luistelee"

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Stenkk4
Viestit: 7
Liittynyt: 04.02.2013 00:17
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Mod Puimuri "luistelee"

Viesti Kirjoittaja Stenkk4 »

Jees, elikkä onkelmaa erään modin kanssa. Jos osio väärä voi tämän siirtää oikealle alueelle.

Tosiaan Modina on Fortschritt E524 Puimuri, joka ilmeisesti on FS2013-->FS15 konversio. Muuten täysin toimiva modi, mutta eräs asia mua häirittee yli kaiken...

Sutiminen... Jostain syystä puimurin etummaiset renkaat sutii aikalailla koko ajan, niinkuin kone olisi jään päällä, ja tästä on suuresti haittaa mäkisessä maastossa puidessa ja muutenkin etenemisessä ylipäätään minnekkään...

Olen tätä jo yrittänyt korjata koneen painoa lisäämällä sekä tehoja alentamalla, mutta ei eroja...
Onko tuolla XML tiedostossa joku kohta jolla vois lisätä renkaitten/koneen kitkaa?

Alla kyseisen koneen XML...
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no" ?>
<vehicle type="E524">
<annotation>Copyright (C) GIANTS Software GmbH, All Rights Reserved.</annotation>
<typeDesc>Fortschritt_E524Green</typeDesc>
<name>
<en>Fortschritt E524</en>
<de>Fortschritt E524</de>
</name>
<description>Fortschritt_E524Green</description>
<filename>Fortschritt_E524Green.i3d</filename>

<size width="4.0" length="7.5" />

<wheels autoRotateBackSpeed="2.0">
<wheel rotSpeed="0" restLoad="30" repr="0" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0" spring="200" damper="50" mass="0.9" lateralStiffness="14" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="0" restLoad="30" repr="1" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0" spring="200" damper="50" mass="0.9" lateralStiffness="14" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-1" restLoad="30" repr="3" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" lateralStiffness="12" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-1" restLoad="30" repr="2" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" lateralStiffness="12" hasTyreTracks="true" />
</wheels>

<!-- <wheels autoRotateBackSpeed="2.0">
<wheel rotSpeed="0" restLoad="2.0" repr="0" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0" spring="200" damper="50" mass="0.9" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="0" restLoad="2.0" repr="1" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0" spring="200" damper="50" mass="0.9" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-50" restLoad="4.0" repr="3" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-50" restLoad="4.0" repr="2" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" hasTyreTracks="true" />
</wheels> -->

<differentials>
<differential torqueRatio="0.5" maxSpeedRatio="1.65" wheelIndex1="0" wheelIndex2="1" /> <!-- front left-right -->
<differential torqueRatio="0.5" maxSpeedRatio="1.3" wheelIndex1="2" wheelIndex2="3" /> <!-- back left-right -->
<differential torqueRatio="0.5" maxSpeedRatio="1.45" differentialIndex1="0" differentialIndex2="1" /> <!-- front-back -->
</differentials>

<ackermannSteering rotSpeed="58" rotMax="50" rotCenterWheel1="0" rotCenterWheel2="1" />

<motor torqueScale="1.64" minRpm="1000" maxRpm="1800" maxBackwardSpeed="15" brakeForce="6" lowBrakeForceScale="0.5" lowBrakeForceSpeedLimit="1" minForwardGearRatio="32" maxForwardGearRatio="130" backwardGearRatio="55">
<torque normRpm="0.45" torque="0.9"/>
<torque normRpm="0.5" torque="0.97"/>
<torque normRpm="0.59" torque="1"/>
<torque normRpm="0.72" torque="1"/>
<torque normRpm="0.86" torque="0.88"/>
<torque normRpm="1" torque="0.72"/>
</motor>

<!--<accelerationSpeed maxAcceleration="0.3" deceleration="0.9" backwardDeceleration="0.5" />-->

<fuelCapacity>301</fuelCapacity>
<fuelUsage>5</fuelUsage>


<cameras count="2">
<camera1 index="7|0" rotatable="true" rotateNode="7" limit="true" useWorldXZRotation="true" rotMinX="-1.4" rotMaxX="0" transMin="6" transMax="50" />
<camera2 index="8" rotatable="true" rotateNode="8" limit="false" rotMinX="0" rotMaxX="0" transMin="0" transMax="0" />
</cameras>

<lights count="1">
<light1 index="30" />
</lights>

<brakeLights>
<brakeLight index="28" />
</brakeLights>

<turnSignals>
<turnSignalLeft index="0>31|0" />
<turnSignalRight index="0>31|1" />
</turnSignals>

<lightsaddon lightsStayOn="true">
<light type="work" index="0>29" inputName="PIPELIGHT" helptext="PIPELIGHT" stayOn="true"/>
<light type="work" index="0>25" inputName="frontwork" helptext="frontwork" stayOn="true"/>
<fillLevelWarning percent="80" />
</lightsaddon>

<beaconLights>
<beaconLight index="21" speed="0.012" filename="$data/vehicles/shared/beaconLight02.i3d" />
<beaconLight index="22" speed="0.013" filename="$data/vehicles/shared/beaconLight02.i3d" />
</beaconLights>

<steering index="13|0" indoorRotation="540" outdoorRotation="50" />

<attacherJoints>
<attacherJoint jointType="cutter" index="9|0|0" rotationNode="9" maxRot="16.5 0 0" rotationNode2="9|0" maxRot2="10 0 0" moveTime="2.5" />
<attacherJoint index="23" jointType="trailerLow" allowsJointLimitMovement="false" allowsLowering="false" maxRotLimit="30 90 60" maxTransLimit="0 0 0" />
</attacherJoints>

<enterReferenceNode index="0>" />
<exitPoint index="10" />

<pipeSound file="sound/hydraulicUp.wav" pitchOffset="1" pitchScale="0.03" pitchMax="2" />
<threshingStartSound file="sound/threshing_start.wav" pitchOffset="1" pitchScale="0.001" pitchMax="1.2" />
<threshingSound file="sound/threshing_idle.wav" pitchOffset="1" pitchScale="0.001" pitchMax="1.2" />
<threshingStopSound file="sound/threshing_out.wav" pitchOffset="1" pitchScale="0.001" pitchMax="1.2" />
<attachSound file="sound/attach.wav" pitchOffset="1" />
<motorStartSound file="sound/E516bstart2.wav" pitchOffset="0.9" />
<motorSound file="sound/E516bengine.wav" pitchOffset="0.6" pitchScale="0.016" pitchMax="0.94" />
<motorStopSound file="sound/E524out.wav" pitchOffset="0.9" />
<aiMotorSound file="sound/E516bengineai.wav" pitchOffset="1" radius="25" innerRadius="4" volume="1.0" />
<aiTreshingSound file="sound/E516bcutter.wav" pitchOffset="1" radius="25" innerRadius="4" volume="1.0" />
<honkSound file="$data/vehicles/shared/horn.wav" volume="1" radius="80" innerRadius="35" />
<reverseDriveSound file="$data/vehicles/shared/reverseDrivingBeep.wav" volume="0.5" />

<exhaustEffects>
<exhaustEffect index="26" rotation="0 0 0" filename="$data/vehicles/particleAnimations/shared/exhaust.i3d" />
</exhaustEffects>

<workAreas count="1">
<workArea startIndex="4" widthIndex="5" heightIndex="6" type="combine"/>
</workAreas>

<chopperBlind index="25" />

<!--<pipe index="11|0" />-->
<pipe numStates="2" unloadingStates="2" raycastNodeIndex="0>11|0|1" raycastDistance="6" animName="pipeAnimation" animSpeedScale="1.7" />

<animations>
<animation name="pipeAnimation">
<part node="0>11|0" startTime="0" endTime="10" startRot="0 0 0" endRot="7 -90 0" />
</animation>
</animations>

<movingTools>
<!-- pipe -->
<movingTool index="0>11|0" componentJointIndex="0" anchorActor="0"></movingTool>
</movingTools>

<!--<pipeParticleSystems>
<pipeParticleSystem type="sunflower" node="11|0|0" file="PS/sunflowerParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="barley" node="11|0|0" file="PS/wheatParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="maize" node="11|0|0" file="PS/maizeParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="oat" node="11|0|0" file="PS/oatParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="rape" node="11|0|0" file="PS/rapeParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="rye" node="11|0|0" file="PS/ryeParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="sunflower" node="11|0|0" file="PS/sunflowerParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="triticale" node="11|0|0" file="PS/triticaleParticleSystemLong.i3d" />
<pipeParticleSystem type="wheat" node="11|0|0" file="PS/wheatParticleSystemLong.i3d" />
</pipeParticleSystems>



<chopperParticleSystems toggleTime="3500" >
<chopperParticleSystem type="sunflower" node="0>32" psRootNode="0|1" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />
<chopperParticleSystem type="wheat" node="0>32" psRootNode="0|0" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />
<chopperParticleSystem type="barley" node="0>32" psRootNode="0|0" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />
<chopperParticleSystem type="rape" node="0>32" psRootNode="0|0" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />
<chopperParticleSystem type="maize" node="0>32" psRootNode="0|1" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />
<chopperParticleSystem type="rye" node="0>32" psRootNode="0|0" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />
<chopperParticleSystem type="oat" node="0>32" psRootNode="0|0" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />

<chopperParticleSystem type="triticale" node="0>32" psRootNode="0|0" file="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6Particles.i3d" />
</chopperParticleSystems>

<strawParticleSystems>

<strawParticleSystem type="barley" position="0 1.4 -3.1" rotation="0 0 0" file="PS/Strohschwad.i3d" />
<strawParticleSystem type="oat" position="0 1.4 -3.1" rotation="0 0 0" file="PS/Strohschwad.i3d" />
<strawParticleSystem type="wheat" position="0 1.4 -3.01" rotation="0 0 0" file="PS/Strohschwad.i3d" />
</strawParticleSystems>-->

<fillEffect>
<effectNode node="0|0|0" linkNode="0>24|2" position="0 0 0" materialType="unloading" materialTypeId="3" delay="0" filename="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6.i3d" />
<effectNode node="0|0|1" linkNode="0>24|2" position="0 0 0" materialType="smoke" materialTypeId="1" delay="0.1" filename="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6.i3d" />
</fillEffect>

<pipeEffect>
<effectNode node="1|0|0" linkNode="0>11|0|0" position="0 0 0" materialType="unloading" materialTypeId="3" delay="0" filename="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6.i3d" />
<effectNode node="1|0|1" linkNode="0>11|0|0" position="0 0 0" materialType="smoke" materialTypeId="1" delay="0.1" filename="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6.i3d" />
</pipeEffect>

<strawEffect>
<effectNode node="2|0|0" linkNode="0>36|1" materialType="straw" materialTypeId="1" delay="0" filename="$data/vehicles/particleAnimations/sampoRosenlew/sampoRosenlewC6.i3d" />
</strawEffect>

<chopperEffect>
<effectNode node="3|0|0" linkNode="0>36|0" materialType="chopper" materialTypeId="1" delay="0" filename="$data/vehicles/particleAnimations/caseIH/caseIH7130.i3d" />

</chopperEffect>

<fillVolumes>
<fillVolume index="0>33|0" maxAllowedHeapAngle="20" maxDelta="0.28" />
</fillVolumes>

<fillVolumeUnloadInfo index="0>35" width="0.3" length="0.3" />
<fillVolumeLoadInfo index="0>34" width="0.2" length="0.2" />
<fillVolumeDischargeInfo index="0>11|0|2" width="0.4" length="0.4" />

<capacity>6500</capacity>
<overloadingCapacity>322</overloadingCapacity>



<fillTypes fillTypes="barley maize oat rape rye sunflower triticale wheat" />
<chopperSwitch available="true" />
<combineSize>2</combineSize>

<characterNode index="0>37|0" cameraMinDistance="1.5" filename="$dataS2/character/player/player.i3d" characterMesh="1" characterGloves="2" characterSkin="0" spineNode="0|0" leftArmIKChainId="leftArm" rightArmIKChainId="rightArm" spineRotation="180 0 108" >
<ikChains>
<ikChain id="rightFoot" target="0>37|1" targetOffset="0 0.1 0" alignToTarget="true" isDirtyOnLoad="true" >
<node index="0|1" />
<node index="0|1|0" minRx="0" maxRx="0" minRy="-30" maxRy="30" minRz="0" maxRz="90" />
<node index="0|1|0|0" minRx="0" maxRx="0" minRy="0" maxRy="0" minRz="-100" maxRz="-7" />
<node index="0|1|0|0|0" />
</ikChain>
<ikChain id="leftFoot" target="0>37|2" targetOffset="0 0.1 0" alignToTarget="true" isDirtyOnLoad="true">
<node index="0|2" />
<node index="0|2|0" minRx="0" maxRx="0" minRy="-30" maxRy="30" minRz="0" maxRz="90" />
<node index="0|2|0|0" minRx="0" maxRx="0" minRy="0" maxRy="0" minRz="-100" maxRz="-7" />
<node index="0|2|0|0|0" />
</ikChain>
<ikChain id="rightArm" target="0>14|0" targetOffset="0.025 0.066 0" alignToTarget="true" isDirtyOnLoad="true">
<node index="0|0|0|1" />
<node index="0|0|0|1|0" minRx="-20" maxRx="20" minRy="-20" maxRy="20" minRz="-80" maxRz="80" />
<node index="0|0|0|1|0|0" minRx="-10" maxRx="10" minRy="0" maxRy="0" minRz="7" maxRz="130" />
<node index="0|0|0|1|0|0|0" />
<rotationNode index="0|0|0|1|0|0|0|0" rotation="0 0 -60" />
<rotationNode index="0|0|0|1|0|0|0|0|0" rotation="0 0 -60" />
<rotationNode index="0|0|0|1|0|0|0|1" rotation="-90 20 -40" />
<rotationNode index="0|0|0|1|0|0|0|1|0" rotation="0 0 -40" />
</ikChain>
<ikChain id="leftArm" target="0>13|0|0" targetOffset="-0.025 0.066 0" alignToTarget="true" isDirtyOnLoad="true">
<node index="0|0|0|2" />
<node index="0|0|0|2|0" minRx="-20" maxRx="20" minRy="-20" maxRy="20" minRz="-80" maxRz="80" />
<node index="0|0|0|2|0|0" minRx="-10" maxRx="10" minRy="0" maxRy="0" minRz="7" maxRz="130" />
<node index="0|0|0|2|0|0|0" />
<rotationNode index="0|0|0|2|0|0|0|0" rotation="0 0 -60" />
<rotationNode index="0|0|0|2|0|0|0|0|0" rotation="0 0 -60" />
<rotationNode index="0|0|0|2|0|0|0|1" rotation="-90 20 -40" />
<rotationNode index="0|0|0|2|0|0|0|1|0" rotation="0 0 -40" />
</ikChain>
</ikChains>
</characterNode>

<!--<characterNode index="15" cameraMinDistance="1.5" />-->

<strawAreas count="1">
<strawArea1 startIndex="16" widthIndex="17" heightIndex="18" />
</strawAreas>

<trailerTriggers>
<trailerTrigger index="19" />
</trailerTriggers>
<aiTrafficCollisionTrigger index="20" />
<allowFillFromAir value="false" />
<components count="1">
<component1 centerOfMass="0 0.1 0" solverIterationCount="4" />
</components>

<washable dirtDuration="50" washDuration="1" workMultiplier="4" />

<schemaOverlay file="$dataS2/menu/schemas/vehicleSchema.png" fileSelected="$dataS2/menu/schemas/vehicleSchemaSelected.png" fileTurnedOn="$dataS2/menu/schemas/vehicleSchemaTurnedOn.png" fileSelectedTurnedOn="$dataS2/menu/schemas/vehicleSchemaSelectedTurnedOn.png" width="0.5" height="0.5" attacherJointPosition="0.5 0">
<attacherJoint position="0 0" rotation="0" invertX="true" />
<attacherJoint position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
</schemaOverlay>




</vehicle>
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Mod Puimuri "luistelee"

Viesti Kirjoittaja Karlox »

Alustan säädöt näyttäs olevan pielessä, joku tehny laikkamadalluksen topparikumien varaan ja laittanu joustomatkat nollaan :lol:
Jostain syystä tuossa on myös 2 <wheels> osioita joista toinen kommentoitu pois käytöstä.. (<!-- -->

Muokkaa aktiivinen wheels osio vaikka tälläiseksi:
<wheels autoRotateBackSpeed="2.0">
<wheel rotSpeed="0" restLoad="2" repr="0" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0.1" spring="100" damper="50" mass="0.9" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="0" restLoad="2" repr="1" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0.1" spring="100" damper="50" mass="0.9" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-1" restLoad="4" repr="3" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-1" restLoad="4" repr="2" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" hasTyreTracks="true" />
</wheels>

Jos haluat niin voi laittaa joustoja lisää oman maun mukaan, vaikka puimurissa ei jousitusta oliskaan niin pelissä renkaat ei anna periksi yhtään.. susptravel="0.1" kohtaan siis lisää, 0.5 on jo aika paljon.. Mutta pikatestillä tuo ainakin toimi noin 0.1:llä

Nuo restLoad arvot näyttää myös oudoille vrt. modit mitä olen räveltänyt, tietääkö joku mihin se vaikuttaa? yleensä arvot 2-4 välillä ja joistain puuttuu kokonaan-.

Edit:
Tuollainen ohje löyty myös:
Hi,

you can use the following attributes to adjuste the behavior of a wheel:

restLoad: weight on a wheel when vehicle is "empty" and on a flat surface, default: 1.0

maxLongStiffness: max. longitudinal stiffness, default: 30

maxLatStiffness: max. lateral stiffness, default: 40

maxLatStiffnessLoad: weight which causes the wheel to have max. lat. stiffness

frictionScale: factor to adjust friction, default: 1.0

tireType: adjusts behavior of wheel on different surfaces, default "mud", other values: "offRoad", "street", "crawler"


To see how these values affect your wheels' properties please use the follwoing console command:
"gsVehicleToggleDebugRendering"


Cheers,
Emil
Stenkk4
Viestit: 7
Liittynyt: 04.02.2013 00:17
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mod Puimuri "luistelee"

Viesti Kirjoittaja Stenkk4 »

Jees, Kiitosta suuresti! :kippis:
Pittääpä kokeilla muistaa että tässä pelissä Renkaiden joustavuus otetaan Jousituksessa huomioon...

Tuommoset minä sitten niiden alkuperäisten paikalle laitoin, ja käyttäytyy aikalailla samalla tavalla mitä pelin alkuperäis puimurit...

Ja tosiaan löytyykö jotain sivustoa missä olisi yhteen nippuun ladottu isompi litannia FS15 modaus ohjeita?
Olen tässä niitä yritellyt etsiä mutta pääasiassa pitää etsiä pala sieltä ja pala täältä että löytyy tarvittava tieto...

wheels autoRotateBackSpeed="2.0">
<wheel rotSpeed="0" restLoad="2" repr="0" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0.15" spring="100" damper="50" mass="0.9" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="0" restLoad="2" repr="1" radius="0.8" width="0.62" initialCompression="50" suspTravel="0.15" spring="100" damper="50" mass="0.9" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-1" restLoad="4" repr="3" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" hasTyreTracks="true" />
<wheel rotSpeed="-1" restLoad="4" repr="2" radius="0.46" width="0.38" initialCompression="50" suspTravel="0.2" spring="50" damper="50" mass="0.8" hasTyreTracks="true" />
</wheels>
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”