Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
-
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 01.03.2012 22:05
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Orimattila
Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Nyt jeesiä kun ei kukaan missään muuaalla viitsi helppailla, paitsi Ilta chatissa.
1. Kuinka lehmät saa näkymään pelissä alueen siirtämisen jälkeen?
2. Kuinka peltojen linjat saa näkyviin/edioitua, jotta omaan mappiin saisi ostettavat pellot?
3. Miten waterplanen saa toimimaan, 3 eri koitettu, textuurit katoaa aina editoriin lykätessä. Polut oikein.
1. Kuinka lehmät saa näkymään pelissä alueen siirtämisen jälkeen?
2. Kuinka peltojen linjat saa näkyviin/edioitua, jotta omaan mappiin saisi ostettavat pellot?
3. Miten waterplanen saa toimimaan, 3 eri koitettu, textuurit katoaa aina editoriin lykätessä. Polut oikein.

Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee
Myös Facebook sivu!
- jfman
- Viestit: 901
- Liittynyt: 03.05.2012 12:51
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Waseliini
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
3. mulla sama ongelma. 


Ei riemulla ku valtralla ajaa
Tilaa Youtube kanavani ---> http://www.youtube.com/user/mrwaseliini/featured
Voin skinnata ottakaa yhteyttä yv
-
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 01.03.2012 22:05
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Kiitos kun jaoit tiedon..
Joku varmasti lukenut tämän kuka osaa auttaa. Viikon olen ollut näiden kysymysten parissa ja ainoa auttaja on Ilta. Back to hte 2009 vai miten se oli?
Joku varmasti lukenut tämän kuka osaa auttaa. Viikon olen ollut näiden kysymysten parissa ja ainoa auttaja on Ilta. Back to hte 2009 vai miten se oli?

Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee
Myös Facebook sivu!
- jfman
- Viestit: 901
- Liittynyt: 03.05.2012 12:51
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Waseliini
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Kuinka pellon oston saa poikes?

Ei riemulla ku valtralla ajaa
Tilaa Youtube kanavani ---> http://www.youtube.com/user/mrwaseliini/featured
Voin skinnata ottakaa yhteyttä yv
- truck-king
- Viestit: 251
- Liittynyt: 12.02.2011 10:17
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Poista fields kansion sisältö, mutta älä poista koko fields kansiota. Pitäisi toimia näin, mutta 100% varmaksi en sano, kun en itse ole kokeillut.
Aarnikotka ratissa tekee auton
-
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 01.03.2012 22:05
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
1. Ratkaistu, muut jäljellä.

Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee
Myös Facebook sivu!
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 10.06.2014 17:59
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Kerro ny muillekin, mikä oli vikana, jos vaikka muilla on sama ongelma.Ls 2011 Fani kirjoitti:1. Ratkaistu, muut jäljellä.

2. Katsopa miten Björnholmissa on merkitty peltojen kulmat.
- Valitse "corner01_1" transform group jostain pellosta ja katso, mihin ryhmä on sijoitettu, niin huomaat, että sillä ja aliryhmillä on merkitty kolme kulmaa. Nämä kolme sekä kuvitteellinen neljäs muodostavat neliön.
- Jos kyseessä on L:n muotoinen pelto, "piirretään" kaksi neliötä (ei sisäkkäin)
- Kulmissa kannattaa aloittaa luoteesta ja edetä lounaasta kaakkoon. Säkällä saattaa toimia muutenkin.
- Kulmia ei kannata ryhtyä kääntelemään. FS2013:ssa joskus vahingossa käänsin ryhmää Y-akselin ympäri, niin kaikki meni päin seiniä.
- Jos pellot ovat kovin lähekkäin, neliöitä pitää piirrellä riittävän monta, jotta pellot eivät mene päällekkäin. Kuitenkin jos sekoittumisen vaaraa ei ole, aina ei tarvi olla niin tarkka.
- Kun kulmat on merkitty, muista määrittää hinta ja pinta-ala fieldXX-ryhmässä. Pinta-alan saa kartoitettua, kun avaa pda_mapin paint.netissä ja merkkaa lasso-työkalulla reunat. Pinta-ala luetaan alapalkista eli jos siellä lukee vaikka ”Area: 32 100 pixels square”, niin pellon pinta-ala on 3,2 ha.
3. Tyhmä kysymys: testasitko waterplanea pelkästään editorissa vai myös pelissä? Löysin jostain jonkun waterplanen, jonka lisäsin tyhjään karttaan ja tein kuopan. Waterplane näkyi GE:ssä ilman mitään tekstuureita. Sitten suljin GE:n ja avasin kartan uudelleen, niin kuopassa näkyi väreilevää vettä. Testasin vielä pelissä, niin vesi näkyi muuten ihan OK, mutta ei väreillyt.
-
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 01.03.2012 22:05
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Uuden kartan kimpussa ja kusi ja paska eivät toimi millään. On testailtu monet kertta, eri mapeista otettuna.
Kuusirinteessä toimi ilman mitään ongelmia ja uusi mappi saman karttapohjan päällä mutta ei pelitä. Ei vaikka lisäisi xml:stä.
On testattu omana kansionaan senegraphissa ja lehmien kansiossa eikä vain tahdo yhteistyöhön ruveta...
Kuusirinteessä toimi ilman mitään ongelmia ja uusi mappi saman karttapohjan päällä mutta ei pelitä. Ei vaikka lisäisi xml:stä.
On testattu omana kansionaan senegraphissa ja lehmien kansiossa eikä vain tahdo yhteistyöhön ruveta...

Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee
Myös Facebook sivu!
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 10.06.2014 17:59
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Jos kerran toimii Kuusirinteessä, niin kopioit siitä animals-ryhmän. Sitten siirtelet cowManureHeapin ja liquidManureTankin oikeisiin koordinaatteihin 3D-näkymässä. Tarkista vielä, että näiden objektien sijainti Scenegraphissa on tismalleen sama sekä uudessa että vanhassa kartassa (laajenna animals, laajenna cowsHusbandry ja cowManureHeapin ja liquidManureTankin pitäisi olla kolmantena ja neljäntenä).
PS. karttaa tehdessä kaikki objektit kannattaa jaotella johonkin ryhmiin (katso mallia Giantsin kartoista), jotta objektit löytää helpommin Scenegraphissa. Esim. nyt Kuusirinteessä Scenegraphissa näkyy spruce15m-ryhmiä, niin voit vaikka luoda ryhmän Puut, ja sitten luot ryhmän saman metsikön puille. Tilat omiin ryhmiinsä jne. siten että Scenegraphin päätasolla on korkeintaan pari sivua. Pointtina on se, että kolmannen osapuolen on tolkuttoman vaikeaa löytää Scenegraphin kautta yhtään mitään.
Olet saanut Kuusirinteen kanssa niin nättiä jälkeä aikaiseksi, että autan kyllä ilomielin muissakin kysymyksissä.
PS. karttaa tehdessä kaikki objektit kannattaa jaotella johonkin ryhmiin (katso mallia Giantsin kartoista), jotta objektit löytää helpommin Scenegraphissa. Esim. nyt Kuusirinteessä Scenegraphissa näkyy spruce15m-ryhmiä, niin voit vaikka luoda ryhmän Puut, ja sitten luot ryhmän saman metsikön puille. Tilat omiin ryhmiinsä jne. siten että Scenegraphin päätasolla on korkeintaan pari sivua. Pointtina on se, että kolmannen osapuolen on tolkuttoman vaikeaa löytää Scenegraphin kautta yhtään mitään.
Olet saanut Kuusirinteen kanssa niin nättiä jälkeä aikaiseksi, että autan kyllä ilomielin muissakin kysymyksissä.

-
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 01.03.2012 22:05
- Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mappaukseen liittyviä kysymyksiä!
Koitan vielä tuota neuvoa.
Tuosta senegraphin sekaisuudesta sen verran, että tätä taktiikkaa aloin käyttämään fs13 version kanssa joka nyt sitten pitkän tauon jälkeen unohtui Kuusirinteen kanssa..
Kyllä se on tarkoitus pitää siistimpänä se senegraph oiso mutta ei aina kaikkea muista. 
E: Tuolla ohjeella pelissä näkyy että olisi lietettä ja lantaa, kun katsoo infosta. Laitoin xml:stä 50 000 molempia, ja näkyi pelissä, mutta ei saanut lastattua/tankattua eikä myöskään ManureHeapin plane noussut.
E2: Nyt pelittää sekin.
Tuosta senegraphin sekaisuudesta sen verran, että tätä taktiikkaa aloin käyttämään fs13 version kanssa joka nyt sitten pitkän tauon jälkeen unohtui Kuusirinteen kanssa..


E: Tuolla ohjeella pelissä näkyy että olisi lietettä ja lantaa, kun katsoo infosta. Laitoin xml:stä 50 000 molempia, ja näkyi pelissä, mutta ei saanut lastattua/tankattua eikä myöskään ManureHeapin plane noussut.
E2: Nyt pelittää sekin.


Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee
Myös Facebook sivu!