mistähän johtuu

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
jaakkoka
Viestit: 3
Liittynyt: 19.12.2014 14:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

mistähän johtuu

Viesti Kirjoittaja jaakkoka »

eli kyseessä 15 farmi peli
ja vika on sellainen e´ttä muuten pelaa ok mut taivas on sininen ja maa vihreää muuten on kaikki ruskeaa. Ja siis kone pitäisi olla suorituskyvyltään paljon tehokkaampi kun vaaditaan Eli johtuuko se vain näytön ohjaimen päivityksestä vai mikä. Senkin olen tehnyt mutta ei saa silti toimimaan
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: mistähän johtuu

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Sulla on täysin mopo kone ja päivitä ne näyttiksen ajurit.
#Kuuukkelijutut
jaakkoka
Viestit: 3
Liittynyt: 19.12.2014 14:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: mistähän johtuu

Viesti Kirjoittaja jaakkoka »

Kyllä kone on vanha, mutta pitäisi tämän pelin kyllä suorittaa, menee melko rankat 3d testitkin läpi

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
Language: Finnish (Regional Setting: Finnish)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 06/01/09 21:27:20 Ver: 08.00.15
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz (8 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4088MB RAM
Page File: 2498MB used, 5673MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: 120 DPI (125 percent)
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
jaakkoka
Viestit: 3
Liittynyt: 19.12.2014 14:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: mistähän johtuu

Viesti Kirjoittaja jaakkoka »

ja näyttis

Display Devices
---------------
Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x9460)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_9460&SUBSYS_27001682&REV_00
Display Memory: 2805 MB
Dedicated Memory: 1018 MB
Shared Memory: 1787 MB
Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (59Hz)
Monitor Name: Yleinen PnP-näyttölaite
Monitor Model: SAMSUNG
Monitor Id: SAM04FB
Native Mode: 1920 x 1080(p) (60.000Hz)
Output Type: HDMI
Driver Name: atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll
Driver File Version: 8.14.0010.0678 (English)
Driver Version: 8.632.1.2000
DDI Version: 10.1
Driver Model: WDDM 1.1
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 8/18/2009 01:15:58, 4059648 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71EE2-D720-11CF-9477-0A07A1C2C535}
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x9460
SubSys ID: 0x27001682
Revision ID: 0x0000
Driver Strong Name: oem17.inf:ATI.Mfg.NTamd64.6.1:ati2mtag_R7X:8.632.1.2000:pci\ven_1002&dev_9460
Rank Of Driver: 00E62001
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C
Deinterlace Caps: {6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{3C5323C1-6FB7-44F5-9081-056BF2EE449D}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{552C0DAD-CCBC-420B-83C8-74943CF9F1A6}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
D3D9 Overlay: Not Supported
DXVA-HD: Not Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled

Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x9460)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_9460&SUBSYS_27001682&REV_00
Display Memory: 2805 MB
Dedicated Memory: 1018 MB
Shared Memory: 1787 MB
Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (59Hz)
Monitor Name: Yleinen PnP-näyttölaite
Monitor Model: DELL P2210
Monitor Id: DEL404C
Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.954Hz)
Output Type: HD15
Driver Name: atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll
Driver File Version: 8.14.0010.0678 (English)
Driver Version: 8.632.1.2000
DDI Version: 10.1
Driver Model: WDDM 1.1
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 8/18/2009 01:15:58, 4059648 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71EE2-D720-11CF-9477-0A07A1C2C535}
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x9460
SubSys ID: 0x27001682
Revision ID: 0x0000
Driver Strong Name: oem17.inf:ATI.Mfg.NTamd64.6.1:ati2mtag_R7X:8.632.1.2000:pci\ven_1002&dev_9460
Rank Of Driver: 00E62001
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C
Deinterlace Caps: {6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{3C5323C1-6FB7-44F5-9081-056BF2EE449D}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{552C0DAD-CCBC-420B-83C8-74943CF9F1A6}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
D3D9 Overlay: Not Supported
DXVA-HD: Not Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
Avatar
Tailgunner
Viestit: 1425
Liittynyt: 09.02.2012 11:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: mistähän johtuu

Viesti Kirjoittaja Tailgunner »

Laittasit nyt ees piilolaatikkoon noi tekstit... :D
"isketään bolttis-osaa vain kiinni, rikotaan paikat ja sen kummempia
ihmettelemättä hankitaan lisää kallista osaa rikottavaksi"
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: mistähän johtuu

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

Seuraavan kerran kun postaat jotakin tällaista. Tee kunnon kuvaava otsikko. Täällä on muitakin joilla voi olla sama ongelma ja kun he joskus yrittävät etsiä ongelmaansa ratkaisua, siihen ei oikein auta se että otsikossa lukee pelkästään "AUTTAKAA1!!!" tai "Enymmä'rrä!!"
jaakkoka kirjoitti: taivas on sininen ja maa vihreää muuten on kaikki ruskeaa. Ja siis kone pitäisi olla suorituskyvyltään paljon tehokkaampi kun vaaditaan Eli johtuuko se vain näytön ohjaimen päivityksestä vai mikä. Senkin olen tehnyt mutta ei saa silti toimimaan
Sinä olet ehkä päivittänyt näytönohjaimen ajurin, mutta totuus on se että ajuri ei ole päivittynyt viimeiseen kuuteen vuoteen. Tuo ei ole mitään outoa, sillä joskus noin vaan käy.

Tuossa on ohjeet ajurin päivittämiseen:

http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 40#p680040

Ellei noilla ohjeilla ajuri päivity, tee niin että poistat kyseisen ajurin, sitten käynnistät koneesi uudestaa taputtaen käynnistymisen aikana F8 näppäintä. Valitse sitten "käynnistä vikasietotilassa ja säilytä internetyhteys" (voi lukea jotenkin toisella tapaa, mutta pääsääntöisesti käynnistät vikasietotilassa niin että sinulla on nettiyhteys)

Kun windows on latautunut, älä säikähdä vaikka näyttää rumalta. Etsit vaan sen päivitystyökalun, käynnistät sen ja sen jälkeen vain seuraat työkalun ohjeita ja nyt pitäisi asentua uusin versio.

Näytönohjaimesi ei ole mikään hyvä enää, mutta se kyllä toimii sillä minulla on samanlainen ja hyvin pyörii FS15. Vaikka peli on sinullekin varmaan ehdottanut parempia asetuksia kun olet sen ensimmäisen kerran käynnistänyt, laita ne suosiolla pienemmälle. Varaudu siihenkin että modeja et voi ladata paljoa ja esimerkiksi valot yöllä tai muut efektit voivat kaataa näytönohjaimen. Toivotaan että alkaa toimimaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”