Raittilan Maatila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Terve, se on Rami täältä Varsinais-Suomesta, tarkemmin Liedosta Pidän 25:n lehmän tilaa, Raittilan tilalla, jonka olen perinyt kauan sitten isäni menehdyttyä.Tilalla nykyään Valmet 702s joka potkii joka kulmasta, isä oli sellasen ostanut aikoinaan, ja itse ainakaan kauheasti tullut edes nähtyä noita nelivetoina, pari vuotta takaperin siihen on tehty koneremontti, ja hieman ruostetta rapsuteltu pois, tunteja siinä rupeaa olemaan 4651h vasta! Kaverikin löytyy sille, eli 903, siinä on jo vähän enemmän tunteja 5851, mutta siihen ei ole vielä mitään remontteja tehty, sinäänsä ihan hyvä homma.Sitten viellä sokerina pohjalla löytyy John deere 3030 nelikkona, siinä taas tunteja 7102, se taitaa odottaa ensimmäisenä vaihtoa (jos odottaa), vielä en ainakaan ole aattelut hyvää konetta luovuttaa jobbareille maalattavaksi. Tilan koneet ovat ihan vakiotehoilla, että ei ole ruuvailtu mitään. Tuli kameran galleriaa kattelessa tollanen hyvä kuva vastaan tosta 702s:stä (taitaa olla itseasiassa viimevuoden keväältä) , niin aattelin sen tähän laittaa pieneksi "makupalaksi".
Kuva
Laittelen päivityksiä sitä mukaan kun hommaa riittää, nyt eletään kuitenkin jo 2001 vuoden kesää, joten varmaan alotetaan puinneilla, puimurina muuten toimii Claas Dominator 85, ja sillon kun ei toimi, niin tulee lainailtua naapurilta.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Kone-Mies
Viestit: 579
Liittynyt: 29.02.2012 22:16
Tämänhetkinen kaupunki:: Lapua
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lapua

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Kone-Mies »

Sitte vaan päivitystä kehiin. 8-)
Kuva
Asus Z97-P|i5 4690k|GTX 960 OC|2x4Gb HyperX Fury|FD R5|240Gb HyperX SSD|Win8.1 Pro|
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja N141H »

Komia blogi tämäkin, varmasti lähtee seurantaan.
Kuva
Kuva
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Asiallista alkua, pittää kai ruveta seuraamaan. :yhteistyö:
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Tuputin
Viestit: 816
Liittynyt: 05.09.2015 17:06
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tuputin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Tuputin »

Komiaa! 8-) Pitää ruveta seuraamahan! :)
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Mielenkiinnolla seurailen.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Päivitys 1
Moro, tuli tossa niitä puinteja aloteltua, jotain kuvia tossa nyt ekalta pellolta ja pari myös muualta.Paljoa kuvia ei tohon kameraan enää mahdu, pitäs varmaan vanhoja poistella.Elikkö tossa ajelin korjaamohallista puimurin pihalle, tänä vuonna mitään ihmeellistä remonttia tarvinnut tehdä tuohon, harvinaisen pikkuvikainen tollanen ikivanha tuonti Claas.
Kuva
Lähdin pikkuhiljaa pellolle päin siitä sitten,
Kuva
Naapuri tarjoutus myös pieneen apuun, pääsi kärrykuskiks hetkeksi, vois sille opettaa puimurin käyttöä, ni pääsis ite tonne kuivurille vähän kattomaan.
Kuva
Sitten seuraavalle pellolle, nää pellot vedetäänki paalille, kun pari hevostilan pitäjää välillä soitellu tarviivansa paaleja, niin ihan hyvä olla, ja saahan sitä sitten käytettyä itsekkin.
Kuva
Sitten naapurin ottamia kuvia, kun hän kuivurilla käymäs, ja sitten myös ruokatauolta pellon reunasta.
Kuva
KuvaKatotaan seuraavaan päivitykseen vähän parempi kamera, jos sais vähä parempia kuvia, ja enemmän. ;)Seuraavaks katotaan noita puinteja päätökseen ja katotaan jos ois vaikka kelejä paalailla. Taitaa tältä kerralta olla ohi, Moro!
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Aapo92
Viestit: 163
Liittynyt: 23.08.2015 17:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, paska englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Aapo92
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Aapo92 »

Komiaa :)
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja N141H »

Komia päivitys! Seuraavaa ootellessa. :P
Kuva
Kuva
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Hienolta vaikuttaa, ja asialliset koneet. Täytyy seurailla :)
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Moro taas, toista päivitystä pukkaa ja sama puintihomma jatkuu.
Juu niin aamu tuimaan lähdin sitte pellolle jontikalla, ekana piti kyllä hakia hallin takaa jemmasta Junkkarit.
Kuva
Mä oon omat pellot puinut jo, mutta piti vielä mennä yhdelle tutulle puimaan, kun sampo oli irtisanonnu ittesä, ja huomiseks luvattiin jo sadetta, mutta vein kyllä jo eilen puimurin sinne ja katoin vähä että kaikki toimii, tiiä sitte noista sääennusteista, että millon on totta ja millon ei, mutta tosiaan parit kuvat.
Kuva
Kuva
Sitten päästiinkin tuon käynnistyspuuhiin.
Kuva
Siinä tuli saatua aika yksinkertaisesti valmiiksi, pahoittelut kun en tilannekuvaa huomannut ottaa, kun siinähän tuli vähä kiire kun vähän kattelin että ois tummia pilviä tullut, ja niihän sitä rupes satamaan kun sain kuorman päälle.
Kuva
Ajoin kuorman suojaan, ja ajattelin sitten piruuttani käydä vaihtokoneriviä kattomassa tosa kylillä.
Kuva
Kuva
En kyllä oikeen löytänyt mitään oikeenkokosta vaihdokkia, pitää jatkaa vähän kattelua, ja eihän tässä olla edes pakolla mitään vaihtamassa. Pitää kai kattoa autojenkin vaihtoriviä, kun rupee vähä uuempi kiinnostaa ton 190:mpin tilalle. :D
Kommenttia!
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Kone-Mies
Viestit: 579
Liittynyt: 29.02.2012 22:16
Tämänhetkinen kaupunki:: Lapua
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lapua

Re: Raittilan Maatila

Viesti Kirjoittaja Kone-Mies »

Komiaa lokia. 8-)
Kuva
Asus Z97-P|i5 4690k|GTX 960 OC|2x4Gb HyperX Fury|FD R5|240Gb HyperX SSD|Win8.1 Pro|
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”