Jokisen viljatila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Valmetti jätkä
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus

Jokisen viljatila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

No morjes! Se on Jussi Jokinen täältä Varsinais-suomen liepeiltä. Pidän tällä hetkellä 17 hehtaarin viljatilaa kihlattuni Jaanan kanssa. Perheeseen kuuluu myös 3-Vuotias poikamme Lauri. Niin ja mulla on ikää 28 vuotta ja Jaanalla 27 vuotta. Tilan historiaa: Isäni perusti tilan vuonna 1960. silloin Peltoa oli kolme hehtaaria ja traktorina oli Valmet20 Vm 1960. Vuonna 1979 se vaihtui 1979 vuosimallin Ford TW 30:piin. Vuonna 1985 isäni kuoltua äkilliseen sydän kohtaukseen minä perin tilan ja ostin lisää peltoa 10 hehtaaria. Samana vuonna vaidoin Ford TW 30:pin Vuoden 1985 Ford TW 35:seen. Vuonna 1989 Ostin Massey Ferguson 3080:pin Vm 1988. Ja nyt elellään Vuoden 1989 kevättä ja kevät työt ovat vaudissa. Mutta nyt kuvia koneista.
Kuva
Ford TW 35 Vm 1985
Kuva
Massey Ferguson 3085 Vm 1988
Sitten ilmakuva tilasta
Kuva
Ja omaa puimuria ei ole vaan naapuri on aina käynyt minunkin viljat puimassa.
Ekassa päivityksessä toukotöitä. Siihen asti moro!

Kommenttia :!:

PS: Tarvitsen leikkuu puimurin Vm 1989 tai vanhempi. Mieluiten Sampo. T: Valmetti Jätkä
Kuva<-Aralle kiitokset!
Valmetti jätkä
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen viljatila

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Päivitys1
No morjes! Eli kuten aloituksessa mainitsin niin on toukohommat menossa ja niiden mukaista hommaa eli äestystä ja kylvöä. No ei muuta joten kuviin.
Kuva
Lähdin sitten aamulla, kun olin kahvit juonut niin käynnistelemään Foorttia, että päästäis töihin. Samalla katoin, että mihis naapuri mahtaa olla menossa traktoreinen.
Kuva
Päästiin pellolle niin ei muuta, kuin äes auki ja maahan. Sitten menoks!
Kuva
Kuva
Kuva
Valmis! Sitten kotiin hakemaan Massikka.
Kuva
Ja ei muuta kuin siementä maahan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Muijan ottama, kun tuli pellon reunalle kattelemaan.
Kuva
Kuva
Viimistä viädään tän pellon osalta.
Kuva
Valmis! Sitten toielle pellolle.
Kuva
Ja taas mennään
Kuva
Kuva
Seuraava pelto. en ottanut paljon kuvia, kun yritin saada kaikki tänään kylvetyksi.
Kuva
Kuva
Kuva
Ja sekin on siinä. Tämän pellon jälkeen kävin kylvämässä vielä yhden pellon mutta en kokonaan. Siitä kylvin osan vain testiksi, kun ei siinä haluais kasvaa mitään niin pistin siihen eri lannoitetta. Mutta ei siinä sen enempää. Ens kerralla ruikutetaan. Siihen asti moro!
Kommenttia :!:
Kuva<-Aralle kiitokset!
nyykkymies06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Jokisen viljatila

Viesti Kirjoittaja nyykkymies06 »

Jatka samaan malliin käy kattoos mun pyyniemen tila blogi :iso:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”