Olen Joona Nivanperä 24v ja olen maanviljelijänä Pohjois-Pohjanmaalla. Ostin tilan vanhemmiltani kun olin 18v ja olen ollut jo pienestä lähtien peltotöissä.
hoidan meidän sukutilaa toistaiseksi yksin, mutta luultavasti jatkossa jonkun muun kanssa. Tila on rakennettu vuonna 1970 jonka rakensi minun isoiso isäni. Päärakennus eli talo on remontoitu 2 kertaa, seuraava remontointi kohde on navetta kun se alkaa olla jo vähän jälkeen jäänyt.
Tällä hetkellä tilalla on 30 lammasta ja 120 lypsävää lehmää. Peltoa on noin 50ha ja metsää 25ha.
Tilan ensimmäinen traktori on valmet 702s vm jotain 1979, mutta viime vuonna rupesin uusimaan kalustoa. Ostin viime vuonna Valtra T140:n vm 2004 ja tänä vuonna tuli ostettua Massey ferguson 7726 vm 2016, se oli kallis hankinta mutta semmoistahan se maatalous tuppaa olemaan. Siirrytäänpäs sitten nuihin töihin. Kevät ja kesä ovat kiireisintä aikaa kun pitää tehdä omat peltotyöt ja myös naapureille pittä urakoida pää asiassa naapurin erkille ja jarmolle. Jarmolla on peltoa noin 15ha ja erkillä 26ha. Minun on sitäpaitsi ihan pakko tehdä urakointia sillä pnkki haluaa rahansa takaisin. minä otin viime kuussa 500 000 euroa lisä lainaa sillä pitää rueta ostamaan metsäkoneita niin voi tehdä hommia myös metsä alalla. siinä vähän alku tuntumaa.

Päivitys 1 on tulossa