Metsämäen tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Hei olen Mikko Metsämäki 42 vuotias maaseutuyrittäjä.Perheeseeni kuuluu Vaimoni Mari 39v sekä kaksi poikaa Mika 19 ja Sakari 21v, jotka jo molemmat ovat muuttaneet pois kotoa Mika asuu Helsingissä ja Sakari Kuopiossa. Pojat harvemmin kerkeävät minua auttamaan tilan töissä joten Mari hoitaa navetassa suurimman osan töistä. Omistan tilan jonka ostin vanhalta maanviljelijältä 24 vuotiaana, tila alkoi pelkällä viljan viljelyksellä. Silloin maata oli n.22ha.Suurin osa pelloista oli kesannossa. Kun ostin lisää peltoa, traktoreita ja koneita, joita tarvitsen aloin kunostamaan ja laajentamaan vanhaa navettaa joka oli ihan romahdusvaiheessa.
Kun navetta tuli valmiiksi ostin 80 lehmää.

Tilan koneina toimivat:
Fiat 90-90 DT
Fiat 110-90 DT
New holland T6.160
New holland¨T7.270 AC
International 1455A
Massey ferguson 7626
Puimuri New holland TC5.90


Odotelkaa ekaa päivitystä se tulee tässä lähiaikoina (ehkä jo tänään)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Näyttävä aloitus 8-) Luen innolla!
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 1
Moi elikkä syksy alkaa oleen ja puinnit on pian puitu mutta rehua pitäis viel tehä koska se ei riitä talven yli mutta katsotaan sitä vielä tässä myöhemmin.

Eli siis heti aamupäivällä lähdin hakemaan kuorman paaleja kun kuorma oli valmis lähdin kotiin mutta eihän se mennyt ihan putkeen.
Kuva
Sitten menin tekemään lehmille appeet ja silppuroin samalla pari paalta.
Kuva
Sitten aloin ajamaan paskaa pellolle koska tunkio oli aika täysi.
Kuva
Kun kuorma oli valmis Mari oli keittänyt kaffit ja kävin kaffit hörppäämässä ja luin sanomalehden.
Kuva
Sen jälkeen kävin levittämässä kuorman pellolle ja ensimmäiseen sarkaan meni koko kuorma.
Kuva
Kun tulin pellolta meinasin jatkaa paskan ajoa, mutta katoin kännykästä säätä ja se näytti että alkaisi satamaan, niin ajattein että pakko mennä kyntämään se lannoitettu sarka.Koska pelto on niin märkä koska siinä on notkoja, joissa vesi seisoo.

Kun laitoin kyntöaurat perään huomasin että yksi kärkipala oli lohjennut ja ajattelin että se pitää vaihtaa
Kuva
Kun ensimmäisen kerran käännyin päässä ajattelin että natikalla kyntäminen ei onnistu sillä se keulii
Kuva
Sitten tulin kotiin koska meidän piti lähteä serkkuni 50 vuotis syntymäpäiville.
Kuva
Tässä ensimmäinen päivitys toinen tulee sitten kun kerkeän.

Kommentoikaa toki!
Viimeksi muokannut Corolla1, 02.01.2016 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Oikeen hieno blogi, laita ensi päivityksessä vaan hudhideri käyttöön
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
Avatar
savi_ukko
Viestit: 422
Liittynyt: 05.04.2015 11:56
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomee ,ralli englantii ja vähä tuota svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: NEO FIN
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja savi_ukko »

Hud hider modi käyttöön ja tarinaa realistisemmaksi kun tuntuu vähän "hyppivän" tarina jutsta toiseen eikä oikeen mikään tule valmiiksi..
Kuva
"Smotoilla läpi talven!"
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

savi_ukko kirjoitti:Hud hider modi käyttöön ja tarinaa realistisemmaksi kun tuntuu vähän "hyppivän" tarina jutsta toiseen eikä oikeen mikään tule valmiiksi..
Joo nyt on toi hud hider, ja mä yritän sitten toisessa päivityksessä parantaa juttua (tää on mun eka blogi nii sen takia ei heti onnistu) :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 2
Moi tänään tehdään vuoden viimeiset rehut jotka teen paaleiksi.

Elikkä siis tein tarjouksen paikalliselle betonitehtaalle että voisin tulla auttamaan soran ajossa. ja tarjoukseni hyväksyttiin ja he sanoivat että heti ensi viikolla saan aloittaa. Mutta sitten huomasinkin että siihen pitäisi olla eri traktori jolla alan soraa ajamaan ja jonka pitäisi mennä hyvää nopeutta.
No lähdin sitten vähän kiertelemään traktorikauppoja ja sieltä sitten tuli kaksikin ostosta nimittäin ihan uusi Valtra T214D ja kaupan myötä sain halvalla uuden Kronen paalaajan.
Kuva
Kyllä saa töitä tehdä ennenkö tämä yhdistelmä on maksanut itsensä takaisin.

Nojoo elikkä heti aamulla ajattelin lähteä niittämään mutta kun pääsin pihalle niin olikin kova sumu.
Kuva
No siinä sitten odottelin että sumu hälvenee niin laitoin niittokoneet kiinni ja huolsin niitä.
Kuva
Tunnin kuluttua aurinko alkoi paistaa ja sumu oli jo hälvennyt niin lähdin niittämään.
Kuva
Ensimmäinen kierros, vähän huonosti meinas vaan jaksaa kun moottori oli vielä kylmä mutta kyllä se siitä sitten alkoi onnistumaan.
Kuva
Sitten ensimmäinen pelto oli jo kierretty, toki olihan tuo aika pieni palakin.
Kuva
Sitten seuraavalle pellolle jatkamaan.
Kuva
Sitten kaikki olikin jo niitetty.
Kuva
Sitten syttyi polttoaineen valo ja minä lähdin tankkaamaan.
Kuva
Siinä matkalla naapurin isäntä Matti soitteli ja kysyi päivän kuulumisia.

Kun pääsin kotiin laitoin karhoittajan siinä perään ja huomasin että karhoittajan rengas oli tyhjä, säikähdin ensin että rengas on puhki mutta onneksi siellä pysyi ilma.

No sitten aloitin karhoituksen.
Kuva
Siinä sitten se naapurin Matti tuli pellon reunaan katsomaan että miten hommat onnistuu, ja Matti oli ostanut helikopterikameran ja otti minusta siinä muutaman kuvan ylhäältä.
Kuva
Nyt kaikki olikin jo karhoitettu ja tulin kotiin.
Kuva
No siinä päätin sitten kokeilla uutta yhdistelmää ja lähdin valtralla paalaamaan.
Kuva
No matti tuli vielä kyytiin kokeilemaan valtran kyytejä ja otti vielä kuvia siinä kun paalasin.
Kuva
Kuva
Kuva

No sitten siinä vielä juteltiin Matin kanssa ja lähdin siitä kotiin ja pesin paalaajan.
Kuva
Siinä vielä laitoin valtran perään kärryt että saa lähteä hakemaan soraa.
Kuva
Vielä päivän päätteeksi hain pari paalta pelkillä paalipihdeillä että riittää ainakin pariksi kerraksi.
Kuva
KOMMENTOIDA SAA SEURAAVA PÄIVITYS TULEE SITTEN KUN KERKEÄN!
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Avatar
Komaal
Viestit: 554
Liittynyt: 20.05.2014 14:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Komaal
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Komaal »

Ihan mukavaa luettavaa, mutta asiat voisi tehdä realistisemminkin, koska tuollaisilla kärryillä ei yleensä soraa ajeta. ;) Mutta jatka ihmeessä.
Kuva
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Komaal kirjoitti:Ihan mukavaa luettavaa, mutta asiat voisi tehdä realistisemminkin, koska tuollaisilla kärryillä ei yleensä soraa ajeta. ;) Mutta jatka ihmeessä.
Kiitos palautteesta, joo noi kärryt tosiaan ei oikeen sovi soran ajoon pitää keksiä juttu niin että kärryt vaihtuis. :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 3
Huomenta tänään ajan vähän soraa ja paaleja.

Tänään ensimmäsenä aamulla menin navettaan koska Mari ei sitä hommaa nyt pysty tekemään kun sillä on käsi kipsissä. Se oli kuulemma navetassa kaatunu kun oli ottanu maasta talikkoa ja lehmä tönäissy sitä ja Mari oli kaatunu kätensä päälle.

Mutta asiaan!

Aamulla tein lehmille appeet.
Kuva
Kuiviketta vähän.
Kuva
Sitten kun appeet oli tehty lähdin kärrykaupoille, koska edellis iltana kävin hakemassa soraa montulta mutta kuorma oli niin raskas että piti kepittää melkein pienimmälle vaihteelle että Valtra jaksoi nousta montulta. Siinä illalla sitten mietin että en ala noilla kärryillä ajamaan soraa, koska siinä traktori on niin lujilla. Niin sitten aamulla lähdin niitä kärryjä katselemaan ja parissa kaupassa hieroin kauppoja ihan uusista kärryistä mutta ei tullut kauppoja.No kolmannessa kaupassa pääsin myyjän kanssa sopuun ja vaihdoin ne suuret kärryt tällaisiin.
Kuva
Käytetyt kärryt niinkuin huomaa mutta täysin kunnossa kuulemma mursketta ajettu sen verran että ovat tuon näköiset.
Sitten vain kotiin hakemaan traktoria koska eivät pysty pariin viikkoon kotiinkuljettaa koska niiden kuljetus rekka on rikki.
Kuva
No sitten lähdin hakemaan kärryä.
Kuva
Siihen jäi vanha kärry, sitten uusi kärry perään ja kotiin.
Kuva

Kuva
Kävin sitten syömässä kun Mari oli laittanut ruokaa (onneksi sentään pystyy mulle laittamaan ruokaa) :laughing:
Kun olin syönyt lähdin kokeilemaan uusia kärryjä koska yhdeltä tietyömaalta soitettiin että jos kerkeäisin yhden kuorman tuomaan soraa.
Kuva
Nyt nousee kuorman kanssa eikä paljoa hyydy.
Sitten pääsin tietyömaalle ja kippasin kuorman ja sanoin että en sitten ala miksikään sorankuljettajaksi muutakuin betonitehtaalle. :)
Kuva
Kun pääsin kotiin aloin katsomaan että paaleja on niin vähän että pakko hakea lisää.
Kuva
Sitten kuorma oli valmis ja eikun kotiin, aika kova kuorma noin vanhoille kärryille mutta otin riskin :D
Kuva
Lähdin sitten yhtä oikoreittiä mutta kylläpä siinä jännitti.
Kuva
Kyllä oli lähellä että ei kuorma kaatunu.
Kuva
Lähdin vielä illalla paalaamaan yhdelle kyläläiselle koska se oli laittanut lehmät pois niin se sanoi että saan paalit jos tarvin.No kyllähän mä ne otin toki vähän märkiä ne oli koska ne on siinä koko syksyn ollut.
Kuva
NYT VAIN KOMMENTOIMAAN!
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1940
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Komiaksihan tämä kehkeyty. Oisit kyl voinu pitää edelliset rehukärreinä paitsi jos et tee silppurilla.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
farmi
Viestit: 5
Liittynyt: 10.03.2010 16:32

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja farmi »

Komiaa!!!!! ;)
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Kiitos! :D
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

POHOJANMAAN POIKA kirjoitti:Komiaksihan tämä kehkeyty. Oisit kyl voinu pitää edelliset rehukärreinä paitsi jos et tee silppurilla.
Joo en tee silppurilla ja mulla on toiset tuollaset kärryt et niil pärjää. :D
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
jallikka
Viestit: 875
Liittynyt: 30.04.2015 18:15
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja jallikka »

Jos vanhan lehmä aitauksen tekee heinäks ni luulis siin olevan paskaa :D Mutta hieno vlokia
Avatar
Suomi mies
Viestit: 3689
Liittynyt: 30.08.2012 19:13
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Suomi mies »

Kerroppas tarkemmin, että miten automaati lootaa kepitetään?
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

^ :D :D

Mutta rupiaa tää näyttämään paremmalta pikkuhiliaa...
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
farmi
Viestit: 5
Liittynyt: 10.03.2010 16:32

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja farmi »

Laittoo aluetta pienemmälle :D
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Niin tarkotin aluetta :D

Ja kiitos kommenteista :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 4
Moi taas elikkä nyt on vähän lyhyempää blogia koska en kerennyt pidempää tekemään. Ja sen sanon viel et nyt joudun tekeen jonkin aikaa aamuisin ja iltaisin lehmille appeet niin en niistä joka blogissa sano, joskus voin mainita. :)

Elikkä siis aamupäivällä puhuin puhelimessa naapurini Jukan kanssa hän on siis se henkilö joka laittoi lehmät pois, puhuin siitä edellisessä blogissa.Niin Jukka soitti että sillä on paalattuja heinäpaaleja joita se ei tarvitse, niin Jukka kysyi että jos minä tarvitsisin paaleja ja sanoin että niitä mulla ei paljoa olekkaan niin voin ne ottaa. Sitten lähdin hakemaan paaleja
Kuva
Paalit oli kyllä niin märkiä että nyykkärissä meinas kokoajan perä nousta ja kun sain kuorman valmiiksi kävi näin
Kuva
Kärryt kaatui ja sivulaita vähän vääntyi mutta ei onneksi hajonnut kiinnityksistä.

Sitten tein kuorman uudestaan ja pääsin kotiin.
Kuva
Kuorma purettu.
Kuva
Sitten ajoin jonkin verran paaleja kotiin mutta suurin osa jäi vielä parille pellolle jotka haen talven aikana, sitten kun tarve vaatii.
Kuva
Kun kävin katsomassa yhdellä pellolla niin osa paaleista oli ajettu kasaan mutta puolet oli jääny vielä ympäri peltoa.
Kuva
Sitten kiipesin etukuormaajan päälle ja otin kuvan kauemmas pellolle. :mrgreen:
Kuva
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

jallikka kirjoitti:Jos vanhan lehmä aitauksen tekee heinäks ni luulis siin olevan paskaa :D Mutta hieno vlokia
Miten toi lehmäaitaus tähän liittyy? :D :laughing:
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 5
Terve pitkästä aikaa viime päivitys olikin syksyllä elikkä talvi on mennyt ja kevät-työt ovat aluillaan. Talven aikana on taas tehty kauppoja nimittäin ostin uuden Elhon karhottajan, koska se vanha oli hajalla kokoajan.Lisäksi tuolla karhoittajalla on paljon nopeempaa kun paalaaja saa olla samalla perässä kun karhottaa.
Mari on myös saanut kätensä kuntoon ja pystyy taas navettatöihin, en kyllä kerkeäisi navettaan tässä kevään aikana koska pelolla ollaan melkein yötä päivää.
Mutta kyllä taas kesällä pitää auttaa navetassa kun kerkeää.

Tuos viel kuva karhottajasta.
Kuva
Jooh elikkäs viime syksynä jäi melkein kaikki kyntämättä niin vedän ne nyt vain kultivaattorilla. Niin siis edellis iltana laitoin nyykkärin perään tuon kultivaattorin ja ajattelin että pitää kokeilla kuinka nyykkäri jaksaa tuota vetää.
Kuva
Sitten aamulla kahvia juodessa vilkasin säätä ja yllätys yllätys vesisadetta ennusti tälle päivälle, kumma juttu kun aina vastustaa kun peltotyöt aloitetaan.
No päätin sitten lähteä jo viiden maissa pellolle ennenkuin alkaa sataa.
Kuva
Liian iso tuo meinaa nyykkärin perään olla kun kokoajan musta savu tulee putkesta, ja pitäis olla paripyörät sillä meinaa kuopia kokoajan.
Kuva
Kun sain tuon pellon valmiiksi alkoi sataa ja lähdin heti kotiin kun ei ole mikään kiire peltotöiden kanssa niin turhaa tehdä vesisateella.
Siinä sitten sadetta pidellessä laitoin massikkaan ja valtraan paripyörät, nyt valtrakin kerkeää peltotöihin koska nyt ei tarvi pariin kuukauteen ajaa soraa. Kuva

Kuva
Sitten sade olikin jo loppunut, onneksi se ei kastellut maata oikeastaan yhtään.
Kuva
Se pelto Olikin siinä nyt kultivaattori kulkee perässä vaivattomasti.
Kuva
Sitten kotiin syömään.
Kuva
Kävin sitten pesemässä nyykkärin kun moottori oli jo jäähtynyt niin uskalsi moottorinkylkeäkin pestä,nyykkäri on hyvä sitten rehunteossa.
Kuva
Siinä sitten soitelin iltapäivällä, ja kyselin siemeniä kylvökoneeseen ja niistä sitten illalla soitettiin että huomenna tulee kuorma että saat silloin tulla hakemaan.
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
jallikka
Viestit: 875
Liittynyt: 30.04.2015 18:15
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja jallikka »

Corolla1 kirjoitti:
jallikka kirjoitti:Jos vanhan lehmä aitauksen tekee heinäks ni luulis siin olevan paskaa :D Mutta hieno vlokia
Miten toi lehmäaitaus tähän liittyy? :D :laughing:
Ai hups luin iha vääri ku väsyneenä luin :laughing: Mut komee on on uus päivitys taas.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Juu :laughing: ja kiitos!
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 6
Heipä hei vaan elikkä viimeksi aloitettiin peltotyöt ja nyt teemme vähän muutakin.
Vime yönä oli kova myrsky enkä oikein saanu nukuttua kun kokoajan kuuntelin koska jostain lähtee peltejä.Sitten tänään aamulla sain kuulla uutisen että meille syntyy kolmas lapsi, kyllä veti hiljaseks mutta huokasin helpotuksesta että se syntyy alkuvuodesta eikä silloin kun on kiirein aika.Toki meneehän ensivuosi siinä lapsen kanssa mutta katsotaan sitten miten onnistuu.
Nojoo
Elikkä aamulla ensimmäisenä lähdin hakemaan suursäkkejä joista jo viime päivityksestä kerroinkin.
Kuva
Matkalla kotiin kunnalta soitettiin että kerkeänkö minä raivaamaan yhden metsätien,koska se oli mennyt tukkoon kaatuneista puista ja sanoin että menen heti kun pääsen kotiin.
Lähdinkin sitten nostamaan niitä puita.
Kuva
Sitten tuetaan kuormaajalla, kun piti sahata poikki.
Kuva
Tie auki ajoin tien vielä läpi että ei ole muita kaatuneita puita.
Kuva
Sitten kotona aloin täyttämään kylvinkonetta, ja laitoin valtran kylvinkoneen eteen vetämään.
Kuva

Kuva
Siinä katoin puimuria ja ajattelin etä voisin laittaa sen käyntiin ja huoltaa.Mutta eihän se niin helppo homma ollut saada sitä käyntiin kun koko talven ollu paikallaan,akku tyhjä kun hetken starttas. Kun akku oli täynnä laitoin vähän pilottia ja aloin startata niin melkein heti lähti.
Ajoin sen sitten korjaushalliin ja vähän rasvasin paikkoja.
Kuva
Siinä pihalla istuin seinänvieressä kun mukavasti aurinko lämmitti ja sitten kuorma auto tuli pihaan ja toi mulle kyntöaurat jotka ostin pienenpiin koneisiin vuodenvaihteessa.
Kuva
Liikaa on kyllä ostoksia tullut tehtyä nyt pienessä ajassa.
Otan myöhemmin kuvan auroista.
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”