Hei! Olen Jokisen Harri ja pidän täällä saksassa täkäläisittäin pientä mutta koto suomen mittakaavassa aika isohkoa tilaa ja samalla pyöritän urakointi palvelua niin maatalous, metsä kuin myös maanrakennus alaoilla. Asustelen täällä vaimoni Tiinan kanssa ja poikani Tonyn kanssa. Meillä on erillinen karjanhoitaja huolehtimassa navetta töistä täysipäiväisenä, sekä pari miestä myös kone töissä sesonki aikoina ja välillä urakointi puolellakin, tilanteen mukaan. Itse olen koittanut hoitaa tuota urakointi puolta omin nokkineni. Tony on tiiviisti mukana ainakin tilan töissä ja varmaan myös urakointi puolella jahka saa kortin ensi kesänä. Vaimoni on lääkärinä töissä läheisessä kaupungin sairaalassa ja hän myös pitää huolen talous, laskutus ja kirjanpito asioista. Itse kun niistä en oikein aina tahdo ymmärtää

Sitten tilasta jos jotain kans kertoisi. Elikkäs meillä on 120 lehmän navetta, peltoa vuokra maineen noin 150ha ja metsää tuli tilan mukana joku 30ha (pieni tilahan tämä tosiaan täällä on). Tilan tosiaan ostimme vuonna 1990 eläkkeen porteilla olleelta vanhalta pariskunnalta jotka ovat suurimman osan rakennuksistakin tehneet, itse toki teimme vanhasta navetasta kone suojan ja uuden rakensimme piha piirin toiselle reunalle. Samalla teimme yhden konesuojan navetan viereen ja uudet siilon pohjat valoimme myös kun eläin määrä tulisi kasvamaan huomattavasti entisestä. Tila tuottaa ihan hyvin näinkin pieneksi joten siksi uskalsin lähteä mukaan tuohon urakointi "show:hun". Metsä ja maanrakennus koneet ovan vielä tietysti osittain pankin mutta muut on jo hyvin pitkälti maksettu pois. Tuossa vielä muutamat kuvat konekannasta kun en jaksa niitä erikseen kaikkia luetella.
Aloitetaan täältä "pankin" koneiden puolelta
Siinä moto, ajokone, hakkuri ja kaivuri. Sekä lavetti ja nuppi millä niitä kiskon.
Sadonkrjuu koneet ja isäntälinjan puunkärry 905:n perästä.
Ei tarvinne luetella näitä kaikkia.
Siinä muuten menossa paali silppurin terä remontti, oli mennyt piri kivi paalin sisällä koneeseen.
EK vehkeitä.
Traktori rivistöä, 905 on kuormaajan letkurempassa ja tilan "uusi mörkö" näköjään olikin viä työmaalla mutta siitä kyllä tulee kuva jahka ennätän ottaa.
Emännän G mese si meikäläisen Ford ja meidän "poikien" Can Am.