Toisalan tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja elppi »

KuvaTerveppä vaan terve! Minä olen Ville Toisala ja pyöritän pientä vilja/karjatilaa Sykäräisissä. Elämme nyt heinäkuuta 2010. Hehtaareja minulla on yhteensä 92, 54 peltua ja 38 mehtää. Ikää minulla on vasta 26 vuotta. Perheeseeni kuuluu äiti, isä ja yksi isoveli. Isä on 62-vuotias, joten hän hän jaksaa auttaa vielä tarvittaessa, mutta aika omillani oleskelen. Talosta löytyy vain minun lisääksi kissa, Jussi. Naisia on ollut ja mennyt, eikä juuri nyt jaksa kattella uutta. Tilan on perustanut isoisäni, Johannes Toisala. Hän perusti tilan vuonna 1933. Isäni peri tilan vuonna 1967 ja minä 2014. Sitä ennen olen auttanut jo 9 vuotiaasta asti tilalla. Tilallemme tuli viime vuonna, eli 2015 neljä lemmua lisää. Tällähetkellä on 14 lypsävää, hiehojen enkä sonnien määrää nyt äkkiseltään muista. Traktoreita löytyy kaksi ja yksi ikioma puimuri, kerron niistä tarkemmin alempana. Niin kuin varmaan huomaattekin, kaikki ylimääränen on mennyt peltoon lähivuosina, joten nyt olisi aika alkaa päivittämään vähän kone-kantaa.
Traktorit ja puimuri:
-Massey Ferguson 590, vm -79, 5980h. Tuli Toisalaan vuonna -90, kun 502 lähti vaihtoon.
-Valmet 500, vm 70, 4782h, mittari jämähtänyt jo aikoja sitten. Tullut uutena Toisalaan.
-Claas Dominator 88s, vm 88, 2202h, tullut hyvin vähän käytettynä -08.
Kuva KuvaTuossa kuva tilan traktoreista ja puimurista.
Viimeksi muokannut elppi, 08.03.2017 16:29. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Hyvä bolgi mutta mulla ei ainakaan nay toinen kuva.
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
kiisseliturbo
Viestit: 24
Liittynyt: 09.05.2016 15:22
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: johnai

Re: Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja kiisseliturbo »

No olikos se massikka rahan väärti
Kuva
#kuukkelijutut #kiljupönttö #pienoismalliautistit #BigVolvoLOVER
Aapo92
Viestit: 163
Liittynyt: 23.08.2015 17:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, paska englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Aapo92
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja Aapo92 »

No kyllä joku ottaa varmingin aika tosissaa jos maksaa jostaki modista. :D
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja elppi »

Aapo92 kirjoitti:No kyllä joku ottaa varmingin aika tosissaa jos maksaa jostaki modista. :D
Kyllä sitä ottaa, jos ajaa harvase päävä tuollasella. :D
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Yli 50ha peltoa ja raktorit on ku jonku alle 15ha tilan koneet. :lol: Luulis ,että maatalouden huippuvuosina nuo olis väkisinki päivittyny.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Hyvä alku! Päivityksiä odotellessa.
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Toisalan tila

Viesti Kirjoittaja elppi »

Morjens. Nyt olis aika ensimmäisen päivityksen, nimittäin alkais vilijat olla valmiita. Navettatöistä minulla ei tullut kuvia, eli on ns vaan puintipäivitys. Mutta nyt kuviin sun muihin hömpötyksiin.!
Kuva Unohdin tietysti ottaa matkalta kuvan.. Mutta suurimman osan tämän päivityksen kuvista on ottanut mun isä.KuvaKuva Tuommone äxidentti tapahtui, että oli jääny viimevuotiset viljat säiliöön, niin piti ne heittää maakärryyn. Kuva Nappasin sitten hytistä kuvan sillä aikaa, kun isä oli viemässä vanhoja viljoja Valmetilla. Naapurilla on joku ihmeellinen valkonen lato ollut tuolla jo vuosia. Kuva Isä kokeili näköjään vähän maisemakuvausta, kun on harrastanutkin kuvausta. KuvaKuva Ja tyhjäyksellä ollaan..Kuva Käskin sitte isän hakee Volovo ja työkalukärri, meinaan jarrut oli aika heikossa hapessa. KuvaKäskin sitte iskän ottaa kuvan Volovosta sisältä, kun tuli. Kuva Ja taas jarrut pelaa! :)Kuva Ja toinen pelto. Tää onki ihan tilan vieressä.Kuva Kuva Ja täys on!KuvaKuvaJa tyhjäystä.KuvaJa tähän loppuu urakkapäivä. 8-) Ens päivityksessä ollaankin syys-töiden parissa.
Kommenttia?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”