Istoisen tila.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
- Maatila
- Moderaattori
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Istoisen tila.
Semmosen jutun ku tekisit vielä ,että laittasit nuo ensimmäisetki päivitykset piilolaatikkooon. Tympiä ootella ku puolipäivää hyppii sivu mitensattuun ku kuvat latautuu alkupäästä. Huomattavasti mukavampi olis kävästä kattomassa jos tämmösen muutoksen teet. 

- RehuriFin
- Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
- Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.
Heipsanssaa! Alkaa viljat olemaan jo sillä tolalla, että pitäs alkaa ruiskun kanssa riehumaan.
Sellainen päivitys tähän väliin. Kesä on nyt aika lailla puolessavälissä ja seuraavan päivityksen tapahtumista en tiedä sanoa vielä mitään.
- valametmiäs
- Kielet: Suomi
Hyvää blokia. Jatkoa vaan 

- RehuriFin
Kiitoksia positiivisesta palautteesta ja kiva, että edes joillekkin kelpaa
.
Terve taas kaikki! Nyt eletään jo elokuun loppua ja tänään kokeiltiin syksyn ekoja puinteja.
Eipä tässä mitään sen ihmeellisempää jorinaa ole, joten siirrytään kuviin.
Tällaine päikkäri tänään. Pahoittelen, jos kaikki kuvat eivät näy, mutta nettiyhteyteni on tänään huonona. Ensikerralla varmaan jatketaan puinteja. Siihen saakka moro!
Kommenttia?

Terve taas kaikki! Nyt eletään jo elokuun loppua ja tänään kokeiltiin syksyn ekoja puinteja.
Eipä tässä mitään sen ihmeellisempää jorinaa ole, joten siirrytään kuviin.
Kommenttia?
-
- Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
- Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Nyt tuli vasta luettua, nättiä on! Ja väliäkös sil jos kaikki kuvat ei näy. 

- RehuriFin
Morjenta! Viime päivityksestä on nyt pari päivää ja tänään päätettiin jatkaa, kun hyvä sää osui kohdalle.
Onhan minulla toki pieni yllätyskin lukijoille, mutta se selviää vasta päivityksen lopussa.
Kuviin siis!
Semmoista. Ensikerralla jatketaan puinnit loppuun ja aloitellaan syysrehuntekoa. Näihin kuviin ja tunnelmiin...moro!
Risut / Ruusut? Meneekö jo vähän överiksi?
Onhan minulla toki pieni yllätyskin lukijoille, mutta se selviää vasta päivityksen lopussa.
Kuviin siis!
Risut / Ruusut? Meneekö jo vähän överiksi?
-
- Kielet: suomi, ruotsi, saksa ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Lapinpoika_
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- RehuriFin
Ei oo sunValmetkuski kirjoitti:Hmm.....
Jotenkin tutun näkönen massikka 390t eikai olis mun?

- RehuriFin
Tuplapostia pukkaa, mutta pukatkoon.
Tosiaankin tänään viimeistellään puinteja tälle vuotta.
Kävi hieman huonompi kämmi, että tämä meidän aina luotettava puimurimme on tällä hetkellä pois ajosta hajonneen leikkupöydän takia. Elikkä leikkuupöytä nieli sen verran ison kiven, että hyvin tärkeitä osia vääntyi mutkalle. Tästä johtuen soitimme naapurikylän yhdelle puintiurakoijalle, joka lupasi tulla hoitamaan loput peltomme tänään.
Aika rientää ja kiirettä pukkaa, joten hypätäänpäs seuraavaksi kuviin.
Semmoista
. Ensikerralla aletaan miettiä syysrehuntekoa ja lietteen levityksiä. Siihen saakka moro!
Tosiaankin tänään viimeistellään puinteja tälle vuotta.
Kävi hieman huonompi kämmi, että tämä meidän aina luotettava puimurimme on tällä hetkellä pois ajosta hajonneen leikkupöydän takia. Elikkä leikkuupöytä nieli sen verran ison kiven, että hyvin tärkeitä osia vääntyi mutkalle. Tästä johtuen soitimme naapurikylän yhdelle puintiurakoijalle, joka lupasi tulla hoitamaan loput peltomme tänään.
Aika rientää ja kiirettä pukkaa, joten hypätäänpäs seuraavaksi kuviin.

- RehuriFin
Morjensta päivää.
Tänään aloitellaankin paskanajoja ja kyntöä, koska isännän mielestä heinä ei ole vielä tarpeeksi korkeaa syysrehuntekoa varten.
Ex-vaimoni Eerikakin toi lapset käymään nykyisessä kodissani. Sovittiin, että he ovat minun vaivoinani viikon, koska Eerikalla on tärkeä viikon mittainen työmatka ulkomailla.
Noh, mutta asiaan!
Että semmonen päivitys tänään. Seuraava päivitys riippu nyt pitkälti lukijoista, että haluatteko enää päivitystä syysrehunteosta vai pysytäänkö vielä kyntö ja syystyö linjalla?
Heittäkääs kommenttia, että tiedän ja muutenkin ettei tule pelkkää triplapostailua
.
Tänään aloitellaankin paskanajoja ja kyntöä, koska isännän mielestä heinä ei ole vielä tarpeeksi korkeaa syysrehuntekoa varten.
Ex-vaimoni Eerikakin toi lapset käymään nykyisessä kodissani. Sovittiin, että he ovat minun vaivoinani viikon, koska Eerikalla on tärkeä viikon mittainen työmatka ulkomailla.
Noh, mutta asiaan!
Heittäkääs kommenttia, että tiedän ja muutenkin ettei tule pelkkää triplapostailua

- Mrjakari
- Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi
Hyvä blogi on! Jatka vaan!
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting
Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
- mod mies
- Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Samat sanat.Mrjakari kirjoitti:Hyvä blogi on! Jatka vaan!

Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
-
Mrjakari kirjoitti:Hyvä blogi on! Jatka vaan!
-
- Kielet: Suomi Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Jatkoa vaan tosi hyvää blokia. Toivottavasti ei teineillä oo kova kaasu jalka ettei jontikka ja massikka mee ojahan ja ettei paikat hajoo
xd.

- RehuriFin
Sanallinen tilannepäivitys!
Juu elikkästä moi vaan kaikki. Nythän tilanne on semmoinen, että ne syksylle jätetyt häät uuden vaimoni kanssa ovat olleet nyt tässä vähän säätämässä pakkaa, joten en oo joutanut päivittelemään tätä blogia.
Ja nythän kävi myös niin, että lomittaja paalas rehut tässä häämenojen aikaan, joten siitäkään ei nyt sitten päivitystä enää saada aikaan. Kynnöstäkään ei sen pahemmin tule, koska isäntä päätti, että jätetään loppujen peltojen kyntö keväälle, että jäis maita, jonne levittää kuivaa paskaa.
Me lähdemme uunituoreen vaimoni kanssa koko talveksi Balille häämatkalle, joten ensipäivityksessä onkin sitten keväthommia.
Siihenpä saakka se ois moikka ja nähdään silloin!
Kommentoida saa, mutta ei oo pakko.
Juu elikkästä moi vaan kaikki. Nythän tilanne on semmoinen, että ne syksylle jätetyt häät uuden vaimoni kanssa ovat olleet nyt tässä vähän säätämässä pakkaa, joten en oo joutanut päivittelemään tätä blogia.
Ja nythän kävi myös niin, että lomittaja paalas rehut tässä häämenojen aikaan, joten siitäkään ei nyt sitten päivitystä enää saada aikaan. Kynnöstäkään ei sen pahemmin tule, koska isäntä päätti, että jätetään loppujen peltojen kyntö keväälle, että jäis maita, jonne levittää kuivaa paskaa.
Me lähdemme uunituoreen vaimoni kanssa koko talveksi Balille häämatkalle, joten ensipäivityksessä onkin sitten keväthommia.
Siihenpä saakka se ois moikka ja nähdään silloin!
Kommentoida saa, mutta ei oo pakko.
- RehuriFin
Terve taas! Lomat ja häämatka Balilla on nyt lusittu ja palattu tänne suomen harmaaseen arkeen takaisin. Palattiin lomilta tuossa Helmikuun puolessavälissä ja nyt elelläänkin sitten toukokuuta 2016. (Huom! Aiemmin nelos päivityksessä mainittu vuosi 2016 vaihdettu nyt 2015)
Ei olla vielä hirveemmin pelloille uskallettu muuten kuin silloin, kun on ollut pakko. Nyt ollaan tässä ruvettu ajamaan viime kesän rehuja aumasta pois, etteivät mene täysin käyttökelvottomaksi. Ai niin! Vanha isäntä päätti ostaa tilalle toisen ek vehkeen paskan lastaukseen niin isompi ek saa sitten pysyä paalien ajossa ja auman tyhjennyksessä yms. Tulipahan hän siinä samalla laittaneeksi uuden äkeenkin, mutta niistä enemmän jauhetaan sitten kuvissa.
Mutta tähän väliin kuvat uudesta yhdistelmästä.
Semmoinen päivitys. Pelloille uskalletaan varmaan jo ihan ens viikolla, koska on se jo sen verta kuivaa. Näihin kuviin ja tunnelmiin....Morjens!
Sitten, jos sais taasen risut/ruusut
.
Ei olla vielä hirveemmin pelloille uskallettu muuten kuin silloin, kun on ollut pakko. Nyt ollaan tässä ruvettu ajamaan viime kesän rehuja aumasta pois, etteivät mene täysin käyttökelvottomaksi. Ai niin! Vanha isäntä päätti ostaa tilalle toisen ek vehkeen paskan lastaukseen niin isompi ek saa sitten pysyä paalien ajossa ja auman tyhjennyksessä yms. Tulipahan hän siinä samalla laittaneeksi uuden äkeenkin, mutta niistä enemmän jauhetaan sitten kuvissa.
Mutta tähän väliin kuvat uudesta yhdistelmästä.
Sitten, jos sais taasen risut/ruusut

- RehuriFin
Jeesbox ja morjesta moi!
Nyt on viikko kulunut ja vihdoin ollaan päästy peltohommiin. Mutta minulla on teille myös surullista kerrottavaa...Tilan vanha isäntä nukkui viimeyönä pois ja löytyi aamulla sänkynsä vierestä kuolleena
. Isäntä oli kuitenkin jo miltein 90 ja muutenkin huonossa kunnossa, joten ikäänsä nähden tämä oli varsin odotettava tapaus.
Tilan omistus oikeus jäi vanhalle emännälle, joka antoi sen oitis minulle ja vaimolleni todeten, ettei hänestä ole tilan pitoon. Tilan perinnöt me saimme yhdessä tilan käyttöön ja maksoimmekin samantien velkoja pois.
Mutta se niistä tapahtumista nyt sitten. Tänään päästiin äestelemään viimeisimmällä hankinnalla tilan suurinta vehnäpeltoa.
Nyt kuviin!
Semmoinen vähäsanainen päivitys. Ensikerralla ruvetaan taas kerran sähläämään kuivapaskan kanssa, mutta siitä ei tule kuin pari päivitystä, koska sitä on ollut mielestäni turhankin monessa päivityksessä.
Näihin merkkeihin sois moro!
Kommenttia?
Nyt on viikko kulunut ja vihdoin ollaan päästy peltohommiin. Mutta minulla on teille myös surullista kerrottavaa...Tilan vanha isäntä nukkui viimeyönä pois ja löytyi aamulla sänkynsä vierestä kuolleena

Tilan omistus oikeus jäi vanhalle emännälle, joka antoi sen oitis minulle ja vaimolleni todeten, ettei hänestä ole tilan pitoon. Tilan perinnöt me saimme yhdessä tilan käyttöön ja maksoimmekin samantien velkoja pois.
Mutta se niistä tapahtumista nyt sitten. Tänään päästiin äestelemään viimeisimmällä hankinnalla tilan suurinta vehnäpeltoa.
Nyt kuviin!
Näihin merkkeihin sois moro!
Kommenttia?
-
- Kielet: Suomi Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Tosi hyvää blokia taas on kiva lukia. Ootan jatkoa innolla.

- RehuriFin
Terve jälleen ja paljon kiitoksia kommenteista!
Tänään leviteltiin Matiaksen kanssa paskaa aivan tilan läheisyyteen..
Ilman sen joutavempia löpinöitä siirrytään kuviin.
Se ois taputeltuna se päivitys.
Ja jos sais kommenttia?
Tänään leviteltiin Matiaksen kanssa paskaa aivan tilan läheisyyteen..
Ilman sen joutavempia löpinöitä siirrytään kuviin.
Ja jos sais kommenttia?
- RehuriFin
Morjensta pöytään! Tästä tuleekin nyt sitten pitkä toukotyö päivitys, koska enempää ei toukotöistä nyt ehdi enää tekemään. Mutta tosiaan juu...tässä pari päivää sitten yks paikallinen isäntä kutsu kaikki lähitienoon viljelijät saunomaan läheisen järven rantaan. Siinä sitten saunoessa puhuttiin siitä, että miten kelläkin kylvöt edistyy ja tulin itsekseni siinä mananneeksi ettei mene kylvöt vielä mitenkään ku hädin tuskin kolme peltoa kynnetty vasta kuskien puutteen takia.
Siinä sitten yksi ystävällinen karjatilallinen huikkasi, että hän voi kahvittelua vastaan kylvää meidän pellot suorakylvökoneellaan, koska hän muutenkin kylvää meidän kylillä seuraavana päivänä. Minähän sitten löin kättä päälle, kun yht'äkkiä alkoi pukuhuoneessa meikäläisen puhelin soimaan. Ja sieltähän tuli suru-uutinen: Vanha emäntä oli menehtynyt kompastuessaan vintin portaissa. Sitten oli riennettävä tilannetta kattomaan ja loppuilta menikin vaimoa lohdutellessa.
Mutta seuraavana päivänä pitikin lähteä äestelemään yhtä peltoa, joten tässä kuvat siitä. Kuvat on otettu Matiaksen kuvauskopterilla.
Seuraavana aamuna tuli se karjatilallinen Valtransa kanssa pihaan ja täytettiin molemmat koneet. Sovittiin, että hän kylvää vehnät niile maille, jotka ovat jääneet vielä sängelle ja minä kylvän ohrat jo äestetyille pelloille. Mutta nyt kuviin!
Sellainen päivitys sitten tänään. Pahoittelen vähäsanaisuutta, mutta nyt ei hirveästi suru-uutisen takia asiaa saanut sanotuksi
.
Ensikerralla varmaan aloitellaan rehuntekoja ja se menee sitten parin viikon päähän.
Nyt se olis mielipiteitä vaille valmis päivitys. Ens kertaan moro!
Siinä sitten yksi ystävällinen karjatilallinen huikkasi, että hän voi kahvittelua vastaan kylvää meidän pellot suorakylvökoneellaan, koska hän muutenkin kylvää meidän kylillä seuraavana päivänä. Minähän sitten löin kättä päälle, kun yht'äkkiä alkoi pukuhuoneessa meikäläisen puhelin soimaan. Ja sieltähän tuli suru-uutinen: Vanha emäntä oli menehtynyt kompastuessaan vintin portaissa. Sitten oli riennettävä tilannetta kattomaan ja loppuilta menikin vaimoa lohdutellessa.
Mutta seuraavana päivänä pitikin lähteä äestelemään yhtä peltoa, joten tässä kuvat siitä. Kuvat on otettu Matiaksen kuvauskopterilla.
Seuraavana aamuna tuli se karjatilallinen Valtransa kanssa pihaan ja täytettiin molemmat koneet. Sovittiin, että hän kylvää vehnät niile maille, jotka ovat jääneet vielä sängelle ja minä kylvän ohrat jo äestetyille pelloille. Mutta nyt kuviin!
Sellainen päivitys sitten tänään. Pahoittelen vähäsanaisuutta, mutta nyt ei hirveästi suru-uutisen takia asiaa saanut sanotuksi

Ensikerralla varmaan aloitellaan rehuntekoja ja se menee sitten parin viikon päähän.
Nyt se olis mielipiteitä vaille valmis päivitys. Ens kertaan moro!
- RehuriFin
Morjens taas! Nyt, kun tilan vanhempi sukupolvi on siirtynyt haudan lepoon ja tila on jäänyt minun ja vaimoni hoidettavaksi, niin olen päättänyt alkaa pikkuhiljaa myymään näitä omia pikku pihatraktoreitani ja muita niiden laitteita. Laitoinkin Nettikoneeseen ilmoitusta ja jo heti parin päivän päästä tärppäsi. Aivan kaupungin toisella laidalla asuva vanhojen traktorien entisöijä oli kiinnostunut ostamaan sen minun 633 Natikan ja minähän myin sen hänelle reippaaseen 2500€ hintaan.
Kuskien puute on helpottui myös nyt kesäloman alkamisen myötä, kun oma poikani Aleksi 16v muutti meille koko kesäloman ajaksi.
Rehuntekoakin kokeiltiin aloittaa tänään ja huomenna varmaan samalla linjalla mennään. Tänä vuonna ensimmäinen sato pistetään kokonaisuudessaan paaliin ja toinen sato kerätään sitten aumaan.
Mutta tähän väliin kuvia päivän tapahtumista.
Sellaista touhua tänään. Luultavasti niitellään ja karhotetaan kaikki tämän puoleiset rehupellot tänään ja saatetaan ehkä paalatakkin pari ekaa peltoa, jos keretään. Huomenna uutta päivitystä paalailun ja niittojen jatkamisen merkeissä.
Mutta näihin tunnelmiin se ois moro! Ja kommentointi olisi kiitettävää, ettei täysin triplapostiksi mene koko blogi.
Kuskien puute on helpottui myös nyt kesäloman alkamisen myötä, kun oma poikani Aleksi 16v muutti meille koko kesäloman ajaksi.
Rehuntekoakin kokeiltiin aloittaa tänään ja huomenna varmaan samalla linjalla mennään. Tänä vuonna ensimmäinen sato pistetään kokonaisuudessaan paaliin ja toinen sato kerätään sitten aumaan.
Mutta tähän väliin kuvia päivän tapahtumista.
Mutta näihin tunnelmiin se ois moro! Ja kommentointi olisi kiitettävää, ettei täysin triplapostiksi mene koko blogi.
- RehuriFin
Morjensta taas ja pahoitteluni päivityksen myöhästymisestä. Tosiaan rehut ovat tällä hetkellä jo kokonaan paketissa, koska ollaan painettu nyt kolmen kuskin voimin täydellä teholla rehuja paaliin, mutta tässä nyt edellisen päivityksen jälkeisen päivän paalailuja.
Sellaista tänään. Nyt seuraa tärkeä tiedote lukijoille! Jätän tämän blogin nyt loppukesäksi tauolle, koska minulla ei yksinkertaisesti ole ollut hiljattain motivaatiota jatkaa tätä ja irl vuodenaikojen ajankohtaisuuteen nähden blogi on hyvin vaikea pitää ajantasalla. Loppukesästä on luvassa blogini pisin päivitys, joka käsittelee kaikki tarinassa kesällä tapahtuneet asiat. Ja tämä päätös tulee pitämään, ellen satu ennen loppukesää löytämään motivaatiota tarinan jatkamiseen.
Mutta tällaisiin kuviin ja tunnelmiin...Sois morjens ja hyvää kesää!
PS: Joitaki kuvia saattaa esiintyä kaksikin kertaa, mutta nettini kun nyt ei taas niitä suvaitse näyttää niin olkoon. Korjaan sitten ku kuvat taas suvaitsee näkyä.
Mutta tällaisiin kuviin ja tunnelmiin...Sois morjens ja hyvää kesää!
PS: Joitaki kuvia saattaa esiintyä kaksikin kertaa, mutta nettini kun nyt ei taas niitä suvaitse näyttää niin olkoon. Korjaan sitten ku kuvat taas suvaitsee näkyä.
-
Komiaa, niiku aina! Vaikkei kuvat näykkään. 

- RehuriFin

Heips kaikki! Nyt seuraa tärkeä tiedote

Uudesta pelikoneestani johtuen minulla ei enää ole edellisen päivityksen/ Edellisen tarinan koneita, joten tästä päivityksestä eteenpäin tarina on muutoin sama kuin ennenkin, mutta se sisältää seuraavat muutokset:
- Tilan koneet ovat itsestäänselvästi täysin muuttuneet.
Traktorit: Case maxxum 5120 James 190 ek:lla, Case 1494 hs ja Massey Ferguson 390t
Puimuri: bizon zo56
- Tarinan seuraavassa päivityksessä eletään kevättä 2016
- Mappi on henk. koht. editoitu lusocolin toimesta blogikäyttöön, eikä sen perään kannata siis kysellä. (Luvista en kyllä oo varma mutta eihän tämä ediitti virallisesti jakoon tulekkaan)
- Edellisistä päivityksistä ei mainita ollenkaan ja eletään kuin niitä ei olisi.
Kiitos ja pahoitteluni tästä tarinan solmuun menemisestä, mutta ei sille mitään voi.
- RehuriFin
Terve kaikki! Tässä päivityksessä nähdään eilisen päivän töitä. Pellot ovat jo jotakuinkin kuivat ja niille uskaltaa jo mennä, joten aloitimme kevään työt apupaskan levityksellä nurmimaille.