Aamusella olin ajelemassa Belarusta huoltohallille kun spottasin tien risteyksestä paikallisen karjatilan niittokoneen.

On se kyllä iso laitos tuo vehe. Mahtaa tulla nopeasti homma hoidettua.

Siellä se vetää heinää matalaksi.

Kuten arvelinkin niin homma oli valmis alle puolen tunnin. Siinä kipaisin liittymään nappaamaan kuvan tuosta hurjimuksesta.

Niittokoneen mentyä värkkäsin Belaruksen kytkintä jonkun aikaa kunnes kuulin taas hurinaa tien laidasta. Silppurihan se sieltä tulla pärryytti perässään kookas keissi.

Arvelin ettei niin suuren karhon kanssa kauaa mene ennen kuin kärry täyttyy.

Ja kuten arvelin niin pianhan se kärry täyttyi ja tilalle tuli Deutsi Multivoiden kera.

Porhalsin taas tien varteen kattomaan kun Case lähti kuorman kanssa kohti tilaa, joka sijaitsee noin 20km:n päässä tältä pellolta.

Kävelin sitten pellon reunaan räpsäisemään parit kuvat Doitsista.

Mutta eihän siihen kovin kauaa mennyt kun toisetkin kärryt tulivat täyteen. Tällä kertaa tilalle tuli tm 150 New Holland.

Ja taas sitä juostiin liittymälle Doitsista kuvaa ottamaan.

Siinä ehdin Nyykkäristä yhden kuvan räpsäisemään takaa päin ennen kuin oli sitten pakko hurauttaa kotia alottamaan omat säilörehunteot.

Sitten vaan omat hommat alkuun.

Edelliset kuvat olivat peräisin Mikon uudesta kamerasta kun taas tämä on ihan itseni ottama hytistä.

Alkaa kuorma olemaan kohta täynnä.

Sitten Mikko otti kuvan kun Aleksi porhalsi Belaruksella vaihtamaan kärryjä.

On se kyllä kieltämättä ikävä kun joutuu viljapellon poikki tallaamaan, mutta Aleksi ajoi ruiskutus uria pitkin reunaa. Ja tämän kuvan tarjoaa jälleen Mikon uusi kamera.

Sitten hän nappasi kuvan kun olin kääntymässä.

Ja homma kulkee ku karavaani.

Toisesta kääntymiskohdasta.

Sieltähän se Aleksi jo pörryytteleekin.

Sitten minä ja Aleksi vaihdoimme osia ja minä hyppäsin Belaruksen koppiin.

Eerikakin nappasi kännyllä kuvan kun tulin pihaan.

Toinen kuorma sinne niin.

Belarus parkkiin ja syömään.

Syötyäni olin lähössä takas pellolle ku aiemmin näkemäni Case porhalti pihaan. Kysy, että voiko he kipata tämän ylimääräisen kuorman meille kun heillä olikin siilot täyttyny just ennen viimestä kuormaa.

Totesin ettei siitä mitään haittaakaan ole kun itsekkin olemme samoissa puuhissa ja se on samaa tavaraa mitä sine kipataan.