Päivitys 1
Tästä se sit lähtee. Puinnit käynnissä ja pääsi käymään juuri se pahin madollinen. Kuivuri ei suostu yhteistyöhön. No isä alkoi aamusta tutkimaan ja korjaamaan kuivuria ja minä suuntasin pellolle valmetin kanssa. Kuvassa oleva valtra on Jukan ja isäni yhteisomistuksessa.

Valmetin kanssa pellon reunalla. Jukka se painaa jo kovaa vauhtia.

On taa kärrykuskin homma rankaa... Ei tarvii ku odottaa.

Nyt se perhana pitää tehdäkkin jotain. Jukalla paha tapa vaan pysäyttää puimuri ja odottaa että kärry tulee. Raivostuttavaa jos minulta kysytään, mutta olkoon...

Sen verran nihkeetä satoa että hyvin mahtuu tavaraa camionin kyytiin. Isälle yrittänyt sanoo että tarvis hommata viljalaidat tohon, mutta toistaseks ei oo pyyntö mennyt läpi.

Seuraavalle pellolle mentäessä oli vähän ahdasta. No ei se haittaa jos vähän mennään ojan puolelta.

Jälleen tyhjentämässä. Alkaa kärry olemaan jo aikas täynnä mutta kun soitin isälle ja kysyin kuivurin tilannetta niin ei vielä pääse tyhjentään. Tilanne kuitenkin korjaantuu kuulemma kohta. No ei auta kun ajaa seuraavalle pellolle.

Seuraava pelto olikin sitten vähän kauempana. Tovi piti odottaa kun sattuu toi valmetti kulkemaan pikkasen kovempaa kuin puimuri. No eipä mulla oo kiire mihenkään kun ei kipillekkään pääse.

Sieltähän se puimuri tulikin. No Jukan kanssa vaihdettiin pari sanaa ja todettiin että pakko käydä kipillä tai vaihtaa kärryä. No kun kuivurille ei pääse niin pakko lähteä vaihtamaan kärry.

Jukka aloitti pellon puimisen ja minä lähtin kärryn vaihtoon. No kuivurille kun pääsin niin huomasin että kaikki meidän kärryt ovat jossain trakorissa kiinni... Minähän en jaksa alkaa irroittemaan kärryä ja kytkemään uudestaan.

Ratkaisu: Massikalla liikenteeseen. Pikkusen eri meininki ku valmetilla ajaessa. Massikassa sentään ilmastointi, portaaton laatikko jne jne

Jukalla alkoikin olemaan puimuri täynnä mutta onneks tekon kyytiin mahtuu paljon. Vanhat ja ruosteisethan noi tekot on mutta ajaa asiansa vielä pitkään.

Kuivurilla taas ja heti huomasin että valmettia oli siirretty. No isähän sen oli tohon ajanut. Oli kuulemma edessä... No kuivuri ei ollut vieläkään käytettävissä ja mulla on 2/3 kärryistä jo käytetty. Tekossa tosin vajaa kuorma mutta kun ruista ei ole enempää niin jäljellä ei ole kuin multivat.

Ei siinä muu auta kun ottaa valtra työkaluksi. Isä ei ollut kauhean tyytyväinen että kahdessa eri kärryssä oli ruista. No kun olis tietänyt että kaikki ei mahdu camionin kyytiin.

No onneksi multivaan saa ajaa vehnää niin ku oli suunniteltu. Pellolle vähän ahdas liittymänä, mutta hyvin se taittuu.

Onboard kuvaa valtrasta

Tyhjennystä. Sopivasti jäi Jukka palkin taakse piiloon.

Jukkaa odotellassa oli aikaa nauttia raittiista ulkoilmasta ja miettiä miksi valtrassa on trukkipiikit kiinni. No sitä ei ehkä saada ikinä selville.

Iso pelto kun kolme tyhjennustä piti tehdä

No pellolle jäi ehkä kuution edestä tavaraa ja Jukka ilmoitti että multiva on täynnä. No minä olisin ottanut kaiken kyytiin ja ajanut pienellä ylikuormalla. No isäkin soitti ja sanoi että kipille pääsee. No minä lähdin sit kipille ja Jukka pui pellon loppuu sillä välin.

Massikka oli kadonnut johonkin ja camioni oli tyhjennetty. Kuvassa näkyy myös meidän vanha puimuri joka ei ole liikkunut varmaan yli 5 vuoteen.
Takas pellolla hakemessa noin 1.5kuution viljakuormaa. Huoh no onneks ei ollut pitkä ajomatka.

Jukka lähti edellä ja minä soitin puhelun sillä välin. Hirveä kiire ei ollut koska tiesin että Jukalla on pitkä matka seuraavalle pellolle.

Kun olin matkalla pellolle johon kuvittelin Jukan menneen niin tajusin että hän oli ajanut vain lähimmälle pellolle ja aloittanut sen puimusen. Muuten ihan ok idea mutta kyseinen pelto on kauraa ja minulla on kärryssä vehnää.

Tapoihin ei kuulu ajella vajailla joten en kiusallanikaan kipannut vajaata kuormaa vaan otin valmetin käyttöön.

Camioni irti ja teko kiinni. Syy miksi valmetti on ketterä kärryn kanssa näkyy kuvassa. Valmetin koukku on aikansa nähnyt ja kulunut niin pahasti että kärryt ei pysy kunnolla kiinni. Siksi tuollainen ratkaisu.

Pellolle. Jukka ihmettelee kun kokoajan vaihtuu kärry ja veturi.

Jaei muuta kun tavaraa kyytiin. En minä muuten valmetilla suostuisi ajamaan mutta kun sattuu olemaan tehoja ja asialliset äänet koneessani niin jaksaa ajella.

Viimeisiä peltoja viedään. Pitäis jotain kerkee syödäkkin mutta Jukka kun ei suostu taukoa pitämään niin pitää tyytyä eväisiin.

Taittuu taittuu...
Kipille menossa ja isänti tuli valtralla vastaan meni vähän leveeksi käännös siksi.

Isä ajoi loppu päivän valtralla viljaa. Minä pidin taukoa muutaman tunnin

Viimeistä peltoa viedään. Ei millään huvittanut kiertää tien kautta peltoliittymään. Ajoin ojan kautta.
Säästi ainakin minuutin.

Valmetti jäi pellon reunaan odottamaan ja minä ajoin valtran valmiiksi paalin ajoon. Jos multivan paalikärryä käytetääv varmaan täytyy vetää sitä valmetilla.

Selvisi kadonneen massikan mysteerikin. Isäntä oli virittänyt sen paalaajan eteen. Tietää sit mitä tehdään seuraavassa päivityksessä

Vaihteeksi taas valmetilla liikenteessä. Hyvää vauhtia puinnit valmistuu, mutta samaten aurinko laskee myös vähintää yhtä nopeasti.

Kippaamassa jälleen.

Toisiks viimeinen tyhjennys enää ei olisi kun pieni pläntti jäljellä.

Viimeinkin päivä paketissa ja kone tietysti parkkiin mahdollimman lähelle ovea. Konekuskihan ei kävele ellei pakko ole.

Loppusanat: Tulipahan päivitykselle pituutta. No seuraavat päivitykset tuskin on näin pitkiä. Kiitos niille jotka jaksoivat lukea koko roskan. Kommenttia kehiin. Mitä enenmän komenttia sitä useammin tulee päivityksiä.

Valmetin kanssa pellon reunalla. Jukka se painaa jo kovaa vauhtia.

On taa kärrykuskin homma rankaa... Ei tarvii ku odottaa.

Nyt se perhana pitää tehdäkkin jotain. Jukalla paha tapa vaan pysäyttää puimuri ja odottaa että kärry tulee. Raivostuttavaa jos minulta kysytään, mutta olkoon...

Sen verran nihkeetä satoa että hyvin mahtuu tavaraa camionin kyytiin. Isälle yrittänyt sanoo että tarvis hommata viljalaidat tohon, mutta toistaseks ei oo pyyntö mennyt läpi.

Seuraavalle pellolle mentäessä oli vähän ahdasta. No ei se haittaa jos vähän mennään ojan puolelta.

Jälleen tyhjentämässä. Alkaa kärry olemaan jo aikas täynnä mutta kun soitin isälle ja kysyin kuivurin tilannetta niin ei vielä pääse tyhjentään. Tilanne kuitenkin korjaantuu kuulemma kohta. No ei auta kun ajaa seuraavalle pellolle.

Seuraava pelto olikin sitten vähän kauempana. Tovi piti odottaa kun sattuu toi valmetti kulkemaan pikkasen kovempaa kuin puimuri. No eipä mulla oo kiire mihenkään kun ei kipillekkään pääse.

Sieltähän se puimuri tulikin. No Jukan kanssa vaihdettiin pari sanaa ja todettiin että pakko käydä kipillä tai vaihtaa kärryä. No kun kuivurille ei pääse niin pakko lähteä vaihtamaan kärry.

Jukka aloitti pellon puimisen ja minä lähtin kärryn vaihtoon. No kuivurille kun pääsin niin huomasin että kaikki meidän kärryt ovat jossain trakorissa kiinni... Minähän en jaksa alkaa irroittemaan kärryä ja kytkemään uudestaan.

Ratkaisu: Massikalla liikenteeseen. Pikkusen eri meininki ku valmetilla ajaessa. Massikassa sentään ilmastointi, portaaton laatikko jne jne

Jukalla alkoikin olemaan puimuri täynnä mutta onneks tekon kyytiin mahtuu paljon. Vanhat ja ruosteisethan noi tekot on mutta ajaa asiansa vielä pitkään.

Kuivurilla taas ja heti huomasin että valmettia oli siirretty. No isähän sen oli tohon ajanut. Oli kuulemma edessä... No kuivuri ei ollut vieläkään käytettävissä ja mulla on 2/3 kärryistä jo käytetty. Tekossa tosin vajaa kuorma mutta kun ruista ei ole enempää niin jäljellä ei ole kuin multivat.

Ei siinä muu auta kun ottaa valtra työkaluksi. Isä ei ollut kauhean tyytyväinen että kahdessa eri kärryssä oli ruista. No kun olis tietänyt että kaikki ei mahdu camionin kyytiin.

No onneksi multivaan saa ajaa vehnää niin ku oli suunniteltu. Pellolle vähän ahdas liittymänä, mutta hyvin se taittuu.

Onboard kuvaa valtrasta

Tyhjennystä. Sopivasti jäi Jukka palkin taakse piiloon.


Jukkaa odotellassa oli aikaa nauttia raittiista ulkoilmasta ja miettiä miksi valtrassa on trukkipiikit kiinni. No sitä ei ehkä saada ikinä selville.

Iso pelto kun kolme tyhjennustä piti tehdä

No pellolle jäi ehkä kuution edestä tavaraa ja Jukka ilmoitti että multiva on täynnä. No minä olisin ottanut kaiken kyytiin ja ajanut pienellä ylikuormalla. No isäkin soitti ja sanoi että kipille pääsee. No minä lähdin sit kipille ja Jukka pui pellon loppuu sillä välin.

Massikka oli kadonnut johonkin ja camioni oli tyhjennetty. Kuvassa näkyy myös meidän vanha puimuri joka ei ole liikkunut varmaan yli 5 vuoteen.
Takas pellolla hakemessa noin 1.5kuution viljakuormaa. Huoh no onneks ei ollut pitkä ajomatka.

Jukka lähti edellä ja minä soitin puhelun sillä välin. Hirveä kiire ei ollut koska tiesin että Jukalla on pitkä matka seuraavalle pellolle.

Kun olin matkalla pellolle johon kuvittelin Jukan menneen niin tajusin että hän oli ajanut vain lähimmälle pellolle ja aloittanut sen puimusen. Muuten ihan ok idea mutta kyseinen pelto on kauraa ja minulla on kärryssä vehnää.

Tapoihin ei kuulu ajella vajailla joten en kiusallanikaan kipannut vajaata kuormaa vaan otin valmetin käyttöön.

Camioni irti ja teko kiinni. Syy miksi valmetti on ketterä kärryn kanssa näkyy kuvassa. Valmetin koukku on aikansa nähnyt ja kulunut niin pahasti että kärryt ei pysy kunnolla kiinni. Siksi tuollainen ratkaisu.

Pellolle. Jukka ihmettelee kun kokoajan vaihtuu kärry ja veturi.

Jaei muuta kun tavaraa kyytiin. En minä muuten valmetilla suostuisi ajamaan mutta kun sattuu olemaan tehoja ja asialliset äänet koneessani niin jaksaa ajella.

Viimeisiä peltoja viedään. Pitäis jotain kerkee syödäkkin mutta Jukka kun ei suostu taukoa pitämään niin pitää tyytyä eväisiin.

Taittuu taittuu...


Isä ajoi loppu päivän valtralla viljaa. Minä pidin taukoa muutaman tunnin


Viimeistä peltoa viedään. Ei millään huvittanut kiertää tien kautta peltoliittymään. Ajoin ojan kautta.


Valmetti jäi pellon reunaan odottamaan ja minä ajoin valtran valmiiksi paalin ajoon. Jos multivan paalikärryä käytetääv varmaan täytyy vetää sitä valmetilla.

Selvisi kadonneen massikan mysteerikin. Isäntä oli virittänyt sen paalaajan eteen. Tietää sit mitä tehdään seuraavassa päivityksessä


Vaihteeksi taas valmetilla liikenteessä. Hyvää vauhtia puinnit valmistuu, mutta samaten aurinko laskee myös vähintää yhtä nopeasti.

Kippaamassa jälleen.

Toisiks viimeinen tyhjennys enää ei olisi kun pieni pläntti jäljellä.

Viimeinkin päivä paketissa ja kone tietysti parkkiin mahdollimman lähelle ovea. Konekuskihan ei kävele ellei pakko ole.

Loppusanat: Tulipahan päivitykselle pituutta. No seuraavat päivitykset tuskin on näin pitkiä. Kiitos niille jotka jaksoivat lukea koko roskan. Kommenttia kehiin. Mitä enenmän komenttia sitä useammin tulee päivityksiä.