Kuten yllä mainittiin niin Varkauteen saavuttiin ajoissa ja ehjin nahoin. Vähän ennen kaupungin rajaa pirautin pikkusiskolleni, joka asuu Varkauden keskustassa ja pyysin jos se tulisi otteleen kuvia kadun varteen. Siskohan suostu ilomielin ja nappas järkkärinsä ja tuli vastaan.
Hetkeksi hänen huomionsa herpaantui ja nappasi kuvan poliisiautosta, joka oli kääntymässä minun suuntaani viereisestä risteyksestä.
Poliisin mentyä ohitseni siskoni otti jälleen kuvan meikäläisen ajokista.
Seuraavat kolme otosta ovat omiani kohteen pihasta.
Paperihommien jälkeen ilta alkoi käymään päälle ja vaikka tunnit ei vielä tulleetkaan täyteen niin ei hirveästi huvittanut lähteä yöksi tien päälle, joten painelin suoraan Varkaudesta illaksi Joensuuhun ihmettelemään Renault kauppiaan vaihdokkeja. Sain kaupalta poikkeusluvan yöpyä heidän pihassaan.
Heti aikaisin aamusta rupesin järjestämään itselleni uutta keikkaa ja sellainen löytyikin paikalliselta sahalta. Rahtinani olisi siis tyhjiä kuormalavoja Turkuun.
Täällä sitä ollaan sahan pihassa.
Mutta sitten kun menin käymään kopilla niin kuulin huonoja uutisia. Ajojärjestelijällä oli käynyt kömmähdys ja olikin lähettänyt minulle tarkoitetun rahdin 10 minuuttia aiemmin lähteneen auton mukaan.
Onneksi he saivat minulle järjestettyä korvaavan keikan Joensuun keskustasta Kristiinankaupunkiin. Lähdin siis ajelemaan takaisin keskustaa päin.
Varkaudessa ollessani nappasin siskon koiran mukaani viikoksi ikään kuin matkaseuraksi, ettei olisi niin yksinäistä näillä vilkkailla teillä.
Seuraava pysäkki Joensuun keskusta, Danish crownin lastauslaituri.
Huomasin siinä ympäri katsellessani, että olin takaisin Renault liikkeen luona koska lastauspaikka oli aivan kauppiasta vastapäätä.
Sitten navigaattoriin kohteen osoite ja suunta kohti Kristiinankaupunkia.
Polttoainemittari näytti vajaata puolta tankillista, joten päädyin pysähtymään ensimmäiselle tankkauspisteelle Joensuun ulkopuolella. Siinä samalla kävin jotain pientä aamupalaa haukkaamassa kioskilta ja ostin vähän jotain syötävää myös koiralle.
Tuli siinä myös jutusteltua kioskin pitäjän kanssa ku sattu olemaan tupakka tauolla siinä pihalla.
Jaahas oisko sitten taas aika lähtee takas tien päälle?
Tuli kollega vastaan DSV:n kärry perässä. Vähän uudempi oli hänen ajokkinsa mitä tämä omani.
Sitten tuli puhelu toiselta perheenjäseneltä, nimittäin pari vuotta nuorempi veljeni (samalla alalla työskentelevä) soitteli, että hänen hallinsa oli syttynyt palamaan ja romahtanut ja, että kuulemma vakuutusyhtiö ei sitä suostu korvaamaan syystä taikka toisesta. Ehdotteli siinä, että mitäpä jos lyötäisiin viisaat päämme yhteen ja otettaisiin lainaa, että voimme laajentaa minun talliani ja sitten ruveta yhtiöksi. Rupesin siinä sitten tuumailemaan asiaa, mutta sanoin etten vielä tiedä kun itsellänikin on vielä noin 93 000€ lainaa meidän talosta jäljellä maksettavaksi ja että tallin laajentaminen tulisi maksamaan vähintään 180 000€. Lupasin ottaa ehdotuksen harkintaan kun saisin talon lainoja lyhemmiksi. Veli puolestaan ajaa nyt tallittomana omalla kalustollaan urakoijana lähimmälle paikalliselle yritykselle, joka hänen kulmillaan on.
Tuli ajettua niin pitkään putkeen kuin tunnit salli, mutta raja tulee joskus vastaan ja oli pysäytettävä jälleen Totalin asemalle tuutimaan.