
Päivitys 113
Aikaa on kulunu pari vuotta viimesimmästä päivityksestä, joten kalusto on hieman muuttunut, kerrotaan niistä sitten kuvissa. Ensimmäistä rehuntekoa alotellaan kun saatiin kaikki juuri kylvettyä.
Niitto yhdistelmä on sama vanha, mutta mattoperästä luovuttiin siitä syystä että karhot kuivais paremmin ja saadaan noukin vaunulle parempi karho kerätä kun ajetaan karhottimella.



Seuraavia lohkoja kohti.



Ensimmäiset nurin ja sitten karhottamaan, 8050 pääsi vähän keveyempiin hommiin tänä kesänä.



Keruu yhdistelmänä toimii nykyään tämmönen, ajosilppuri porukasta jäätiin pois kun tuntu, että ei meinaa omia hommia keretä siinä seassa tekemään, noukin vaunu vaihdettiin tälle kesällä vähän isompaan. Veturina toimii tuo viime kesänä Fentin tilalle tullut Case IH Puma 230CVX.



Valtrasta puotettiin karhotin pois ja pistettiin rehunlevitin perään niin saa toimia siilo koneena.





Pidettiin välissä rengin kanssa pieni tuumaus tauko ja käsikin sen lähteä niittämään lisää, ite joutuu sillä aikaa kuormat levittelemään mutta eipä siinä muu auta.



Renki sai sitten kaikki loput omat heinät täältä oman kyläpuolelta nurin, niin laitettiin karhotin 705:n jälkeen ja lähdin sillä karhottamaan, renki ajaa noukkaria perästä.


Ensimmäinen siilo alko tulla täyteen, laskeskeltiin siinä sitten, että ei toinen siilo tulisi kuin puolilleen, joten päätettiin se jättää tyhjäksi toista satoa varten ja ajaa loput aumaan, ennen tuli siilot täyteen helposti yhdellä sadolla, mutta siirryttiin luomuun tälle vuodelle, niin tavaraa irtoaa huomattavasti vähemmän.

Sain onneksi kurottua noukinvaunuun reilusti kaulaa karhottaessa sillä aikaa kun oli noukkari siilolla käymässä niin ei tartte näillä pikkulänteillä yhtä aikaa pörrätä.


Kaikki karhotettu niin siirryin taas itte noukkarin puikkoihin.


Viimistä kuormaa kasalle.

Polettiin lopuksi vielä reunat hyvin ja sitten ei muuta kun vielä kasan peittää niin ei jää kuin n.20ha paalattavaa rehua naapurikylälle omia.

Noh, joku varmaan ihmettelee, että mihinkäs 6800 on hävinnyt, no sille kävi viime syksynä olkia paalatessa niin ikävästi että sytty palamaan ja niinhän se meni koko yhistelmä sitten ajokelvottomaksi, sen takia paalaus kalustokin on vähän muuttunut, mutta siitä varmaan lisää sitten ensi päivityksessä.
Niitto yhdistelmä on sama vanha, mutta mattoperästä luovuttiin siitä syystä että karhot kuivais paremmin ja saadaan noukin vaunulle parempi karho kerätä kun ajetaan karhottimella.



Seuraavia lohkoja kohti.



Ensimmäiset nurin ja sitten karhottamaan, 8050 pääsi vähän keveyempiin hommiin tänä kesänä.




Keruu yhdistelmänä toimii nykyään tämmönen, ajosilppuri porukasta jäätiin pois kun tuntu, että ei meinaa omia hommia keretä siinä seassa tekemään, noukin vaunu vaihdettiin tälle kesällä vähän isompaan. Veturina toimii tuo viime kesänä Fentin tilalle tullut Case IH Puma 230CVX.



Valtrasta puotettiin karhotin pois ja pistettiin rehunlevitin perään niin saa toimia siilo koneena.





Pidettiin välissä rengin kanssa pieni tuumaus tauko ja käsikin sen lähteä niittämään lisää, ite joutuu sillä aikaa kuormat levittelemään mutta eipä siinä muu auta.



Renki sai sitten kaikki loput omat heinät täältä oman kyläpuolelta nurin, niin laitettiin karhotin 705:n jälkeen ja lähdin sillä karhottamaan, renki ajaa noukkaria perästä.


Ensimmäinen siilo alko tulla täyteen, laskeskeltiin siinä sitten, että ei toinen siilo tulisi kuin puolilleen, joten päätettiin se jättää tyhjäksi toista satoa varten ja ajaa loput aumaan, ennen tuli siilot täyteen helposti yhdellä sadolla, mutta siirryttiin luomuun tälle vuodelle, niin tavaraa irtoaa huomattavasti vähemmän.


Sain onneksi kurottua noukinvaunuun reilusti kaulaa karhottaessa sillä aikaa kun oli noukkari siilolla käymässä niin ei tartte näillä pikkulänteillä yhtä aikaa pörrätä.



Kaikki karhotettu niin siirryin taas itte noukkarin puikkoihin.


Viimistä kuormaa kasalle.

Polettiin lopuksi vielä reunat hyvin ja sitten ei muuta kun vielä kasan peittää niin ei jää kuin n.20ha paalattavaa rehua naapurikylälle omia.

Noh, joku varmaan ihmettelee, että mihinkäs 6800 on hävinnyt, no sille kävi viime syksynä olkia paalatessa niin ikävästi että sytty palamaan ja niinhän se meni koko yhistelmä sitten ajokelvottomaksi, sen takia paalaus kalustokin on vähän muuttunut, mutta siitä varmaan lisää sitten ensi päivityksessä.
