Kaukovaaran tila
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.

- Kone kuski
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi,Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
-
- Kielet: Suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Re: Kaukovaaran tila
Mistä blokin nimen keksit. Oletko katsonut Metsolat nimistä sarjaa missä on Kari Kaukovaara.
-
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
On muute hyvä sarjaTransit mies kirjoitti: Oletko katsonut Metsolat nimistä sarjaa missä on Kari Kaukovaara.

- Ohtonen
Päivitys 4
Terveppä taas! Viime päivityksestä onki jo kulunu aikaa ja taas ois uus tulossa. Tällä kertaa tehtiin syystyöt loppuun.

Itte lähin vielä illasta kyntämään pariksi tunniksi.

Aamu sumussa jatkuu, kun sain navetta hommat tehtyä niin ite lähin kyntämään ja vanha isäntä rupes ajamaan lietettä uuella 905.

Turpot vislaten 905:set touhuaa pellolla.

Heinämaan kääntöö.

Rapsi maata mustalleen. Ei oo tullu lähettyä vielä kultivaattori kaupoille, eikä kyllä oo tuota rahan paskaakaan liiemmin ko 905 vei taas ylimääräset.

-

Ja eikun seuraavaa lohkoa kohti.

Viimenen lohko syystöitten merkeissä. Eihä nuissa menny ku 3 päivää 35ha kynnös.

Kynnöt kynnetty, seuraavaksi aurojen pesu ja aurat oottamaan kevättä.

Päivää jatkettiin navetan tyhjennys merkeissä. Ensinnä vanhat kuivikkeet tunkiolle...

...Ja uuet olet navettaan.

Sitte keräsin nuo paalit pellon laitaan.

Kärryllä ku hakee kauimmat nii ei tuu nii pirusti tyhjää ajoo.

Massikalleki sais näyttää paine pesuria. Pesasisi sitte enne pakkasia kunnolla.

Ja sitten innostu vanha isäntä ostelemaan. Tuo 705 on ollu tilalla jo pitkään, tosin ainakin 5 vuotta ollu yhellä korjaamolla ko kone leipasi paska pumpu ees, olin unohtanu jo koko rattorin, eikä isännälläkään ollu tullu mieleen ennenko aamulla olivat soittaneet että nyt saisitta 705 hakia kotia.
Oli kuulema jostahi konkurssipesän pakko huutokaupasta ostanu tuon FarmaT9. 705:ki on ny timmi laitos ko ovat käyneet koko koneen ja perän läpi, uus kytkin ja ulosoton pakat. Näppärä konesha tuo on käärijä etee ja naveta kuivitukseen. Mutta tämä päikkäri tekee loppuaan, ens kerralla taietaanki touhuta jo kevä touhuja, morjens! 
Terveppä taas! Viime päivityksestä onki jo kulunu aikaa ja taas ois uus tulossa. Tällä kertaa tehtiin syystyöt loppuun.

Itte lähin vielä illasta kyntämään pariksi tunniksi.

Aamu sumussa jatkuu, kun sain navetta hommat tehtyä niin ite lähin kyntämään ja vanha isäntä rupes ajamaan lietettä uuella 905.

Turpot vislaten 905:set touhuaa pellolla.

Heinämaan kääntöö.

Rapsi maata mustalleen. Ei oo tullu lähettyä vielä kultivaattori kaupoille, eikä kyllä oo tuota rahan paskaakaan liiemmin ko 905 vei taas ylimääräset.

-

Ja eikun seuraavaa lohkoa kohti.

Viimenen lohko syystöitten merkeissä. Eihä nuissa menny ku 3 päivää 35ha kynnös.

Kynnöt kynnetty, seuraavaksi aurojen pesu ja aurat oottamaan kevättä.

Päivää jatkettiin navetan tyhjennys merkeissä. Ensinnä vanhat kuivikkeet tunkiolle...

...Ja uuet olet navettaan.

Sitte keräsin nuo paalit pellon laitaan.

Kärryllä ku hakee kauimmat nii ei tuu nii pirusti tyhjää ajoo.

Massikalleki sais näyttää paine pesuria. Pesasisi sitte enne pakkasia kunnolla.

Ja sitten innostu vanha isäntä ostelemaan. Tuo 705 on ollu tilalla jo pitkään, tosin ainakin 5 vuotta ollu yhellä korjaamolla ko kone leipasi paska pumpu ees, olin unohtanu jo koko rattorin, eikä isännälläkään ollu tullu mieleen ennenko aamulla olivat soittaneet että nyt saisitta 705 hakia kotia.

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
- mikebirdie
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
-
- Kunniakäyttäjä
- Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Tääki niitä harvoja blokeja jota tulee seurattua. Ja taas taattua Johtosen laatua... 

"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
-
- Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
- Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Komeaa!
- Ohtonen
Päikkäriä kon sain taas tallennuksen pelaamaan. 
Päivitys 5
Tervehdys! Talaviha tuossa oli ja meni, niin päästiin kevät töitä alotteleen. Talavella tuli taas sijoteltua uusiin laitoksiin. 8400 vaihtu T140 Valtraan kuormaajalla, 6000h ajettu, parit joka nurkkaan, pikavaihteije pakat ja kytkin vaihettu vasta. Eikä väliäkään tarvinnu paljo mitään maksaa. Talavi oli mikä oli, vähä lumine ja lauha. Mutta eipä mulla tuu ny mitää sen kummallisempaa kerrottavaa mieleen, niin siirrytään kuvien puolelle.

Viime keväänä ostettiin tuo Horssi, urakkaa oon tälle keväälle jo 20ha kylyväny, mutta välissä kerkes omiakin alottamaan. Käytettynä tuo kummiskin mulle tuli, mutta hyvä kuntonen.

Puhallinkonesha tuo on. Voi kylyvää suoraan sänkeen tai muokatulle. Tälle keväälle tosin kokeilen ensimmäistä kertaa suoraan kylyvää, mutta varmaan silti suurin osa pelloista muokataan ennen kylvöä, ainakin tulevat heinämaat ja pari kolme vuotta jos kylvää suoraan ja kyntää välissä.

-

Siinäpä se T140. Järiettömän laiska vetämään karhia, tunnosti et 8400 oli palio äkäsempi. Viritettyy T140 ei oo tullu pareja hommattua, ko meinaa nuo 42 rattaat maksaa.. Vois kokeilla 905 perään että miten kevyeksi keula jääpi.

Kesannolla olleelle raiviolle lietettä...

Ja kyntö perään.

Vois kokeilla miten ohra kasvaa tuolla. 3 vuotta ollu ny heinällä, ihmeen vähän sieltä kantoja nousee, ja vielä kivetöntä maata.

Sitte välis kuiviketta navettaan. Hyvin tuo 705 jaksaa tuota paali silppuria käyttää, pitääpi vaa varovaine olla ko sisään ajos vielä.

Sitten ko isäntä kerkis asioilta töihi kaveriksi, nii alko paskaralli käyntii.

Isäntä jatko liete hommia, ja ite rupesin kylyvämään vehnää.

Suorakylyvyn reenausta. Katotaas sit syksyllä, että lisätäänkö suorakylvön määrää.

Neuvottelu tuokio. Isäntä alko kyntämään ja minä rupian jatkamaan lietteen levitystä. Mutta pitää tästä lähtä touhuamaan uutta päivitystä, moro!

Päivitys 5
Tervehdys! Talaviha tuossa oli ja meni, niin päästiin kevät töitä alotteleen. Talavella tuli taas sijoteltua uusiin laitoksiin. 8400 vaihtu T140 Valtraan kuormaajalla, 6000h ajettu, parit joka nurkkaan, pikavaihteije pakat ja kytkin vaihettu vasta. Eikä väliäkään tarvinnu paljo mitään maksaa. Talavi oli mikä oli, vähä lumine ja lauha. Mutta eipä mulla tuu ny mitää sen kummallisempaa kerrottavaa mieleen, niin siirrytään kuvien puolelle.

Viime keväänä ostettiin tuo Horssi, urakkaa oon tälle keväälle jo 20ha kylyväny, mutta välissä kerkes omiakin alottamaan. Käytettynä tuo kummiskin mulle tuli, mutta hyvä kuntonen.

Puhallinkonesha tuo on. Voi kylyvää suoraan sänkeen tai muokatulle. Tälle keväälle tosin kokeilen ensimmäistä kertaa suoraan kylyvää, mutta varmaan silti suurin osa pelloista muokataan ennen kylvöä, ainakin tulevat heinämaat ja pari kolme vuotta jos kylvää suoraan ja kyntää välissä.

-

Siinäpä se T140. Järiettömän laiska vetämään karhia, tunnosti et 8400 oli palio äkäsempi. Viritettyy T140 ei oo tullu pareja hommattua, ko meinaa nuo 42 rattaat maksaa.. Vois kokeilla 905 perään että miten kevyeksi keula jääpi.

Kesannolla olleelle raiviolle lietettä...

Ja kyntö perään.

Vois kokeilla miten ohra kasvaa tuolla. 3 vuotta ollu ny heinällä, ihmeen vähän sieltä kantoja nousee, ja vielä kivetöntä maata.

Sitte välis kuiviketta navettaan. Hyvin tuo 705 jaksaa tuota paali silppuria käyttää, pitääpi vaa varovaine olla ko sisään ajos vielä.

Sitten ko isäntä kerkis asioilta töihi kaveriksi, nii alko paskaralli käyntii.

Isäntä jatko liete hommia, ja ite rupesin kylyvämään vehnää.

Suorakylyvyn reenausta. Katotaas sit syksyllä, että lisätäänkö suorakylvön määrää.

Neuvottelu tuokio. Isäntä alko kyntämään ja minä rupian jatkamaan lietteen levitystä. Mutta pitää tästä lähtä touhuamaan uutta päivitystä, moro!

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
-
- Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
- Erikoisosaamiseni: Testaus
järjettömän hienoa blogia
.voitko laittaa horskin linkkiä 

Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
- Kone kuski
- Kielet: Suomi,Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
-
- Kunniakäyttäjä
Foorumin paras bloki nykyään, mutta hukkasit kasitonnin pois.... 

"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
Totta joka sana.Mehtä kirjoitti:Foorumin paras bloki nykyään, mutta hukkasit kasitonnin pois....

Kiitos Finski!
SM320 8x2
SM300 8x4
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Pakko kysyä että mitä hyötyy täs pelis et paalit käärii muovii?
Windows 7 64 bit, AMD phenom X4 820, 8GB DDR3, 1 TB, DVD SUPER MULTI DRIVE, NVIDIA GeForce GT320
![]() | Lataa tästä... |
- Traktorimies_
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Ei mitenkään. Ja nättiä on!ak96 kirjoitti:Pakko kysyä että mitä hyötyy täs pelis et paalit käärii muovii?
-
- Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Se on muuten vaan. Eihän siitä mitään hyötyä pelissä ole. Tosi komeeta blogiaak96 kirjoitti:Pakko kysyä että mitä hyötyy täs pelis et paalit käärii muovii?

- Ohtonen
Päivitys 6
Terve taas! Taas on aamusta iltaan oltu 2 koneella pellolla, niin päivitellääs nyt välissä. Kaikki lietteet on saatu levälleen, seuraavaks pitäs kuivapaska kärry viritellä valametin perään.

Eli alotellaan päikkäriä lietteen ajulla.

-

Viimestä sänki lohkoo viiän.

Loput vellit annoin heinikolle kasvu voimaksi. Yks isompi lohko jäi ilman lietettä, joten sinne sitten apulantaa lannaksi. Oishan tuo liete paljon parempaa ja varsinki halavempaa ajaa tuonne peltoon.

-

Taustalla näkyy isäntä kyntämäs viimestä lohkoo tälle kevättä.

Ja lietteenlevitykset ois tältä erää niinku siinä, vaunu vielä pestä hetku kerkiää ja viiä outtamaan syksyä.

Sitte välissä tuas kylyvy hommia.

Ja sitten kokeilin miten sänkimuokkaus onnistuu tuolla karhilla. kaks kolome kertaa ajaaa nii saapi siemenet vetästä kasvamaan.

Pitäs tosiaan jostaki hommata painoja tuohon keulaan, ei kellään sattus lojumaan nurkissa ylmääräsiä?

-

Sitten jatkeltiin kynnösten muokkailuja. Hyvin tuo 905 kiskoo tuota karhia, mutta tosiaan meinaa keula olla keposa. Ei siinä muuta mutta tiellä vähän mielenkiintone ajjaa.

-

Sitte päästin isännän jatkamaan karhintaa ja ite rupesin kylyvämään.

Heinän siementä maahan.

Isäntä oli hyvin kerinny saaha kylvö alaa jo valamiiksi.

Ensimmäine lohko ohraa ois kylvetty, kaikki vehnät on myös kylvetty. Pitää nämä karhitut lohkot vielä kylyvää ja sitten ruveta kahteleen paskakärryä valamiiksi että saapi tunkion tyhyjäksi. Mutta moriens!
Terve taas! Taas on aamusta iltaan oltu 2 koneella pellolla, niin päivitellääs nyt välissä. Kaikki lietteet on saatu levälleen, seuraavaks pitäs kuivapaska kärry viritellä valametin perään.

Eli alotellaan päikkäriä lietteen ajulla.

-

Viimestä sänki lohkoo viiän.

Loput vellit annoin heinikolle kasvu voimaksi. Yks isompi lohko jäi ilman lietettä, joten sinne sitten apulantaa lannaksi. Oishan tuo liete paljon parempaa ja varsinki halavempaa ajaa tuonne peltoon.

-

Taustalla näkyy isäntä kyntämäs viimestä lohkoo tälle kevättä.

Ja lietteenlevitykset ois tältä erää niinku siinä, vaunu vielä pestä hetku kerkiää ja viiä outtamaan syksyä.

Sitte välissä tuas kylyvy hommia.

Ja sitten kokeilin miten sänkimuokkaus onnistuu tuolla karhilla. kaks kolome kertaa ajaaa nii saapi siemenet vetästä kasvamaan.

Pitäs tosiaan jostaki hommata painoja tuohon keulaan, ei kellään sattus lojumaan nurkissa ylmääräsiä?

-

Sitten jatkeltiin kynnösten muokkailuja. Hyvin tuo 905 kiskoo tuota karhia, mutta tosiaan meinaa keula olla keposa. Ei siinä muuta mutta tiellä vähän mielenkiintone ajjaa.

-

Sitte päästin isännän jatkamaan karhintaa ja ite rupesin kylyvämään.

Heinän siementä maahan.

Isäntä oli hyvin kerinny saaha kylvö alaa jo valamiiksi.

Ensimmäine lohko ohraa ois kylvetty, kaikki vehnät on myös kylvetty. Pitää nämä karhitut lohkot vielä kylyvää ja sitten ruveta kahteleen paskakärryä valamiiksi että saapi tunkion tyhyjäksi. Mutta moriens!

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
-
- Kunniakäyttäjä
Komeeta!
Mikset keltasta tai punasta teetä laita karhin etee?

- Ohtonen
Keltaseen oo pareja ja punasella ko karhii nii menee aski tunnissa tupakkia ko se on nii laiska...Mehtä kirjoitti:Komeeta!Mikset keltasta tai punasta teetä laita karhin etee?

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö