Taskilan maitotila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
SampoMan
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Tämähän blogi ei mene koskaan tylsäksi. Nyt varsinkin, kun mökilläkin käyt! :yhteistyö:
Kuva
Vapo_
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Hienoa ainavain!
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Peluri4
Moderaattori
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Eikö ne olet sun muut olis sama paalata silla mchalella? Mutta komiata on joo. ;)
Maatila
Moderaattori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Viesti Kirjoittaja Maatila »

En tiijjä. Melekee olis ollu sama. Pitääkai se carraroki loppuun ajaa ja voihan sitä nyt kahellaki sitte paalata. ;) Mikäli joni joutaa töihin.. :)
Muistaakseni ei ton mchalen paaleja voinu silputa paalisilppurilla nii sen takia otin sen toisen.. :D
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
sliksi_

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Komiata taas. Pystyy niitä mäkkärin paaleja silppuumaan.
Kuva
ronzuu

Viesti Kirjoittaja ronzuu »

Komeaa blogia, jatka samaan malliin. :yhteistyö:
KuvaBy: Finski
Maatila
Moderaattori

Päivitys 23
Puinti hommia
Joo, tiedossa olis piitkä poutajakso ja onhan tuota poutaa ollutkin muutaman päivän. Suunniteltii massikkamiehen kans puinteja.
Sovittiin sillä tavalla , että aamupäivällä hän pui omia viljoja ja illalla puitas mun viljoja. Yhteis tuumin tehtäs puinnit pakettiin tällä perällä. Sillä on 20 hehtaaria puimista minun tilan lähettyvillä ja mulla sen 7 hehtaarin läiskä joka puidaan joku ilta kenties huomis iltana.
Sauli toi jo edellis iltana puimurin pihaan odottelemaan. On sillä mahtava puimuri. Isän unelma puimuri pitää lähettää hänelle kuvia tuosta.. :)
Kuva
Ja aamupäivästä tärähtää!! Lyötii hollanti tulille ja eikun oljet pöllyämään. Sauli myi halvalla mulle sen oljet kun hän itse on lietteellä. Joten silppuri otettiin pois käytöstä. Ensimmäisenä vuorossa minun saulille vuokrattu pelto.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Minä sain kunnian viedä ensimmäisen kuorman saulin kuivurille ,jossa hänen veli odotti kippaukseen tulevaa kärryllistä.
Loput sauli pui minun omavalmiste kärryyn.
Kuva
Illan tullen siirryttiin sille minun 7 hehtaarille. Saulille tuli joku meno ja hän joutui lähtemään kotiin. Ilmeisesti lypsyropotti temppuili. No hain omat kärryt pellolle ja alottelin varovasti puintia. Oli se mahtava tunne puida tuommosella puimurilla jäi kuvat aika vähiin.. Emäntä otti yhen tienlaidasta.. :D
Kuva
Kuva
Heti kun junkkari tuli täyteen kävin kosteus mittarilla hääräämässä lavalla. Kosteus oli hyvä ja heti kiikutin kuorman raisiolle. Sitten puin loppuun. 2 junkkarillista tuli ja 1 tuommonen nysä kärryllinen yhteensä. Kaikki sai kiikuttaa heti raisiolle nuo rahat meneekin heti paalisilppurin hankkimiseen eikä ihan riitäkkään joutuu mettärahoja haaskaamaan. Mutta tämmönen päivitys. Huomenna puidaan loput saulin vehnät ja se olis sitten meidän osalta siinä. Kommentoikaahan.. ;)
Kuva
Viki
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki

Viesti Kirjoittaja Viki »

Pirun komeaa on! :)
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

On kyllä komea bloki. ;)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Maatila
Moderaattori

Päivitys 24
Olen paalausta ja muita hommia.
Eilen pidettiin pieni huolto päivä eikä ajettu koneilla paskaakaan tai no puitiin saulin viimeset 2 hehtaariapoijjes. Loppupäivän selailin siinä nettikonetta kun etin paalisilippuria. Eipä siellä näkyny ku loppuun ajettuja agronikkien romuja. Mutta nivalasta löyty yks aarre jota lähin myös kattomaan. Hyvin vähän ajettu jeantilin nostolaite sovitteinen paalisilppuri. Aivan kuin uudessa kuosissa. Hintaa sain tingattua reippaaseen 6500€ eli aika halvalla sain.. Edellinen omistaja oli lopettanu elukanpidon ja ei enää tarvinnut paalisilppuria. Kuulemma muu kalustokin oli myynnissä kun äijjä oli muuttamas kaupunkiin. Ittiä eniten kiinnosti raktoreista 6300 guiken 640 kuormaajalla. Sanoin ,että tuo kiinnostais vähän ja että katselen rahatilannetta voinko tuon ostaa. Toin samantien paalisilppurin kotiin trailerin kyydissä. Mutta kuvia vikoista puinneista.
Kuva
Kuva
Seuraavana päivänä alotin paalauksia 605:lla ja carrarolla. Oli se carraro iha hyvä ostos sinällään ,että kyllä se polttoaine kuluja vähentää huomattavasti ku voi 3 pyttysellä paalata.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kun sain tuon 5 hehtaarin pläntin paalattua lähin asentaan paalisilippurin tuon 6400:sen perään. Ja sitte lukemaan ohjekirjaa..
Kuva
En vielä kokeillut tietenkään ,kun elukat oli vielä ulkona mutta alustavasti kattelin kuitenkin.
Sitten paalaamaan 4 hehtaarin länttiä..
Kuva
Siihen viereiselle pellolle tuli joku jontikan puimurilla puimaan. Ilmeisesti se on tuo suur viljatilallinen tuosta läheltä.
Kuva
Kuva
Joo kävin siltäkin kysymssä ,että voisko se myydä mulle 6 hehtaarilta oljet. Se sano, että voishan tuo. Muttei tuolta pellolta. Hän antaa ens kesäksi kesannolle jäävän pellon oljet minulle. Se sijaitsee mun vuokramaiden lähellä. Annoin puhelin numeron sille käskin soittaa kun pelto on puitu. Jatkoin tuon pellonpaalaamisen loppuun ja sitten lähdin kotiin saunomaan. Jäi vielä 2 hehtaaria saulin maita paalaamatta vaa onhan päivä vielä huomennakin. Se päivitys oli siinä. Kommettia!
Kuva
Juissiplayer
Multiplayer tunnuksesi?: Juissiplayer
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Viesti Kirjoittaja Juissiplayer »

Komiata blogia! 8-) Ja sitte vielä toi 605... 8-)
#MakeLS-FINGreatAgain!
Hitekki

Viesti Kirjoittaja Hitekki »

Komiaa! ;)
Ohtonen

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Nätti päivitys. ;)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
fove
Tämänhetkinen kaupunki:: Lahti
Kielet: Suomi Englanti ja Ruotsi

Viesti Kirjoittaja fove »

Ohtonen kirjoitti:Nätti päivitys. ;)
Jep! :)
Kuva
Viki
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki

Viesti Kirjoittaja Viki »

Komia päivitys tosiaan.
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
Onskuli
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Kielet: Suomi Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Onskuli11[FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Viesti Kirjoittaja Onskuli »

Nättiä jälleen! :)
Kuva
''No Zetor, no sex'' ;)
SampoMan

Nättiä jälleen.
Kuva
Tm100

Viesti Kirjoittaja Tm100 »

Tosi komiaa.
Kuva
Maatila
Moderaattori

Päivitys 25.
Olkien paalausta ja paalien kuskausta.
Joo paalasin tuossa saulin viimeset olet ja lähin sitte paalaamaan jontikka miehen olkia.
Kuva
Kuva
Kuva
Joo tämän syksy oljet olis paalattu. Nyt puhaltelemaan carraro pölyistä puhtaaksi ja pestä muut liat pois. Sen jälkeen rasvaukset ja halliin talvisäilöön.
Kuva
Alottelin siinä sitte nuita paaleja kuskaamaan tuonne navetan kyljellä olevaan katokseen. Ensin kuskasin 8 paalin kuorman ventillä. Joni tuli käymään töissä nii vaihettii paalipiikki 605:seen ja ventti kärryn eteen. Joni ajeli aina lähemmäksi ja minä nostin paaleja kyytille. Toisen puolen kun kärrystä saatiin täytettyä joni kävi sitomassa sen puolen etteivät paalit putoa kyydistä. 11 paalia saatiin kärryyn sopimaan. Yksi kuorma me vaan ajettiin ja sitten jouduttiin päästämään kaksos vasikat mailmaan.. Seuraavaksi aamuksi jätettiin loput. Käyn huomenna fenttiin hakemassa olkipaalien siirtelyyn tarkotetut pihit maamies seuralta helpompi kasata katokseen paalit. Piikillä ei saa ku 2 päällekkäin sillä pihillä sais 4 päällekkäin. Mutta tässä kuvia paalien ajosta.
Kuva
Kuva
Kuva
Tämmönen päivitys.. Elukoitten määrä nousi 16 tänään saa nähdä miten vasikat talven yli selviää no onhan tuo navetta oikeestaa kohtuu lämmin.. Mutta joo kommenttia!
Kuva
Haxa

Viesti Kirjoittaja Haxa »

Komiaa taas!
Kuva
MSI GTX 970 4Gb| i5 4670k @ 3.4 ghz | MSI Z87-G43 | 700w | 16gb | 1TB | Bitfenix Shinobi
Hitekki

Viesti Kirjoittaja Hitekki »

Komeeta. :)
HolsetPower
Tämänhetkinen kaupunki:: Uurainen
Kielet: Suomi englanti

Viesti Kirjoittaja HolsetPower »

komiaa.
KuvaBy:Arde
Raktorimies henkee ja veree.
VALMET Paras kyyti housut jalassa
SampoMan

Komiaa.
Kuva
Maatila
Moderaattori

Päivitys 26
Paalien ajoa ja muuta hommaa.
Jonin kanssa alottelimme aamusta heti paalien ajoa.
Kuva
Kuva
Kuva
Parikuormaa saatiin ajettua kun sauli mulle killuutteli ja kyseli apua. No minähän lopetin paalien ajon ja annoin jonin jatkaa hommaa. Kävin kuitenkin ensi vetelemässä kelasilppurilla elukoille evästä. En tienny kuinka kauvan mulla menee siellä saulilla.
Kuva
Kuva
Joo menin sinne saulille sillä oli elukat karannut. Piti lähtä niitä pyydystämään. Mutta ei se ollut asia mikä hänellä oli ainakin uskon niin.
Saatiin elukat takas aitaukseen nii alettiin värkkäämään ohje aitoja vanhalle navetalle. Hiehot ajetaan sinne kuulemma nytten. 20 kantavaa paksukaista siirrettiin navetalle ja sitten siirryttiin kahvipöydän äärelle. Sauli kerto ,että emäntä suuttu hänelle jostaki syystä ja häippäs äsken. Nii siksi tarvi apua. :D Siinä höpötettiin aikamme nii sauli keksi yhden äkin ,että hänellä olis kansi ja kytkin vikanen 605. Jonka hän vois mulla 500€ antaa vara osiksi. Kuulemma se on vaan sillä haitalla ja hän ei tiiä muita joilla olis tuommonen valmetti. Hinta oli sen verran pieni ,että ostaa paukautin sen. Siitähän vois saada vielä kelpo raktorin hyvä talvi projekti olis. Liian pienihän se mulle on vaa siitähän vois saada kunnossa 10000€ huvitteille. Matkalla näpsin kuvia saulin koneista. Tietenkin luvan kanssa.
Kuva
Kuva
Ei hän ainoastaan massikan mies ole. Näyttäs olevan tuommonen jonttu ja deutzikin hänellä.
Kuva
Etukuormain massikkaa ei näkynyt kaite jossain tuolla toisella konehallilla. Sauli oli ollut putsailemasa lattiaa sieltä. Mutta siinä se olis. Parien kans saan niillekkään ei kuulemma käyttöä ole.
Kuva
Vedettiin deutzilla pihalle ja sitte vedettiin se minun pihalle.
Kuva
Joo pitänee puskea pajalle kun ehtii. Mutta tämä päivitys oli tässä. Kommenttia!
Kuva
dodge

Viesti Kirjoittaja dodge »

Komia päivitys.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”