Komia päikkäri mut mistä toi hieno paalikärri?Ohtonen kirjoitti:Päivitys 11Jooh morjensta vaa! Viikko meni outellessa että päästiin alottelemaan rehun tekoa, paalin eka sato tehtiin koska aumassa on vielä 3. saon rippeitä.. Tähän päivitykseen kiteytän koko rehunteon, kuivan heinän ja lietteen ajon osaltakin.Ei tullu otettua ku vaivaset 38 kuvaa, että mennääs kattelemaan niitä.
Otin sitte koeajoon tuon 6400, mutta onneks vaan koe ajoon.. Laatikossa asustaa varmaan sorsaperhe ko vaikka kuin varovasti vaihtasi nii rutisoo. Kytkin remontin sais tehä vaikka vasta 3000h mittaris ja pikavaihteen pakat luistaa ko öölit lämpiää.
Lopullisesti mulla meni siihe hermo ku ei enää niittokoneeseen riittäny hydrauliikan tuotto ko muutaman tunnin niitti, vissii joku jumittaa hydrauliikassa, soitin Valtralle että tulukaa ny saatana hakemaan tämä poisa.
Teekkariki pääs pitkästä aikaa töihin.
Eka lohko saatu palluroitua.
Ja eikun paalia muoviin.
Sitte 805 paalit pellon laitaan kasaan outtamaan syöttöön joutumista.
Yhen paalin heitin ilman muovia että vien sen suoraan syöttöön.
Ja sitten 905 jatkamaan niittoa, paljon mukavempi kampe.![]()
-
-
Paalia paalin perään, joutuu itte touhuamaan ko isäntä on jollai rentoutumis reissulla Virossa, kummiski vaa tuhannen päissään riehuu siellä. :/
-
Sitte oli yks tuttu poijankloppi siirtelemässä paaleja yks ilta, ollu parina aikasempanaki kesänä, mutta sille tuli hälytys nevalle nii eipä sekään ollu pitkään kaverina...
Sitte iltasella alottelin vielä kuivaheinän kaatamista, isäntä tulee onneks jo huomenna takas kaveriksi.¨
-
Aamulla sitten pöyhintää. On porukassa toisen tilan kanssa nuo paalirehuvehkeet ja kuivaheinä vehkeet. Minun rattorilla paalataan ja pöyhitään, kaveri rattorilla sitte karhotetaan. Rehut tekee molemmat omilla koneilla, paitti mun teekulla vejetään paalainta.
-
Isäntä ku kotiutu nii laiton sen pöyhimään yhe kauemma lohkon ja vetää nuo toiseen kertaan ja lähin ite hakemaan karhotus kalustoo. Eli Kronen karhotin jota vetää 605 valmutti.
Ja heinää paaliin. Eikä tullu ees vesikuivattua heinää.
Ihan hyvin tulee nuitaki paaleja.
Sitte löyty nettikoneest helemi. Kantopommi Valmet 6400 vm.-93, ajettu kohta 14 000h, mutta lähti 12 000e sisältäen alvin, ei tarvinnu kauaa miettiä et otanko vai en. Ja päällisin puolinha tuo on iha hyvässä kunnossa, kytkin uusittu 1000h sit ja vaihteet vaihtuu nätisti, eikä kuulu mittään ylimääräsiä ääniä.
Lähin sitte heti kokeilemaan miten paalikuorma liikkuu, tosin kuivaaheinää mutta 8 paalia tuli ku tyhjää, ei tää ihan vakio ole. Ja vannepainotki laitettu nii uskaltaa ottaa 2 paalia kerralla, Jämerä kuormainki keulalla.
Isäntä oli karhottanu ton viimesen kuivaheinä lohkon ja vieny rattorin takasi. Itte lähin sitte paalaamaan sen ko sain kokeiltua tuota Metsoa ensinnä.
-
Omat paalit paalattu 1. saon osalta, parille tilalle pitäs käyä paalamassa urakkaa, mutta emotiloja ovat nii karkeempi heinä pitää olla nii menee viel hetki outellessa.¨
19 paalia kulkee kerralla vähäse nihkeesti.Ei onneks ollu ko 300m ajettava tuolla kuormalla.
Paalit latoon suojaan, ei raskinu muovia laittaa nuihinkaa. :/
Kauempaa sitte vejettii kohtuullisia 10 paalin kuormia, nuo kulkee hyvin tuon metson perässä.
-
-
Viimosia paaleja kyytiin.
Niitten jälkeen kävin kasaamassa yhet rehupaalit vielä.
Jonka jälkeen alko lietteenaju kuivaheinä lohkoille.
Eiku astialle hakemaan lisää velliä.
-
-
-
Viimenen kuorma levitetty, vaunulle vielä pesu niskaan ja vois vaikka aukasta kaljan? Tällä kertaa tuli tarinan osalta laihempi päivitys, mutta katelkaas nuita kuvia, moro!
Kaukovaaran tila
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.

Re: Kaukovaaran tila
Komia päikkäri mut mistä toi hieno paalikärri?Ohtonen kirjoitti:Päivitys 11
-
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valtra boy
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Maatila
- Moderaattori
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Montako raktoria sulta nytten löytyy? Näyttää niitä muutama olevan. 

- vilje Liä
- Kielet: suomi ruotsi englanti viro
- Multiplayer tunnuksesi?: neli veto
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Viesti:
Komiaa!
linkki kanavaan-) https://www.youtube.com/channel/UCNoGSM ... EB6_eDwysw

MASSEY FERGUSON=enemmän kuin hyvä

MASSEY FERGUSON=enemmän kuin hyvä
- Ohtonen
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
2x Valmet 905, 2x T140, 705, 805, 6400 ja se massikka.Maatila kirjoitti:Montako raktoria sulta nytten löytyy? Näyttää niitä muutama olevan.

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
-
- Kunniakäyttäjä
- Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Komeaa! Onko sulla joku/jotku kuskit nevalla hommissa vai mitenkä?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
- mikebirdie
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Ohtonen
Ite oon aina ku kerkiän ja veljellä on yritys ja oon niinku sillä aliurakoimassa nii sieltä saan kuskit ku tarvii.Mehtä kirjoitti:Komeaa! Onko sulla joku/jotku kuskit nevalla hommissa vai mitenkä?

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
- Kone kuski
- Kielet: Suomi,Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
- Ohtonen
Päivitys 13
Kommentoikaaha rohkeesti, vaikka onkin tarinan osalta laihempi päivitys..

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Komeeta blogia! 
Ei muutako isompaa putkee turbolta että saa paremmin ilmaa tai sit intercooleri nokalle.

Ei muutako isompaa putkee turbolta että saa paremmin ilmaa tai sit intercooleri nokalle.

- Ohtonen
Cuuleria minä vähä suunniteli siihe, ko hallin nurkassa ois yks odottamas asennusta.Valtra_mies kirjoitti:Komeeta blogia!

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
-
- Kunniakäyttäjä
- Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Komeaa komeaa! Mites se teeku koska lyöt kuntoo vai korjautatko jollain?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
- Belkku
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
Nyt on sitte pikkusenko mahtavata farmiblokia
Ja kesäharjotteliaki on tässä blokissa poikkeuksellisesti hyvä työmies.
Huomaa että ohtone tietää oikeasta viljelystä että mite ne hommat menee 

#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
- RehuriFin
- Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
- Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
- Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.
Oisko linkkiä tuohon komiaan t 140:seen oranssiin?