Sirkan Tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
caseih mx150
Viestit: 125
Liittynyt: 29.09.2014 19:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti menee jotenkin
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja caseih mx150 »

tosi komeeta blogia :kippis:
Haketin
Viestit: 11
Liittynyt: 15.10.2014 18:54
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Suomi

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Haketin »

Komeeta on! Milläs mapilla pelailet?
Kuva
Nepa
Viestit: 699
Liittynyt: 28.06.2012 14:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Nepa
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Tätä blokia on kyllä mukava lukea jatkoa vaan.
Kuva <- Fontista kiitos Zetor 6211:lle.
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Haketin kirjoitti:Komeeta on! Milläs mapilla pelailet?
Sastamala - map. ;)

Ja kiitoksia paljon jokaiselle! :P

HoiHoi! Terveppä terve täältä Sirkan tilalta, se olisi taas päivityksen vuoro! Tosiaan eilen sattui ja tapahtui niin kuin myös tänäänkin, mutta joo eilisellä urakointi reissulla sitten naapurikylän työmaa tilan risteyksessä, kyseisen tilan omistajan vaimo pläsäytti suoraan muokkaria päin.. Noh, siinä tilan isäntä tuli sitten kaivurilla lapioimaan muokkariin törmänneen raktorin pois ja nakkasi muokkarini pois jortaanista. Positiivista oli että sentäs Fendttiin ei tullut mitään, onneksi! Itte isäntä lähti sitten kuskaamaan törmännyttä raktoria ties minne lavetilla, vissiinkin pajallensa tai Rautasoinin pihaan ja myöhemmin tuli hakemaan myös törmäyksessä hajonnutta muokkariani. Päätettiin siinä muokkaria kyytille nostaessa että Isäntä maksaa muokkariini uudet osat mm. Lautaset, hydraulisylinterit yms. yms. ja minä haen osat lähimmästä koneliikkeestä. Noh minä lähdin Fendtillä sitten hakemaan osia rahat taskussa ja ehtoopuolella tulinkin takasin Isännän tilalle. Yö meni leppoisasti Isännän kanssa mäyräkoiraa juoden ja muokkariin vaihtaen uusia osia. Aamulla uusi päivä avasikin uudet silmät ja Isäntä oli hakenut tilallensa melko vähillä tunneilla ajetun ja uudella Quicken kuormaajalla varustetun Case 5130 Pron. Isännän kanssa sovittiin että testataan korjattua muokkaria tilan uudella Casella ja katotaan samalla onko Casessa tehoa vetää muokkaria. Melko ankealtahan tuo Case tuntui muokkarin edessä varsinkin omaan Fendttiini verrattuna mikä lepäsi Isännän tilan pihassa sillä aikaa, säästäen tunteja / polttoainetta. :D Päivällä sitten nakattiin muokkari Casen perästä pois ja otin sen Fendtin perään, siinä yhteydessä kun muokkari olikin jo Fendtin perässä minä lähdin ajamaani omaa tilaani kohti. Reilu tunnin verran matka kesti kototilaltani naapurikunnan tilan risteykseen. Nyt olinkin jo ajanut reilu puolet matkasta kototilaani kohti ja siinä yhteydessä nappasin kuvan Fendtistä ja uusilla osilla varustetusta muokkaristani:
Kuva
Fendttikin muuttui kahden päivän aikana sen näköseks, että näkyy jo työn jälkiäkin vähä.. Eivaan kyllähän tuo pölyyntyi kun oli tuo naapurikunnan isännän tila aika jortaanissa hiekkatien varrella.
Kuva
Kotopuolessa taas jatkuikin hommat vanhaan malliin, muokkari pois perästä ja Fuchi perään.
Kuva
Hallin edessä kun tuo kärry jo oli valmiina, niin samassa kiristin täyttöreijän kannen sylintereiden pultit parempaan kuosiin, kun tuntui olevan löysähköllä ja klappia sen takia navoissa..
Kuva
Säätöjen ja muiden sähläysten jälkeen päästiinkin taas asiaan, 8950 vääntää taas pumpun edessä tavaraa ja Fendtti on kärryn kanssa pumpun alla.
Kuva
Tuohon peltolohkoon enään mennytkään kuin kärryllinen, joten päätin että aletaan nyt sitten kyntämään tätä viimeistä peltoa, ja talven jälkeen jatketaan samoissa merkeissä loppujen suhteen.
Kuva
Fendtin ajoin parkkiinkärryn kanssa ja 8950 kävin siirtämässä pumpun takasin talvisäilytyspaikkaansa. Samalla soitinkin naapurille että voi tulla hakemaan raktorinsa.
Kuva
Casehan olikin ollut jo valmiiksi tankattuna ja kyntövalmiudessa hallin nurkalla nelisen päivää.. Noh nyt ollaankin jo matkalla Casella vältit perässä pellolle kääntämään lietteitä nurin.
Kuva
Hyvinhän se lähtikin sujumaan tai sitten ei.. Jo ekat viilut päästetty ja toista roundia aloittamassa kunnes pellon päässä vältit ei enään kääntynytkään, hydrauliletkut kävin vaihtamassa eri lohkoihin mutta ei sekään auttanut, peräöljyäkin oli Casessa maximi rajassa joten ei siitäkään ollut kiinni.. Reilut kolme vuottahan tuokin raktori jo kesti ilman vikoja kunnes nyt paukahti perästä hydrauliikka puoli, nostolaitteet pelaa mutta mikään muu ei..
Kuva
Eipä siinä muu auttanut kuin ajaa Case pihaan, ottaa vältit / kauha pois ja ajaa parkkiin odottamaan SGN:än rekkaa hakemaan rattori pois.. Nyt onkin sitten yksi raktori enään tilalla. Onnesta vaimo oli ajanut jo aikaisemmin navettaan ensviikon rehut ruokintaa varten, niin ei tarvitse sen suhteen murehtia että miten haen rehua kun ei ole ek konetta..
Kuva
Sieltä lavetti oli jo saapumassakin pihaan, ihmettelin että mikä sillä mahtaa olla etuosassa lavettia kyytissä mutta selvisikin että ne on ulkomaalaiset erikois vältit, 22" siivillä. Tehotarve 300hp. Lavetti kuskilta sitten kysyin että kuinkahan nuo mahtaisi liikkua tuolla mun 330hp Fendtillä pellossa, noh lavetti kuski tuumasi että ota vältit lavetilta pois ja pidä itelläs sen aikaa kun Case saapuu takasin samalla laveetilla, niin hän ottaa ne takasin lavetin kyytiin sitten.
Kuva
Minä sitten nopeeta vekslasin kärryn pesupaikalle pesuja varten ja menin hakemaan valtteja perään..
Kuva
Olinkin jo lavetille asti päässy ja Fendtin perässä oli vältit kiinni.
Kuva
Case ajettiin lavetille ja lavetti lähti kohti Casen huoltoo peräremonttiin..
Kuva
Minä sitten jatkoin siitä mihin Casen raadolla jäin..
Kuva
Tekee kyllä pirun hyvää jälkeä nämä ulkomaanvahvistus vältit! Hyvä hankinta olisi varmasti pistää nuo Kvernet näihin, mutta iän takia välirahaa tarvisi melkoisen tukun koska nämä vältit ovat kummiskin ulkomaiden erikoistekoa ja hinta sen mukainen Suomen markkinoilla näihin perus merkkeihin verrattuna..
Kuva
Ikäviä tämmöset kallion reunamat varsinkin kyntäessä, varsinkin kun nämä vältit ottavat noilla 22" siivillä normaalia syvemmästä maata.
Kuva
Lietekkin kerennyt näemmä imeytyyn jo maahan mukavasti kun pölyää tuolla lailla.
Kuva
Ehtoolla kuuden maissa Emmikin jo soitteli että tuleppas syömään, no minä sitten pistin vältit pakettiin ja lähdin kohti ruokapöytää.
Kuva
Pihassa tyylikkäästi parkkeerattuna Fendtti ja vältit. Kivat nuo ns. "kuljetuspyörät" tuossa asennossa kun voi laittaa maahan pehmeellekkin maalle säilöön, niin ei uppoa siipiä myöten vaan pyöriä. :D
Mutta joo hei tällästä päivitystä näiden parin päivän tapahtumien ajalta, katsellaan ensikerralla!
Kuva
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Todella hienoa blogia! :kippis: riispektiä
Lelumiini
Viestit: 7
Liittynyt: 21.06.2014 10:00
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Lelumiini »

Pulterin lavettiko se on ollut välttejä ajamassa, ja miten se Jake nyt noin hövelisti lupailee toisten vermeitä lainaan? :roll: Hyvää materiaalia.
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Lelumiini kirjoitti:Pulterin lavettiko se on ollut välttejä ajamassa, ja miten se Jake nyt noin hövelisti lupailee toisten vermeitä lainaan? :roll: Hyvää materiaalia.
Kiitos, kiitos kummallekkin! ;)

Ja tiiä sitten miksi antoi noi.. :roll:

Aluksi ihmetytti itteäkin kun sanoi että ota ne vaan lavetilta pois ja pidä sen aikaa kun hän tuo Casen takasin, mutta kai joku tulee hakeen ennemmin lavettikuskia ne pois jos kovasti kaipailee. :)
Kuva
mjom
Viestit: 1807
Liittynyt: 21.10.2012 11:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Muhos
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi huonosti englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: henkinen takapajula

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja mjom »

Mistä case ja paskapumppu?
Kuva
By: JGFIN
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

mjom kirjoitti:Mistä case ja paskapumppu?
Case on yleisessä jaossa netissä ja paskapumppu priva.
Kuva
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Näpsäkkää blogia. ;) Millanes maalaji sulla on ku tiukassa savessa luulis 22" aurat vaativa jo melko painava rattori että liikahtaa. :D
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Ihan hienon näköistä :)
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Ohtonen kirjoitti:Näpsäkkää blogia. ;) Millanes maalaji sulla on ku tiukassa savessa luulis 22" aurat vaativa jo melko painava rattori että liikahtaa. :D
Kiitoksia paljon! :P

Ja kyllähän tuo aika savikkoo tuppaa oleen suurimmaksi osaksi, jokku paikat on sitten taas ihan vastakohtaa eli ihan lettoa.

Ja kyllähän tuo Fendtti on ainakin tähän mennessä painonsa suhteen ollu näpsäkkä tohon aurojen suhteen, kun onhan tolla painoa se 9000kg. ;)
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Tosi hyvää blogia, ja kiitoksia että olit muokkaamas nuo pellot. :D
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Arska 247
Viestit: 377
Liittynyt: 17.12.2012 17:58
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Arska[FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Arska 247 »

niin mistähän sivustolta se case löytyy onko jostain facebookista
vai jostain modi sivustosta
E: löyty jo 20 minuutin etsinnän tulos
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Komeeta. :)
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Kiitoksia kaikille taas kerran! Mutta johoo, ruuan jälkeen ehtoolla jatkoin vielä kyntämistä ja tarkoituksena oli nyt saada syystyöt päätökseen ja koneet odottelemaan kevät töitä.
Kuva

Kuva
Koko ajan vähenee, siivu kerrallaan..
Kuva
Alko aurinko näyttään laskeutumisen merkkejä ja ilma hämärtymään niin olihanse lykättävä työvalotkin jo päälle. Vaikka hyvin vielä ilmankin näkee..
Kuva

Kuva
Joo-o, siinä viimeset vedot vetelin ja päisteet kyntelin. Sitten olikin vuorossa välttien pesu..
Kuva
Kyllä noikin vältit näemmä jo pölystyyn kerkesi näinkin lyhyellä ajalla.
Kuva
Siinä samassa kun vältit oli pesastu, pesasin Fendtinkin päällimmäiset ja isoimmat paskat pois. Paremmalla ajalla saakin Fendtin taas pestä ihan kunnolla sisä -ja ulkopuolelta.
Kuva
Noh molemmat olikin pesastu ja vein ulkomaanvahvistuksen halliin odottamaan hakijaansa.
Kuva
Sen jälkeen hain omatkin vältit pesupaikalle ja pesasin nekin..
Kuva
Sen jälkeen päästiinkin itse asiaan missä Kärcherikin sai olla kovilla tuon paskakerroksen kanssa kun huikeat tunnin verran sitä jynssättiin. :D Kaiken paskan jälkeen alkoi Fuchikin näyttämään taas puhtaammalta ja vein molemmat takaisin talvisäilytyspaikkaansa. Vältit pajalle ja kärry lietealtaan vierelle. Pahoin vain pelkään vielä että lietekärryä tullaan tarvitsemaan / kuivapaskakärryä, varmasti valttejakin.. Ei tosin omassa käytössä mutta urakointi touhuissa.. No mutta rahaa se tiätää aina pikkasen ja saa sillä polttoainekustannukset maksettua, jos ei muuta.. :roll: Seuraavassa päivityksessä ollaan toivon mukaan urakointi puuhissa tai jos ei niissä niin luultavasti talvelta jtn päivitysttä tai sitten menee niin myöhäselle että päivitetään seuraavan kerran vasta kevät töistä.. Ken tietää mutta se nähdään aikanaan.
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Hyvä päivitys taas!
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
jake(fin)
Viestit: 182
Liittynyt: 21.08.2012 15:48
Tämänhetkinen kaupunki:: ei kuulu sulle
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomea, englantia,Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: jake(fin)
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: harva tietää
Viesti:

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja jake(fin) »

hyvä blogia ;) jatka!
Kuva By Rape
fractal design thor edition/amd 5500 A8 3,2@3,7Ghz/msi Geforce GTX 750 Ti/1tb/8gb.
Avatar
Matias
Viestit: 3603
Liittynyt: 24.10.2009 18:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Masku
Kielet: Suomi, Englanti ja pikkasen Ruotsii
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Raisio

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Matias »

Erittäin nättiä ja mukava lukea! ;)
Kuva
#Kiljupönttö
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Terve! olen kiinnostunut blogistasi se on nimittäin paras löytämäni blogi reupean seuraamaan. Ja viel pari kysymystä mistä likaantuva fendt 933 vario löytyy ja mappi
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
Avatar
John Deere 2650
Viestit: 1076
Liittynyt: 03.05.2014 11:37
Tämänhetkinen kaupunki:: Hihhulismin keskus
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rälli-inglish
Multiplayer tunnuksesi?: Masa[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja John Deere 2650 »

Mistä paskapumppu??
Kuva
"Turpa kiinni ja pelaa siellä!!!" -UJK Päävalmentaja
Hmm... https://z0r.de/625
john deere = paras
Viestit: 120
Liittynyt: 15.04.2014 14:18
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Deerepoju Fin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jossakin maapallolla

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja john deere = paras »

Saisko linkkiä paskavaunuun?
Ei riemulla rajaa kun Jontikalla ajaa

MP:Deerepoju Fin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”