Minä olen Jaakko Ojala täältä Saksan Drensteinfurtista.
Minä muutin Saksaa noin 10 vuotta sitten, kun käytiin maatalousnäyttelyissä niin huomasin siellä olevan 100 hehtaarin kokoinen tila myytävänä.
Suomessa minulla oli ollut maatila pari vuotta sitten, mutta kun erosin ex-vaimostani, niin tila meni hänelle.
Joten kävin sitten hoitamasssa raha asioita kuntoon ja kävin juttelemassa tilan omistajalle hinnasta.
Entinen omistaja myi tilan, kun hänellekkin rupesi tuota ikää tulemaan sen verran ettei enää jaksanut tilaa pyörittää.
Kauppa sujui ihan hyvin, kun koneetkin sisältyi kauppa hintaan niin ei tarvitse heti niitä ostella.
Tilalla oli siis silloin 10 vuotta sitten 100 hehtaaria peltoa, nykyään sitä on tullut hommattua lisää saman verran, kun on saanut halvalla muiden maatiloiden mentyä konkurssiin. Tilan tarkka hehtaarimäärä on 193.44 hehtaaria.

Lehmiä tilalta löytyy 80. Kylällä on myös oma biolaitos, jolla lämmitetään koko kylää ja, kun muut ovat joutuneet lopettamaan konkurssien myötä, niin minä olen enää ainut, joka kylää lämmittää. Siinä on kuitenkin hyvätkin puolensa, kun minulle maksetaan siitä paremmin, että minä vielä viitsisin kylää lämmittää.
Tällää hetkellä minullaon pari renkeä tekemässä töitä.
Koneita ei ole tarvinut paljoa vaihtaa 10 aikana, muutakun puimurin vaihoin vähä isompaan, kun oli myytävänä ja yhden traktorin olen ostanut lisää.
Koneina toimii:
Valtra t130
Valtra t140 ek:lla
Valtra 8400, joka on ollut tilalla alusta asti.
Puimurina toimii Claas lexion 550
Ja sitten vielä pyöräkuormaaja Lizard G920
Muut koneet näkee päivityksissä
Kommenttia kiitos!
Päivitystä tulee jossain vaiheessa.