Peltoa on sen 80ha ja mettää 100ha, historiaa sen verran, että tila on lohkottu pappilan maista. Isoisän isä on tän laittanut sillain kunnolla käyntiin. Isoisä jatkanut tilaa ja rakentanut uuden navetan 1951, ja ensimmäinen raktori tilalla on ollut Zetor 25A, ostettu uutena v. 1952 olympiavuonna. Setori vaihtui Valmet 361:een vuonna 1962 ja tuolloin peltomäärä oli 12ha. Lisää maata ostettiin vuonna 1973 7ha lisää ja seuraavana vuonna toiset samanverran raivattiin pelloksi. Valmetin kaveriksi ostettiin 574 natikka 1977 ja 79 ostettiin peltoa 8ha lisää, jolloin peltomäärä kasvoi 34 hehtaariin. Isäni tuli isännäksi -81 ja itse synnyin -84. Vuonna 86 vaihdettiin valmetti 1494 taavid prauniin joka on vieläkin tilalla. Vuokramaita vuokrattiin 10ha samana vuonna. -92 574:n vaihdettiin 956xl caseen joka vaihdettiin -98 MX135 caseen joka on tilalla vieläkin. Urakointia alettiin harrastaa -00 jolloin ostettiin ValtraValmet 6800 joka kuuluu myös nykyään tilan konekantaan. Itse pääsin/jouduin isännäksi 2010, kun kerran olen ainut lapsi.
Pihatto rakennettiin 2011 ja 2012 ostin käytettynä Valtra T140. 2013 ostettiin puimuri Claas Tucano 320 käytettynä vm -11. Peltomäärä on kasvanut huomattavasti. Itse olen poikamies ainakin toistaiseksi, onhan niitä emäntäkokelaita kyllä ollutkin, vanhempani auttavat tilan töissä parhaansa mukaan.
Eiköhän siinä jo sitä höpinää ollutkin, syksy on saapunut Varpualaan, joten puinnit on käynnissä. Itse puin ja isäni ajaa kärryä, iskä myös on toiminu valokuvaajana.

Siinä sitten otin silppurin pois toiminnasta ja vedin pikkusen tuosta pahnalle.

Ensi päivityksessä varmaankin paalausta jos kelit on hyvät! Ensi kertaan.
Toivon kommenttia, mitään yhden sanan kommentteja en hyväksy, vaan rakentavaa. Risuja ja ruusuja.