Ketolan tila.

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Direct8550
Viestit: 29
Liittynyt: 14.01.2014 18:08
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Direct8550 »

[URL=http://www.pic-upload.de/view-2214 ... .png[/img][/url]
Hellou ja hellät tunteet.
Min oon Janne Ketola täält Pohjois-Pohjan maalta. Minul on vilja- lehmä tila lehmiä on 32 hiehot on ulkoistettu yhdelle tilalle Raaheen. Pelto pinta ala on sellane et 50ha peltoa ja loput 20 ha heinää.
Koneistona toimii.
-Valtra T140 talon ainoa kuormain kone jonka ostin vuon 2009 yhelt miehelt joka lopetteli maataloutta.
-Fent 926 favorit jonka ostin saksasta vuon 2006 suorastaan pilkka hintaan.
-Fent 936 vario SCR jonka ostin uutena viime vuoden kesällä ja siit on velkaa joka nurkalla mut päivääkään en oo katunu sen ostoa.

Ja muut koneistoa tullaan näkemään päivityksissä.

PÄIVITYS-1
KuvaJuu. Oon täs kesän ensimäist rehu satoo tehenynnä koht viikon kaikki on kääritty ja niin eespäin. Ny pitäs viel järjestel paalut sieviin riveihin peltojen laitaan. Et ei muutku pihit kii ja hommiin.
Kuva
Onse kaunis kesä päivä ja viel kauniimpi on tuo teekkari. Pitäs ne nuo paalut pihit vaihtaa oikeeseen merkkiin nimittäin mp-liftiin.
Kuva
Hitto ku repus tuo rivi menneen tuone ojjaan päin. Mut kyl ne siel ki säilyy.
Kuva
Siin ku olin saanu paalut riviin niin rupesin päivä kaffea siemaileen piha keinus. Samal soittivat sit K-maataloudest et nosto laitteisiin kiinnitettävä paali piikki on tullu.
Kuva
Kävin sen sit hakemas kaupal no ei muutku kotio kohti ja ruuan laittohon.
Kuva
No en sit kotio ajanukkaan vaan menin hakemaan paalun ilta-navettaa varten. Pittää illalla tohon piikkeihin jotku tupet rustata ettei joku tohelo aja autollaan noihin.
Kuva
Siihen se jää ja ei muutku lypsylle.
Direct8550
Viestit: 29
Liittynyt: 14.01.2014 18:08
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Direct8550 »

Noni solis moro taas näin kahden vuoden jälkeen!
Juu elikkäs tilalla on tapahtunut paljon. Tosiaan yks ja puol vuotta sitten marssin kylän ossuunpankkiin lainaa hakemaan lainaa tuli otettua sellaiset puolen millin paremmalle puolelle. Rahoillahan minä päätin rakentaa uuden 52-lehmän pihatto navetan. ProAgrian arvioidut kustannukset navetasta olivat alun perin 300-tuhatta mutta sain navettaan kulumaan 350-tuhatta mutta kannattava hanke tuo oli.

Päivitys-2 Navetan esittely ja paalausta.
Kuva
Tuosa olis kuva tuon pihaton sisältä navetta on siis yhden robotin pihatto. Rehun jako tapahtuu apevaunulla ja jyvät ja valkuais rehu tulee hienolla panta automaatti systeemillä joka maksoikin ihan mukavasti.
Kuva
Tässä on sitten karjakeittiö jossa sijaitsee lääkekaapi ja tuo uuden karhea delavalin 3000litran tankki!
Kuva
Sitten on viel tämmonen kuva jossa on tuo valvomo pöytä on viellä suhteellisen puhdas mutta eiköhan se viellä papereihin huku. Ja koneen käyttöjärjestelmä on varmasti kaikille tuttu windows98.Kuva
Siinä ne AY-lehmät peuhaa pellolla tällä hetkellä päiden lukumäärä on 49. Ja sitten paalaamaan.
Kuva
Juu alottelin siinnä päivällä vuoden ensimmäisiä paalailuja tuolla 8400 jonka ostin kuusi kuukautta sitten yhdeltä jupparilta Etelä-Suomesta. Ihan kohtuu halvalla sen sain kun tunteja ei ollut kertynyt paljon mitään.
Kuva
Tuli mulla sitten ostettua viellä tuomone liebberin kaivinkone käytettynä tuolta puolasta. Säästin siinnä sievoisen summan kun ei tarvitte aina kylile soitela että kuka joutais kaivelemaan ja kaikista tärkein ettei joudu maksamaan turhista tupakka tauvoista.
Kuva
Toivon mukkaan tosa mun -03 vuoden claassissa on viel monta kammion aukasua jäljelä ku ei ihan heti uutta raskis ostaa ku tuot kalustoo on tullu aika mukavasti vaiheltua uudemmasta vanhempaan ja toisin päin.
Kuva
Juu mut sitte nettikonetta lukemaan ja kahavea juomaan ku pitäs viel joku pienempi traku katela tohon hyrräämään.
Jos vaan kehtaatte niin ne kommentit ja parannus ehotukset otetaan ilolla vastaan.
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Fini »

Komiaa! 8-)
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komeeta! Ja mietiskelin tässä , että onko tuo map isojoki sinun omilla ediiteillä? vai mikä saanen kysyy?
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Direct8550
Viestit: 29
Liittynyt: 14.01.2014 18:08
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Direct8550 »

pelaaja80 kirjoitti:Komeeta! Ja mietiskelin tässä , että onko tuo map isojoki sinun omilla ediiteillä? vai mikä saanen kysyy?
Onhan se isojoki ja viel omil ediiteil.
Avatar
Belkku
Viestit: 1504
Liittynyt: 03.12.2011 17:44
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilimajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kinnula

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Belkku »

Alkuu koneet tuntu aikalailla liian isoilta :D Mutta nyt näyttää hyvälle, vieläkö on fentit pihassa?
Kuva
#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Komeeta! Selvää parannusta ekasta päivityksestä!
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Direct8550
Viestit: 29
Liittynyt: 14.01.2014 18:08
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Direct8550 »

Päivitys 3 -Paalausta ja käärintää.
No nii. Terve vaan taas. Niinku tuso edelises päivitykses vähän mainittin niin olis semmonen kohtuu hyvä traktori hakusesa. Minähän semmosen Casen löysin tuolta Etelä-Suomesta Jurvasta se oli joku iso vilja tila jolla oli siirrytty isompaan kalustoon jo monta vuotta sitten ja tuo case oli jäänyt ikään kuin turhaksi ja kun ne sitä niin halvalla tarjosivat nii mie ostin sen alta pois.Kuva
Siin se Case kommeilee jos siitä paalaukseen ja apevaunun pyörittäjäks jonkumoisen konneen sais vielä jos penkisä käyttäs ja turbottais nii toivon mukkaan hyvä tullee.
Kuva
Siin pistin sit claassin perrään jä lähin tuole tien toisela puolela olevalle pellolle jonka olin eile illala käyny pikaseltaan niittämässä.
Kuva
Hyvin se jakso paalun täyteen ahtaa vaikka aluks tuntu et "Eihelevetti tästä mittään tuu."
Kuva
Viimesiä viiään kohta lähtä laittaan tota ursulan kääriää perrään.
Kuva
Siitä pistin sit mp-liftin ja ursulan perrään ja ei muutaku peltoa kohten.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ihan mukava rivisto niitä tulo noit paalui jos sitä viel kävis yhen paalun elukoile heittään.
Kuva
Kuva
Juu mut katelaas ens päivitykses. Jos sitä jottain mukavaa keksittäs.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Tääki on asiallinen blogi. Hienot kuvat ja tarina. Mapin muokkauksetki on onnistunut hyvin. Jatka samaan malliin.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Kentti
Viestit: 225
Liittynyt: 17.10.2012 22:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Muhos
Kielet: Suomi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Kentti(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Paikkakunta: Muhos

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Kentti »

Onko toi ursuksen kääriä tällä foorumilla? Ku en ite löydä tuolta modiosiosta..
Kuva
Kuva
Viritetty on aina parempi kuin vakio.
http://www.youtube.com/ViKeZi
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Tulee Ursus Add On:ista maksaa 7.99€.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Valmet502e
Viestit: 141
Liittynyt: 07.07.2013 16:16
Tämänhetkinen kaupunki:: Lohja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Valmetti[FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Re: Ketolan tila.

Viesti Kirjoittaja Valmet502e »

On kyllä hyvää blogia ja hyvä tarinakin on ! ;)
Kuva
|GT 620 1GB|A8-5500 3.2Ghz|8GB RAM|1TB HDD|
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”