Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.
Juu elikkäs minä oon 22 vuotias poika kuivalahdesta. Kolme vuotta sitte laajennettiin emopihattoa 25 - 175.
Peltoa on 125ha ja mettää toista tuhatta. Koneina toimii Fendt 611 joku Foordi Valmet 8400 ja 8450 Massey fergusson 6290 sekä MB Trak 1100. Pitää käydä saunassa mutta sen jälkeen kuvia tulossa.
Päivitys 1
Illalla kävi naapuri testaamassa oma tekosta niitto konetta niin siksi joissain kohdissa karho erillainen. Ei hän se kone kestänyt niin jouduin itse niittämään. Mutta nytte pöyhintää.
Pöyhin ei ole oma kuvaaavat meillä mainosta niin siksi tehdään näin yleensä vain karhotetaan.
Risteyksessä.
Joo siis kuvaavat Pottingerin mainosta ku saatiin siitä hyvästä puoleen hintaan niittokone.
Nyt olis sitte päivittelyjä Noukinnasta. Jontikka on parhaan kaverini Jannen Mutta minä olen kuskina.
Kotia menossa.
Lopuksi viellä iloiset lehmät syömässä.
Janne kertoi myyvänsä Jonnikan pois ku liian iso tarvis vaan viime kesän raivion jyrsintään.
Hinta ois 95 000e saa tulla kyselemään ihte ettiny voortin korviketta mutta tuo on liian iso vaikka itekki ois tarkotus ens vuonna 10ha raivata. Otan tarjouksia vastaan.
Juu nytte ois traktorin vaihto eessä olin apetta tekemässä ku kuulu pamaus ja Foordin etu akseli halkes viellä se kasassa kestää mutta ei sillä ajaa uskolla. Voortin saa hintaan 4500e. Kuvia laitan myöhemmin. Huomenna meen katto uutta traktoria. Siirrytäämpä siis kuviin massikalla niittelin.
Niittokoneestaki kuulu raks mutta onneks ei mitään vaarallista.
Massikka parkkiin yli huomenna jatkuu.