Soilmod asennus.

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2013 peliin.
Alueen säännöt §1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.

Kiitos. :D

Soilmod asennus.

ViestiKirjoittaja kettunen » 01.09.2014 14:06

Ohje Soilmod asennukseen

Lataa koneellesi Soilmod:
SoilMod - Soil Management & Growth Control (v1.2.0)
 Lataa tästä...


Klikkaa hiiren oikealla UNPACK_SoilManagementAndGrowthControl_v1-2-0 ja sieltä extract to UNPACK_SoilManagementAndGrowthControl_v1-2-0/
(winrar)

Kopioi fmcSoilManagement siainnista UNPACK_SoilManagementAndGrowthControl_v1-2-0 -> Instructions and files to embed into your map-mod -> Map ja liitä se mappisi Map kansioon.

Tee aina koko mapista varmuuskopio.
Avaa MAP.I3D notepad++.

1.
Etsi seuraavat ja kirjoita ylös

A-1. Etsi 'fileId' numero kohdasta "shaders/windrowFoliageShader.xml".
A-2. Etsi 'fileId' numero kohdasta "shaders/fruitGrowthFoliageShader.xml".
A-3. Etsi 'blockShapeId' numero "wheat_windrow" foliage-sub-layer kohdasta.

WindrowShaderFileId = !!WINDROWSHADERFILEID!! (-> FileId numero kohdasta "shaders/windrowFoliageShader.xml")
FruitShaderFileId = !!FRUITSHADERFILEID!! (-> FileId numero kohdasta "shaders/fruitGrowthFoliageShader.xml")
WindrowShapeId = !!WINDROWSHAPEID!! (-> blockShapeId numero kohdasta "wheat_windrow" foliage-sub-layer)

2.

Lisää seuraavat viisi tiedosto polkua MAP.I3D <Files> kohtaan.

Koodi: Valitse kaikki
<File fileId="100400" filename="fmcSoilManagement/fmcSoilManagement_density.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="100401" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_manureSolid_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>
    <File fileId="100402" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_manureLiquid_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>
    <File fileId="100403" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_kalkSolid_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>
    <File fileId="100404" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_weed_diffuse_atlasSize_2.dds" relativePath="true"/>


3.

Lisää seuraavat viisi <Material> polkua MAP.I3D <Materials> osioon.

Koodi: Valitse kaikki
<Material name="soilMgmr_empty_mat" materialId="100510" diffuseColor="1 1 1 1" ambientColor="1 1 1">
      <CustomParameter name="dummyStartEnd" value="0 0 0 0"/>
    </Material>
    <Material name="soilMgmr_foliageManure_mat" materialId="100511" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
      <Texture fileId="100401"/>
      <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
    </Material>
    <Material name="soilMgmr_foliageSlurry_mat" materialId="100512" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
      <Texture fileId="100402"/>
      <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
    </Material>
    <Material name="soilMgmr_foliageLime_mat" materialId="100513" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
      <Texture fileId="100403"/>
      <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
    </Material>
    <Material name="soilMgmr_foliageWeed_mat" materialId="100514" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!FRUITSHADERFILEID!!">
      <Texture fileId="100404"/>
      <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
    </Material>


Korvaa !!FRUITSHADERFILEID!! ja!!WINDROWSHADERFILEID!! löytämilläsi FileId numeroilla

4.

Lisää seuraava <FoliageMultiLayer> ja sen <FoliageSubLayer>s omaan MAP.I3D
Lisää heti <InfoLayer ... /> kohdan jälkeen.

Koodi: Valitse kaikki
 <FoliageMultiLayer densityMapId="100400" numChannels="16" numTypeIndexChannels="0">
        <FoliageSubLayer name="fmc_manure"              materialId="100511" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="0"  numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="-0.2"  objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1"   widthVariance="0.25" heightVariance="0.25" horizontalPositionVariance="1.5"  height="0.5;0.75;1.0" useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true" numStates="3" />
        <FoliageSubLayer name="fmc_slurry"              materialId="100512" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="2"  numDensityMapChannels="1" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0.02"  objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" widthVariance="0.25" heightVariance="0.1"  horizontalPositionVariance="0.75" height="0.10"         useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true"               />
        <FoliageSubLayer name="fmc_lime"                materialId="100513" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="3"  numDensityMapChannels="1" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="-0.05" objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" widthVariance="0.25" heightVariance="0.1"  horizontalPositionVariance="0.5"  height="0.7"          useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true"               />
        <FoliageSubLayer name="fmc_weed"                materialId="100514"                                   densityMapChannelOffset="4"  numDensityMapChannels="3" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0.0"   objectMask="65520"
          numBlocksPerUnit="1"
          width="0.3;0.7;1.0;0.8;1.1;1.3;1.5"
          height="0.3;0.7;1.0;0.2;0.7;1.0;1.4"
          atlasSize="2"
          texCoords="0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.25 1.00 0.12;0.00 0.37 1.00 0.12;0.00 0.50 1.00 0.25;0.00 0.75 1.00 0.25"
          widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="1.0"
          numStates="7" growthNumStates="0" growthStateTime="0"
        />
        <FoliageSubLayer name="fmc_fertilizerOrganic"   materialId="100510"                                   densityMapChannelOffset="7"  numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0"  terrainOffset="0.0"   objectMask="0"     atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0"   widthVariance="0"    heightVariance="0"    horizontalPositionVariance="0"    height="0" />
        <FoliageSubLayer name="fmc_fertilizerSynthetic" materialId="100510"                                   densityMapChannelOffset="9"  numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0"  terrainOffset="0.0"   objectMask="0"     atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0"   widthVariance="0"    heightVariance="0"    horizontalPositionVariance="0"    height="0" />
        <FoliageSubLayer name="fmc_herbicide"           materialId="100510"                                   densityMapChannelOffset="11" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0"  terrainOffset="0.0"   objectMask="0"     atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0"   widthVariance="0"    heightVariance="0"    horizontalPositionVariance="0"    height="0" />
        <FoliageSubLayer name="fmc_soil_pH"             materialId="100510"                                   densityMapChannelOffset="13" numDensityMapChannels="3" cellSize="8" viewDistance="0"  terrainOffset="0.0"   objectMask="0"     atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0"   widthVariance="0"    heightVariance="0"    horizontalPositionVariance="0"    height="0" />
        <!--
            layer-name      num-of-channels     possible-valueset
            =====================================================
            fmc_manure                2               0-3 (manure density)
            fmc_slurry                1               0-1
            fmc_lime                  1               0-1
            fmc_weed                  3               0-7 (1-3=withered, 4-7=alive)
            fmc_fertilizerOrganic     2               0-3 (level)
            fmc_fertilizerSynthetic   2               0-3 (1=typeA, 2=typeB, 3=typeC)
            fmc_herbicide             2               0-3 (1=typeA, 2=typeB, 3=typeC)
            fmc_soil_pH               3               0-7 (calculated into pH range)
        -->
    </FoliageMultiLayer>


malli

<InfoLayer name="infoLayer" fileId="27" numChannels="4"/>
<!--Soilmod start-->
<FoliageMultiLayer densityMapId="100400" numChannels="16" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="fmc_manure" materialId="100511" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="0" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="-0.2" objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1" widthVariance="0.25" heightVariance="0.25" horizontalPositionVariance="1.5" height="0.5;0.75;1.0" useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true" numStates="3" />
<FoliageSubLayer name="fmc_slurry" materialId="100512" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="2" numDensityMapChannels="1" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0.02" objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" widthVariance="0.25" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.75" height="0.10" useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true" />
<FoliageSubLayer name="fmc_lime" materialId="100513" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="3" numDensityMapChannels="1" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="-0.05" objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" widthVariance="0.25" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.5" height="0.7" useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true" />
<FoliageSubLayer name="fmc_weed" materialId="100514" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="3" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0.0" objectMask="65520"
numBlocksPerUnit="1"
width="0.3;0.7;1.0;0.8;1.1;1.3;1.5"
height="0.3;0.7;1.0;0.2;0.7;1.0;1.4"
atlasSize="2"
texCoords="0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.25 1.00 0.12;0.00 0.37 1.00 0.12;0.00 0.50 1.00 0.25;0.00 0.75 1.00 0.25"
widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="1.0"
numStates="7" growthNumStates="0" growthStateTime="0"
/>
<FoliageSubLayer name="fmc_fertilizerOrganic" materialId="100510" densityMapChannelOffset="7" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<FoliageSubLayer name="fmc_fertilizerSynthetic" materialId="100510" densityMapChannelOffset="9" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<FoliageSubLayer name="fmc_herbicide" materialId="100510" densityMapChannelOffset="11" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<FoliageSubLayer name="fmc_soil_pH" materialId="100510" densityMapChannelOffset="13" numDensityMapChannels="3" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<!--
layer-name num-of-channels possible-valueset
=====================================================
fmc_manure 2 0-3 (manure density)
fmc_slurry 1 0-1
fmc_lime 1 0-1
fmc_weed 3 0-7 (1-3=withered, 4-7=alive)
fmc_fertilizerOrganic 2 0-3 (level)
fmc_fertilizerSynthetic 2 0-3 (1=typeA, 2=typeB, 3=typeC)
fmc_herbicide 2 0-3 (1=typeA, 2=typeB, 3=typeC)
fmc_soil_pH 3 0-7 (calculated into pH range)
-->
</FoliageMultiLayer>

<!--soilmod end-->
VILJELY KASVIT JÄÄ TÄMÄN ALLE
<FoliageMultiLayer densityMapId="40" numChannels="12" numTypeIndexChannels="4">
<FoliageSubLayer name="wheat" densityMapTypeIndex="1" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="152" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="41;42;43;44;45;45;45;46;47" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height=";0.25;0.5;0.9;1;1;1;0.9;0.13" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.75;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="9" growthNumStates="8" growthStateTime="2.4e+007"/>
<FoliageSubLayer name="wheat_windrow" densityMapTypeIndex="1" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="154" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="45" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.01" horizontalPositionVariance="0.1" numStates="15" blockShapeId="1" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>
<FoliageSubLayer name="grass" densityMapTypeIndex="2" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="180" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds=";7;7;7" distanceMapUnitSizes=";128;128;128" minDistanceColorDifference="0.027451 0.027451 0.027451" atlasSize="4" numBlocksPerUnit="1.5" width="1.5" height=";0.25;0.7;0.95" texCoords=";0 0 1 0.25;0 0.25 1 0.25;0 0.5 1 0.5" widthVariance="0;0;0.2;0.5" heightVariance="0;0;0.1;0.3" horizontalPositionVariance="0.75" numStates="9" growthNumStates="4" growthStateTime="3.6e+007"/>
<FoliageSubLayer name="grass_windrow" densityMapTypeIndex="2" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="158" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="51" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.01" horizontalPositionVariance="0.1" numStates="15" blockShapeId="1" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>
<FoliageSubLayer name="rape" densityMapTypeIndex="3" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="179" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="41;53;54;55;56;56;56;57;58" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height=";0.25;0.5;0.9;1;1;1;0.9;0.13" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.75;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="9" growthNumStates="8" growthStateTime="2.4e+007"/>
<FoliageSubLayer name="barley" densityMapTypeIndex="4" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="123" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="41;60;61;62;63;63;63;64;65" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height=";0.25;0.5;0.9;1;1;1;0.9;0.13" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.75;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="9" growthNumStates="8" growthStateTime="2.4e+007"/>
<FoliageSubLayer name="barley_windrow" densityMapTypeIndex="4" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="195" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="63" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.05" numStates="15" blockShapeId="1" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>
<FoliageSubLayer name="maize" densityMapTypeIndex="5" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="194" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="41;68;69;70;71;71;71;72;73" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0.6" width="4" height=";0.875;1.25;2.25;2.5;2.5;2.5;2.25;0.325" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 1;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.025" numStates="9" growthNumStates="8" growthStateTime="2.4e+007"/>
<FoliageSubLayer name="dryGrass" densityMapTypeIndex="6" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="180" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds=";7;7;7" distanceMapUnitSizes=";128;128;128" minDistanceColorDifference="0.027451 0.027451 0.027451" atlasSize="4" numBlocksPerUnit="1" width="1.4" height=";0.25;0.5;0.75" texCoords=";0 0 1 0.25;0 0.25 1 0.25;0 0.5 1 0.5" widthVariance="0;0;0.2;0.5" heightVariance="0;0;0.1;0.3" horizontalPositionVariance="0.75" numStates="9" growthNumStates="4" growthStateTime="3.6e+007"/>
<FoliageSubLayer name="dryGrass_windrow" densityMapTypeIndex="6" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="118" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="75" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="15" blockShapeId="1" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>
<FoliageSubLayer name="potato" densityMapTypeIndex="7" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="171" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.03" objectMask="65520" distanceMapIds="77;78;79;80;81;82;;;41;77" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;;;128;128" atlasSize="2" numBlocksPerUnit="1.33" width=";0.25;0.45;0.5;0.9;0.7;;;;0.25" height=";0.2;0.4;0.7;1;0.5;;;;0.2" texCoords=";0 0 0.125 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 0.865234;0.5 0 0.25 0.9707;0.75 0 0.25 0.390625;;;;0.125 0 0.125 0.15" widthVariance="0.15" heightVariance="0.15" horizontalPositionVariance="0.12" numStates="10" growthNumStates="6" growthStateTime="2.4e+007" blockShapeId="8" useShapeNormals="true"/>
<FoliageSubLayer name="potato_haulm" densityMapTypeIndex="7" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="1" materialId="201" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.07" objectMask="65520" distanceMapIds="84" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.4" width="1.5" height="1" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0.1" blockShapeId="9" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>
<FoliageSubLayer name="sugarBeet" densityMapTypeIndex="8" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="148" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.03" objectMask="65520" distanceMapIds="41;86;87;88;89;89;89;90;41;41" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.9" width=";0.44;0.776;0.776;1;1;1;1;;0.23" height=";0.289;0.539;0.6328;1;1;1;0.703125;;0.12" texCoords=";0.0039 0 0.11 0.289;0.0371094 0.4375 0.194 0.539;0.25 0 0.25 0.6328;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.703125;;0.1582 0 0.0585938 0.1328" widthVariance="0" heightVariance="0.07" horizontalPositionVariance="0.12" numStates="10" growthNumStates="8" growthStateTime="2.4e+007" blockShapeId="8" useShapeNormals="true"/>
<FoliageSubLayer name="sugarBeet_haulm" densityMapTypeIndex="8" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="1" materialId="121" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.07" objectMask="65520" distanceMapIds="92" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.4" width="1.5" height="1" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0.1" blockShapeId="9" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>
<FoliageSubLayer name="oat" densityMapTypeIndex="9" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="163" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="41;42;43;44;45;45;45;46;47" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height=";0.25;0.5;0.9;1;1;1;0.9;0.13" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.75;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="9" growthNumStates="7" growthStateTime="2.4e+007"/>
<FoliageSubLayer name="oat_windrow" densityMapTypeIndex="9" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="161" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="45" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.01" horizontalPositionVariance="0.1" numStates="15" alignWithTerrain="true"/>
<FoliageSubLayer name="rye" densityMapTypeIndex="10" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="160" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="41;42;43;44;45;45;45;46;47" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height=";0.25;0.5;0.9;1;1;1;0.9;0.13" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.75;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="9" growthNumStates="7" growthStateTime="2.4e+007"/>
<FoliageSubLayer name="rye_windrow" densityMapTypeIndex="10" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="162" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="45" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.01" horizontalPositionVariance="0.1" numStates="15" alignWithTerrain="true"/>
</FoliageMultiLayer>


Toivotaan että kaikki ymmärsi Smoker .

Ja sitten SampleModMap.lua.n kimppuun :ugeek:

tähän löytyy selkeät ohjeet soilmod kansiosta.
UNPACK_SoilManagementAndGrowthControl_v1-2-0\Instructions and files to embed into your map-mod

Tätä en rupea sen enempää selostamaan muutakuin tarkastakaa oikea paikka mihin lisäätte ohjeen mukaiset jutut. samalla nimellä löytyy kuva vierestä jossa on kuvallinen ohje miten laitetaan.

EI OLE HELPOA KIRJOITTAA OHJEITA MUTTA TOIVOTTAVASTI YMMÄRSITTE JOTAIN.

Huolia, murheita ja turhia toiveita voi esittää niin koitan vastata tarkentavammin. :iso:
Avatar
kettunen
 
Viestit: 472
Liittynyt: 29.10.2012 15:55

Re: Soilmod asennus.

ViestiKirjoittaja volvo21 » 01.09.2014 14:34

Kettunen voisitko laittaa soilmodin ja copperstraw modin ännän mappiin
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
Avatar
volvo21
 
Viestit: 531
Liittynyt: 22.08.2013 15:36
Paikkakunta: Nivala

Re: Soilmod asennus.

ViestiKirjoittaja maajusssiiii » 03.09.2014 09:15

Tollanen error tuli logiin kun yritin avata mappia pelissä. Osaisko Kettunen kertoa miten korjaa asia? Mappihan ei aukea koska error.

Error: LUA running function 'loadMapFinished'
D:/code/lsim2013_desktop/build/finalbin/dataS/scripts/economy/AuctionSpecs.lua(29) : attempt to index field 'fieldDefinitionBase' (a nil value)



EDIT: Mitenkäs tota soilmodia pystyy hyödyntään parhaiten? Miten saa pellosta max paljon viljaa?
PS: Nyt toimii. :yhteistyö:
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
maajusssiiii
 
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Soilmod asennus.

ViestiKirjoittaja kettunen » 03.09.2014 15:51

Lannoitat paskalla ja keinolannoitteella ja kalkkia että pysyy ph oikeana. Itelläkin vielä vähän lasten kengissä kun en ole vielä päässyt kaikkea kokeilemaan.
Avatar
kettunen
 
Viestit: 472
Liittynyt: 29.10.2012 15:55

Re: Soilmod asennus.

ViestiKirjoittaja maajusssiiii » 03.09.2014 20:16

Nyt tossa pikasen testin jälkeen päässyt jonkun verran perille tästä soilmodista. Pelto jolle en tehnyt mitään (ph4.5) koko pellosta sai 8.3hehtoa, mutta sitten kun ajoin apulantaa ja ruiskutin niin sain lopulta ph:n 6.5-7.5 ja koko pellosta sai 507.79hehtoa. Vielä täytyy ajaa kusta ja apulantaa ja kattoa mitä sillä saadaan aikaan. :) Kiitos vielä kettuselle tästä ohjeesta. Nyt saa paljon enenmän irti pelistä.

EDIT: jostain syystä kuivalanta ei näy sillee kun se pitäis. :( Ei tuu sellasia lantakasoja. Varmnaa se blockShapeId väärin.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
maajusssiiii
 
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...


Paluu Ohjeet ja oppaat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa