Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Alueen säännöt
§1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.
Kiitos.
§1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.
Kiitos.

- Belkku
- Viestit: 1504
- Liittynyt: 03.12.2011 17:44
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Kinnula
Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Ensin, Pura tyhjä LS13 mappi (Aloitus mappi) ja Konvertettava LS11 mappi WinRAR nimisellä ohjelmalla. Hiiren oikealla painat "Extract to".
1.Kopioi LS11 mapin "Map01" kansiosta kaikki tiedostot tyhjän LS13 mapin map01 kansioon.
2.Kopioi kaikki kansiot joissa on rakennusten I3D tiedostoja tai niiden textuureja. Ls11 mapin tiedostoista LS13 mapin tiedostoihin,
(Eli Niiden kansioiden nimet on yleensä "objektit" tai "rakennukset" tai jotain tuon tapasta)
3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja anna nimeksi vaikka: mappi
4.Mene tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja avaa sen I3D tiedosto, ja paina File -> Import ja valitse sieltä tämä "mappi" niminen tiedosto.
5.Poista nyt scenegraphista alempana listassa olevat SUN ja TERRAIN.
6.Laita triggerit ja olet onnistunut mapin konvauksessa.
7.Pakkaa tiedosto WinRAR nimisellä ohjelmalla ZIP muotoon. (ensin hiiren oikealla painat Add to archive)
1.Kopioi LS11 mapin "Map01" kansiosta kaikki tiedostot tyhjän LS13 mapin map01 kansioon.
2.Kopioi kaikki kansiot joissa on rakennusten I3D tiedostoja tai niiden textuureja. Ls11 mapin tiedostoista LS13 mapin tiedostoihin,
(Eli Niiden kansioiden nimet on yleensä "objektit" tai "rakennukset" tai jotain tuon tapasta)
3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja anna nimeksi vaikka: mappi
4.Mene tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja avaa sen I3D tiedosto, ja paina File -> Import ja valitse sieltä tämä "mappi" niminen tiedosto.
5.Poista nyt scenegraphista alempana listassa olevat SUN ja TERRAIN.
6.Laita triggerit ja olet onnistunut mapin konvauksessa.
7.Pakkaa tiedosto WinRAR nimisellä ohjelmalla ZIP muotoon. (ensin hiiren oikealla painat Add to archive)
Viimeksi muokannut Belkku, 28.04.2014 15:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
- TurB0 P3ur2
- Viestit: 1345
- Liittynyt: 23.02.2013 21:24
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: John deeren cab
- Mr_Leskelä
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 25.10.2012 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi.Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Leskelä[FIN]
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Mikä ongelma mulla on kun mulla on giants editor 5.0.1 niin aina kun yrittää tyhjääkin mappia aukaista niin tulee aina että "giants editor lakkasi toimimasta"?
Ei riemulla rajaa kun mankilla ajaa
Ford -Go Further
Ford -Go Further
![]() | Lataa tästä... |
-
- Viestit: 3327
- Liittynyt: 19.05.2012 17:08
- Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
- Viesti:
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Liian tehoton kone sulla.

Suora putki on kaiken A ja O.
- Meikäläine
- Viestit: 2118
- Liittynyt: 31.01.2011 22:30
- Kielet: Suomi Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: MEIKÄLÄINE [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Somero
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Triggerit kun viel sais jostain. 
E: Tälläset triggerit löyty.
http://www.gamemoding.com/farming-simul ... -1-sp.html

E: Tälläset triggerit löyty.

http://www.gamemoding.com/farming-simul ... -1-sp.html

Kiitos allekirjotuksesta Jespa!
Värin pitää olla vihree ja vanteet keltaset.]
- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Nyt pääsee takasin tuttuihin maisemiin muistelemaan menneitä pelikertoja 


- Kruisaaja
- Viestit: 3170
- Liittynyt: 20.11.2012 17:08
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Harva tietää, moni arvaa ja lopuille ei kerrota
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Niin siis, minne mun pitää nää rakennukset tallentaa? Senkö tyhjänmapin i3D:n?belarusraktori kirjoitti:Ensin, Pura tyhjä LS13 mappi ja Konvertettava LS11 mappi WinRAR nimisellä ohjelmalla. Hiiren oikealla painat "Extract to".
1.Kopioi LS11 mapin "Map01" kansiosta kaikki tiedostot tyhjän LS13 mapin map01 kansioon.
2.Kopioi kaikki kansiot joissa on rakennusten I3D tiedostoja tai niiden textuureja. Ls11 mapin tiedostoista LS13 mapin tiedostoihin,
(Eli Niiden kansioiden nimet on yleensä "objektit" tai "rakennukset" tai jotain tuon tapasta)
3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin, ja anna nimeksi vaikka: rakennukset
4.Mene tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja avaa sen I3D tiedosto, ja paina File -> Import ja valitse sieltä tämä "rakennukset" niminen tiedosto.
5.Poista nyt vasemmasta laidasta alempi listassa oleva SUN ja TERRAIN.
6.Laita triggerit ja olet onnistunut mapin konvauksessa.
7.Pakkaa tiedosto WinRAR nimisellä ohjelmalla ZIP muotoon. (ensin hiiren oikealla painat Add to archive)

Intel ei vään!
-
- Viestit: 2073
- Liittynyt: 06.12.2012 17:18
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Miks mul tulee toi "giants editor lakkasi toimimasta" ku yritän aukasta sitä mappia?
- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Kumpaa Tyhjää vai Sitä konvattavaa?Wallubesti kirjoitti:Miks mul tulee toi "giants editor lakkasi toimimasta" ku yritän aukasta sitä mappia?

-
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 20.06.2013 00:51
- Multiplayer tunnuksesi?: Juissiplayer
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Kiitos ohjeesta! Pitänee yrittää mapin konvausta. 

#MakeLS-FINGreatAgain!
- Belkku
- Viestit: 1504
- Liittynyt: 03.12.2011 17:44
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Kinnula
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Siis jonnekkin sinne "map" kansioon, samaan kansioon minne olet ne mapin rakennukset yms laittanu.3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin, ja anna nimeksi vaikka: rakennukset

#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
-
- Viestit: 2073
- Liittynyt: 06.12.2012 17:18
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Kummassaki.Simppa kirjoitti:Kumpaa Tyhjää vai Sitä konvattavaa?Wallubesti kirjoitti:Miks mul tulee toi "giants editor lakkasi toimimasta" ku yritän aukasta sitä mappia?

- Kruisaaja
- Viestit: 3170
- Liittynyt: 20.11.2012 17:08
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Harva tietää, moni arvaa ja lopuille ei kerrota
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
belarusraktori kirjoitti:Siis jonnekkin sinne "map" kansioon, samaan kansioon minne olet ne mapin rakennukset yms laittanu.3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin, ja anna nimeksi vaikka: rakennukset
Teenkö niille kansion vai? Kun tein kansion, nii exportaan niitä, niin painan tallenna, nii ei vaan tallenna. Missä ois vika?


Intel ei vään!
-
- Viestit: 2073
- Liittynyt: 06.12.2012 17:18
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Tulivaa mielee et ku vaihtaa niit triggereit nii tarviiko vanhat ottaa pois?
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: 15.01.2013 21:12
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Joo pitää. Ja miks mull ei textuurit toimi kunnol?Wallubesti kirjoitti:Tulivaa mielee et ku vaihtaa niit triggereit nii tarviiko vanhat ottaa pois?

- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Miks mulla hävii kaikki kasvit paitti ne jotka on pellolla, Esim tienreunoilta häviää kaikki heinät yms Muuten onnistuin.
Ei varmaan oo pakko mutta ite ainakin poistaisin.
E: Siis kyä mulla vehnät yms tämmöset pellolla pysyy.
Ei varmaan oo pakko mutta ite ainakin poistaisin.
E: Siis kyä mulla vehnät yms tämmöset pellolla pysyy.

-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: 15.01.2013 21:12
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Mull taas on se ongelmana et siis textuurit ei vaihu vaikka otin sen koko textures kansion ännän mapista ja se vilja siin pellol on niinku jotai sänkeä mut vaa kokonaisen vilja orren koossa. 

-
- Viestit: 2073
- Liittynyt: 06.12.2012 17:18
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Sain nyt kaikki toimii sillee et tuli pelii mut se vaa lataa ja lataa eikä aukee. giants ei kaadu mut se lataa vaa koko aja.
- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Avasin Jokinevan siis ennen ku konvasin sitä ni mulla oli jo siinä vaiheessa hävinny kasvit tienreunoilta.
E: Onkelma ratkaistu kokeilin avata 4.1.7 Ja yllätys yllätys kasvit olivat siellä missä pitääkin.
E: Onkelma ratkaistu kokeilin avata 4.1.7 Ja yllätys yllätys kasvit olivat siellä missä pitääkin.

- Kruisaaja
- Viestit: 3170
- Liittynyt: 20.11.2012 17:08
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Harva tietää, moni arvaa ja lopuille ei kerrota
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Simppa kirjoitti:Onkelma ratkaistu kokeilin avata 4.1.7 Ja yllätys yllätys kasvit olivat siellä missä pitääkin.
Ahaa, pitää itekkin kokeilla sillä.


Intel ei vään!
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: 15.01.2013 21:12
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Vaikuttaako se GE:n versio siihe et toimiiko sit pelis?
- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Mutta jos kasvit häviäää siitä Konvatusta mapista kun importtaat sen siihen pohjaan on syynä se että Exporttasit sen 5.0.1 joka ei halua toimia LS11 Mapeissa.Fini kirjoitti:Vaikuttaako se GE:n versio siihe et toimiiko sit pelis?

-
- Viestit: 537
- Liittynyt: 28.06.2013 19:38
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: ELKKU
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Mistä saan tyhjän Ls13 map01 kansion
Kone.
Acer Aspire TC-605
Tiedot.
Nvidia Geforce GTX745
Intel Haswell Core i7-4790 3.6Ghz 8MB
16Gb ram
2T Kiintolevy.
Windows 8.1 64Bit
Acer Aspire TC-605
Tiedot.
Nvidia Geforce GTX745
Intel Haswell Core i7-4790 3.6Ghz 8MB
16Gb ram
2T Kiintolevy.
Windows 8.1 64Bit
- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13
Sä et tajunnu, mutta katsos Kartat osio. Sieltä lataat sen pohjan jon Map tiedostossa on Map01 niminen kansio jota tarkoitetaan nimellä Map01.MRford4000 kirjoitti:Mistä saan tyhjän Ls13 map01 kansion
