Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2013 peliin.
Alueen säännöt §1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.

Kiitos. :D

Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Valmet 755 » 28.10.2012 08:50

Eli ohjeet ovat FS-UK:sta...
--------------------------------------
Note: This is only a drought conversion tutorial for simple mods and may not work for more complex mods. It only shows what I did for one mod and may not work for you as every mod is different.

This is not a mod conversion request topic.

Please refrain from sending PM's/Messages to people asking them to convert mods.

DO NOT convert and upload mods that are not made by you to FS-UK.com or any other mod hosting websites. This is a guide for personal use only or for the original creator/s of the mod.

This tutorial is not fully complete and will be updated as time goes on and people figure out how to convert certain parts of scripts.



1. modDesc.xml

1.A 2011 = <modDesc descVersion="4"> 2013 = <modDesc descVersion="9">

1.B 2011 = <image active="store.png"/> 2013 = <image active="store.png" brand="brand.png"/>
For this simply create a Brand logo .png and put it in with the store.png. I just made them both store.png for the time.

1.C 2011 = N/A 2013 = <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> Just add this in under <price>______</price> and edit the number according to what you see fit for the machine and the terrain it works on.

1.D 2011 = N/A 2013 = <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> and edit the underline brand.

1. E 2011 = N/A 2013 = <machineType>tractors</machineType> Self explanatory really, just add this in under <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> and edit the type.

2. Particel And Shader .xmls

2. A 2011 = <CustomShader version="1" classRequirement=""> 2013 = <CustomShader version="2" classRequirement=""> Change 1 to 2.

3. i3D files

3. A Open up the i3D file in Notepad++ and change <Export program="GIANTS Editor" version="4.1.9"/> to <Export program="GIANTS Editor" version="5.0.1"/>

Log errors that still exist for mod I converted:
Warning (performance): Raw texture format

As I said this is not complete so please feel free to post if you have found something else to help other convert their mods.

Nopia suomenkielinen käännös:

1. Avaa modDesc.xml

2. Etsi modDescistä kohta: <modDesc descVersion="4"> ja korvaa se: <modDesc descVersion="9"> Sijaitsee tiedoston yläosassa.

3. Etsi kohta: <image active="store.png"/> Ja korvaa se: <image active="store.png" brand="brand.png"/>
brand.png on kyseisen merkin logo joka tulee store kuvan alapuolelle, sitä ei ole pakko laittaa eli tämän kohdan voi skipata.

4. Lisää seuraava kohta: <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> seuraavan kohdan alapuolelle: <price>***</price> ja valitse mikä on päivittäinen ylläpito koneelle.

5. Lisää seuraava kohta <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> seuraavan kohdan alapuolelle <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> ja muuta merkki oikeaksi. Merkkiä ei tarvitse muuttaa, peli ei välttämättä toimi, jos merkiksi muttaa esim. Valtra.

6. Lisää seuraava kohta <machineType>tractors</machineType> seuraavan kohdan alapuolelle <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> ja muuta koneen/työkalun kategoria oikeaksi. Tätä ei tarvitse tehdä, esim jos laitat tähän esim Kylvökone, peli ei välttämättä toimi.

2. Pakokaasu(??)tiedostot. Löydät tämän yleensä koneen scripts kansiosta. Tiedoston nimi yleensä on: particleSystemShader.xml

1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement=""> ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2


3. Koneen i3d tiedosto.

1. Avaa koneen i3d tiedosto esim. Muistiolla (Notepad) ja etsi kohta <Export program="GIANTS Editor" version="4.1.9"/> muuta se: <Export program="GIANTS Editor" version="5.0.1"/>

Logi tiedostossa voi esiintyä seuraavakohta, mutta siitä ei tarvitse välittää.
Warning (performance): Raw texture format

Kaikki modit eivät toimi tällä ohjeella mutta useimmat toimivat.

©Wiuwe
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Avatar
Valmet 755
 
Viestit: 2819
Liittynyt: 12.01.2012 18:29
Paikkakunta: Pirkanmaalla

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Ruzi » 28.10.2012 10:35

Aika vitu helepolt vaikuttaa.
Kuva
"Mä en oo vahva, mä oon kusipää. En ollu aiemmin, mut must tuli tää."
Ruzi
 
Viestit: 7945
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Traktorimies_ » 28.10.2012 11:05

Kiitos ohjeista. Voiko mappeja siirtää samalla tavalla? :D
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h 2500Rpm
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Traktorimies_
 
Viestit: 3964
Liittynyt: 01.02.2012 17:33

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja XarioN » 28.10.2012 13:27

Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole siinä modissa minkä siirrätte FS13.
Kuva
Avatar
XarioN
Kunniakäyttäjä
 
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Ruzi » 28.10.2012 13:29

XarioN kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole.

Nii onko vai eikö? ;D
Kuva
"Mä en oo vahva, mä oon kusipää. En ollu aiemmin, mut must tuli tää."
Ruzi
 
Viestit: 7945
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Oltzu » 28.10.2012 13:29

Niin, ja sekin että tekstuurit kannattaa muuttaa dds.- muotoon ja max.512 X 512 kokosiksi. Heihei
Kuva
Avatar
Oltzu
Moderaattori
 
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 14:09
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja XarioN » 28.10.2012 13:31

Pelaruzi kirjoitti:
XarioN kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole siinä modissa minkä siirrätte FS13.

Nii onko vai eikö? ;D

Onko nyt parempi? :)
Kuva
Avatar
XarioN
Kunniakäyttäjä
 
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Sub » 28.10.2012 13:32

<brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> Pitääkö tää lisätä vai onko toi siellä Modcontestissä* :D?
Kuva
Kuva
Mankimies on herrasmies!
Avatar
Sub
 
Viestit: 1027
Liittynyt: 19.04.2012 17:33
Paikkakunta: ESMAA

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Jannuzki » 28.10.2012 13:34

Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Kuva
Jannuzki
 
Viestit: 590
Liittynyt: 08.05.2009 19:15

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Ännä » 28.10.2012 13:34

Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Sama, mutten jaksanu tutkia sen enempää. :D
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Ännä
Moderaattori
 
Viestit: 9280
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Wiuwe^ » 28.10.2012 13:35

Ite ku siirsin 8400 nii siinä ainaki toimi etuakseli, eli keinus. Mut sitte ku on renkaitte jousitukset nii se on iha outo ajaa :D
'Lääkärintodistukses lukee: Turkulainen, muuten terve'
<KuusNelia> Ännän modit on ihan perkeleestä
Avatar
Wiuwe^
 
Viestit: 1963
Liittynyt: 27.06.2011 16:32
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja XarioN » 28.10.2012 13:36

Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O

Mää sain nua Junkkarit jonku ihime ohjeen mukaan peliin, mutta ne on ostettaes maan alla. Ne kyllä tuloo sieltä ku vähä pökkää, mutta kumminki jotai hämärää siinä on.
Kuva
Avatar
XarioN
Kunniakäyttäjä
 
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Jannuzki » 28.10.2012 13:36

Ännä kirjoitti:
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Sama, mutten jaksanu tutkia sen enempää. :D

Jep, itekki löin hanskat tiskiin saman tien :D
Kuva
Jannuzki
 
Viestit: 590
Liittynyt: 08.05.2009 19:15

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja 98Farminggame » 28.10.2012 13:41

En oikei ymmärrä noita kohtia. Voisko joku selittää selvästi mitä pitää laittaa mihinkä.

1.B 2011 = <image active="store.png"/> 2013 = <image active="store.png" brand="brand.png"/>
For this simply create a Brand logo .png and put it in with the store.png. I just made them both store.png for the time.

1.C 2011 = N/A 2013 = <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> Just add this in under <price>______</price> and edit the number according to what you see fit for the machine and the terrain it works on.

1.D 2011 = N/A 2013 = <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> and edit the underline brand.

1. E 2011 = N/A 2013 = <machineType>tractors</machineType> Self explanatory really, just add this in under <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> and edit the type.

2. Particel And Shader .xmls

2. A 2011 = <CustomShader version="1" classRequirement=""> 2013 = <CustomShader version="2" classRequirement=""> Ch
98Farminggame
 
Viestit: 1424
Liittynyt: 19.09.2011 14:50

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja juhijeejee » 28.10.2012 16:59

Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"
i7-4770k, gtx 780, 16gb ram, 250gb SSD + 3tb HDD
juhijeejee
 
Viestit: 960
Liittynyt: 20.06.2011 15:52

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Oltzu » 28.10.2012 18:12

XarioN kirjoitti:
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O

Mää sain nua Junkkarit jonku ihime ohjeen mukaan peliin, mutta ne on ostettaes maan alla. Ne kyllä tuloo sieltä ku vähä pökkää, mutta kumminki jotai hämärää siinä on.

[iteskehu] Jaa, ite sain toimimmaa ilma ohjeitaki. Heihei [iteskehu]
Kuva
Avatar
Oltzu
Moderaattori
 
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 14:09
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Jeppe » 28.10.2012 18:14

juhijeejee kirjoitti:Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"

Samaa mietin.
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Avatar
Jeppe
Moderaattori
 
Viestit: 7440
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Paikkakunta: Laihia

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Oltzu » 28.10.2012 18:18

Jeppe kirjoitti:
juhijeejee kirjoitti:Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"

Samaa mietin.

Se varmaa meinaa, että uusimmassa varminkissa o uuet versiot nuista shadereista ja ne löytyy sieltä mihin on asentanu pelin. Smoker
Kuva
Avatar
Oltzu
Moderaattori
 
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 14:09
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja juhijeejee » 28.10.2012 18:19

Nyt en kyllä tajunnu yhtään mittee nää ajat takkoo..
i7-4770k, gtx 780, 16gb ram, 250gb SSD + 3tb HDD
juhijeejee
 
Viestit: 960
Liittynyt: 20.06.2011 15:52

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Oltzu » 28.10.2012 18:25

No esim. ParticleSystemShader.xml löytyy jos ei oo muuttanu asennuspaikkaa nii:
Koodi: Valitse kaikki
C:/Program Files(86x)/Giants Software/Farming Simulator 2013/data/maps/particleSystems

Ja sitä tarvii esim. kärryn kippaus "pölyissä" jne. Toivottavasti selvensi. :geek:
Kuva
Avatar
Oltzu
Moderaattori
 
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 14:09
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja juhijeejee » 28.10.2012 19:48

Ai, no tietty eihän tuota sitte löydy trakun tiedostoista, kun jontikkaa yritän convertata?! 8-)
i7-4770k, gtx 780, 16gb ram, 250gb SSD + 3tb HDD
juhijeejee
 
Viestit: 960
Liittynyt: 20.06.2011 15:52

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Jeppe » 28.10.2012 20:56

Mitä pitää laittaa machinetype kohtaan kun kysymyksessä on viljakärry?
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Avatar
Jeppe
Moderaattori
 
Viestit: 7440
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Paikkakunta: Laihia

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Oltzu » 28.10.2012 20:56

Jeppe kirjoitti:Mitä pitää laittaa machinetype kohtaan kun kysymyksessä on viljakärry?

Tippers. Smoker
Kuva
Avatar
Oltzu
Moderaattori
 
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 14:09
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja Jeppe » 28.10.2012 20:56

Juu kiitos.
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Avatar
Jeppe
Moderaattori
 
Viestit: 7440
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Paikkakunta: Laihia

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

ViestiKirjoittaja FiatExpert » 28.10.2012 21:02

Eikö joku vois laittaa vaikka kuvaa tästä operaatiosta tänne niin kaikki löytäs oikeat jutut ja olis puolet nopeampaa ja helpompaa. ANTEEKS KUN EI JOTKUT OLE ENNEN TÄLLÄISTÄ TEHNEET NIINKUN TE PRO PELAAJAT!
Avatar
FiatExpert
 
Viestit: 112
Liittynyt: 20.01.2011 08:13
Paikkakunta: Jyrkkä

Seuraava

Paluu Ohjeet ja oppaat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa