Lataa koneellesi Soilmod:
SoilMod - Soil Management & Growth Control (v1.2.0)
![]() | Lataa tästä... |
(winrar)
Kopioi fmcSoilManagement siainnista UNPACK_SoilManagementAndGrowthControl_v1-2-0 -> Instructions and files to embed into your map-mod -> Map ja liitä se mappisi Map kansioon.
Tee aina koko mapista varmuuskopio.
Avaa MAP.I3D notepad++.
1.
Etsi seuraavat ja kirjoita ylös
A-1. Etsi 'fileId' numero kohdasta "shaders/windrowFoliageShader.xml".
A-2. Etsi 'fileId' numero kohdasta "shaders/fruitGrowthFoliageShader.xml".
A-3. Etsi 'blockShapeId' numero "wheat_windrow" foliage-sub-layer kohdasta.
WindrowShaderFileId = !!WINDROWSHADERFILEID!! (-> FileId numero kohdasta "shaders/windrowFoliageShader.xml")
FruitShaderFileId = !!FRUITSHADERFILEID!! (-> FileId numero kohdasta "shaders/fruitGrowthFoliageShader.xml")
WindrowShapeId = !!WINDROWSHAPEID!! (-> blockShapeId numero kohdasta "wheat_windrow" foliage-sub-layer)
2.
Lisää seuraavat viisi tiedosto polkua MAP.I3D <Files> kohtaan.
Koodi: Valitse kaikki
<File fileId="100400" filename="fmcSoilManagement/fmcSoilManagement_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="100401" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_manureSolid_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="100402" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_manureLiquid_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="100403" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_kalkSolid_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="100404" filename="fmcSoilManagement/foliages/foliage_weed_diffuse_atlasSize_2.dds" relativePath="true"/>
Lisää seuraavat viisi <Material> polkua MAP.I3D <Materials> osioon.
Koodi: Valitse kaikki
<Material name="soilMgmr_empty_mat" materialId="100510" diffuseColor="1 1 1 1" ambientColor="1 1 1">
<CustomParameter name="dummyStartEnd" value="0 0 0 0"/>
</Material>
<Material name="soilMgmr_foliageManure_mat" materialId="100511" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
<Texture fileId="100401"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="soilMgmr_foliageSlurry_mat" materialId="100512" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
<Texture fileId="100402"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="soilMgmr_foliageLime_mat" materialId="100513" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
<Texture fileId="100403"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="soilMgmr_foliageWeed_mat" materialId="100514" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!FRUITSHADERFILEID!!">
<Texture fileId="100404"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
4.
Lisää seuraava <FoliageMultiLayer> ja sen <FoliageSubLayer>s omaan MAP.I3D
Lisää heti <InfoLayer ... /> kohdan jälkeen.
Koodi: Valitse kaikki
<FoliageMultiLayer densityMapId="100400" numChannels="16" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="fmc_manure" materialId="100511" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="0" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="-0.2" objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1" widthVariance="0.25" heightVariance="0.25" horizontalPositionVariance="1.5" height="0.5;0.75;1.0" useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true" numStates="3" />
<FoliageSubLayer name="fmc_slurry" materialId="100512" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="2" numDensityMapChannels="1" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0.02" objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" widthVariance="0.25" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.75" height="0.10" useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true" />
<FoliageSubLayer name="fmc_lime" materialId="100513" blockShapeId="!!WINDROWSHAPEID!!" densityMapChannelOffset="3" numDensityMapChannels="1" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="-0.05" objectMask="65520" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1" width="1.5" widthVariance="0.25" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.5" height="0.7" useShapeNormals="true" alignWithTerrain="true" />
<FoliageSubLayer name="fmc_weed" materialId="100514" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="3" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0.0" objectMask="65520"
numBlocksPerUnit="1"
width="0.3;0.7;1.0;0.8;1.1;1.3;1.5"
height="0.3;0.7;1.0;0.2;0.7;1.0;1.4"
atlasSize="2"
texCoords="0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.00 1.00 0.25;0.00 0.25 1.00 0.12;0.00 0.37 1.00 0.12;0.00 0.50 1.00 0.25;0.00 0.75 1.00 0.25"
widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="1.0"
numStates="7" growthNumStates="0" growthStateTime="0"
/>
<FoliageSubLayer name="fmc_fertilizerOrganic" materialId="100510" densityMapChannelOffset="7" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<FoliageSubLayer name="fmc_fertilizerSynthetic" materialId="100510" densityMapChannelOffset="9" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<FoliageSubLayer name="fmc_herbicide" materialId="100510" densityMapChannelOffset="11" numDensityMapChannels="2" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<FoliageSubLayer name="fmc_soil_pH" materialId="100510" densityMapChannelOffset="13" numDensityMapChannels="3" cellSize="8" viewDistance="0" terrainOffset="0.0" objectMask="0" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="0" width="0" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0" height="0" />
<!--
layer-name num-of-channels possible-valueset
=====================================================
fmc_manure 2 0-3 (manure density)
fmc_slurry 1 0-1
fmc_lime 1 0-1
fmc_weed 3 0-7 (1-3=withered, 4-7=alive)
fmc_fertilizerOrganic 2 0-3 (level)
fmc_fertilizerSynthetic 2 0-3 (1=typeA, 2=typeB, 3=typeC)
fmc_herbicide 2 0-3 (1=typeA, 2=typeB, 3=typeC)
fmc_soil_pH 3 0-7 (calculated into pH range)
-->
</FoliageMultiLayer>

Ja sitten SampleModMap.lua.n kimppuun

tähän löytyy selkeät ohjeet soilmod kansiosta.
UNPACK_SoilManagementAndGrowthControl_v1-2-0\Instructions and files to embed into your map-mod
Tätä en rupea sen enempää selostamaan muutakuin tarkastakaa oikea paikka mihin lisäätte ohjeen mukaiset jutut. samalla nimellä löytyy kuva vierestä jossa on kuvallinen ohje miten laitetaan.
EI OLE HELPOA KIRJOITTAA OHJEITA MUTTA TOIVOTTAVASTI YMMÄRSITTE JOTAIN.
Huolia, murheita ja turhia toiveita voi esittää niin koitan vastata tarkentavammin.
