Että mua sitten riipii tuo...

Epäselvyyksä & ongelmia pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Että mua sitten riipii tuo...

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

...kulkuvälineiden kanssa väkertäminen. :evil:

Ei siinä mitään, se '32 Fordin teko Sketchupissa oli silkkaa riemua ja lopultahan mä jollain käsittämättömällä tavalla sain sen jopa toimimaan itse pelissäkin, tosin ilman kääntyvää rattia tai kuskia, mutta paskaakos siitä kun kuskin penkiltä kuiten ajetaan.

No, tuon jälkeen kelasin että ei jumalauta, nyt saa riittää, oli se niin mahdoton taistelu se. Sunnuntaina sorruin kuiten Jokioisten Elonkiertoon kuvausreissulle ja siellähän oli sellanen pieni traktori... Oli hyvä napata kunnon kuvat joka suunnasta ja tekstuurikuvia vielä erikseenkin. Niin että pari päivää meni mukavasti näperrellessä.

Tänään sitten ajattelin että josko se olisi sitä vaille valmis. Kelasin, että pelaan varman päälle ja teen sen Lizard 422:n vai mikä se nyt olikaan, se pelin mukana tulleista pienin kuiten, päälle. Heitin vielä itseväkertämäni pyörät ja ratinkin helevettiin, että oikein varman päälle. Muuten hyvä, mutta noista Lizardista nyysityistä katosivat tekstuurit ja kun en kyennyt niitä tekstuureita sieltä (pelin kansioista) esiin onkimaankaan kelasin että eipä sitten, teen sen jonkun toisen päälle. Kelasinpa vielä että paskat, jätän farmarinkin pois mutta hyödynnän itsetehdyt pyörät ja ratin.

Taas väkerrystä, kaupan päälle xml:ät ja muut. Peli auki ja hämmästyksekseni värkki näkyi kaupassa ja oli jopa ostettavissa, hua hei! Harmi vaan että kaupan pihalla siinä ei enää ollut etupyöriä ja se oli muutenkin ikään kuin osittain maan alla. Kyytiinmeno jumitti tietysti koko paskan, siis pelin.

Mä en kerta kaikkiaan käsitä. XML:istä löytyvät polut ja muut on taas vaihdettu. Irto-osat, siis ne pyörät ja muut, on isketty kiinni sillä cut/paste tyylillä jolla ne saa sen alkuperäisen traktorin alle. Oman käsitykseni mukaan kaiken pitäisi täsmätä siihen alkuperäisen traktoriin verrattuna, vaan eipä vain taaskaan toimi.

Se mikä tässä eniten kyrpii on se, että sitten jos tässä taas muutaman päivän jaksaa lyödä päätä seinään, niin jossain vaiheessa se alkaa odottamattomasti toimia vaikka kaiken on tehnyt justiinsa kuten ennenkin.

Hyvät ihmiset, väkertäkää joku 'kädestä pitäen ja rautalankaa vääntäen' -tyyppinen 'näin teen oman traktorin' ohje. Alentaisi verenpainetta, säästäisi aikaa ja nostaisi tunnelmaa.

Ugh, olen puhunut. Kirjoittanut siis. :D
City^
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4894
Liittynyt: 12.11.2009 11:52
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: Että mua sitten riipii tuo...

Viesti Kirjoittaja City^ »

Kato tutoriaaleista.
Winner1
Viestit: 20
Liittynyt: 09.05.2011 16:16
Tämänhetkinen kaupunki:: Naantali
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsii vähän
Paikkakunta: Naantali

Re: Että mua sitten riipii tuo...

Viesti Kirjoittaja Winner1 »

Eli mitä häh? Lataan justiinsa Sketchuppia. Miten sit pääsen tekee niit modeja?.. :? :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”