Isomuotian maatalous/urakointi tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista.
Avatar
Mr_Simppa.
Viestit: 1551
Liittynyt: 09.11.2011 16:48
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Simppa.
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Keskisuomi, Laukaa

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Mr_Simppa. »

Ei, päin vastoin tää on tosi hyvä ploki :)
Kuva
Maailma tarvitsee esikuvia, Mercedes-benz. Ja pari Foordia.

Ei varaa ostaa uutta eikä tuunata vanhaa, se on siis old school..
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Tänään jossakin vaiheessa tulee päivitystä. :)
Kuva
Avatar
Onskuli
Viestit: 2096
Liittynyt: 22.01.2012 15:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Kielet: Suomi Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Onskuli11[FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Onskuli »

Hyvä että tulee! :D
Kuva
''No Zetor, no sex'' ;)
Viki
Viestit: 2100
Liittynyt: 28.02.2012 17:04
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: --

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Viki »

Komeeta on, lissee vaa.:D
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
Avatar
Aleksi321
Viestit: 839
Liittynyt: 14.09.2012 17:12
Tämänhetkinen kaupunki:: pyhäsalmi
Kielet: Englanti ruotti
Multiplayer tunnuksesi?: vilho
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Aleksi321 »

Lisää päivitystä.
KuvaKiitos Vapo
YOUTUBE KANAVANI
https://www.youtube.com/watch?v=FCIkhlHqMNE
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

2-vuotta myöhemmin..
Joo elikkäs siinä kävi niin että tuos vuosi sitte myytiin 905:nen pois, ja ostettiin tilalle Valtra T151:nen Hi-TecH.

Sitte tänä vuonna T162:nen meni Ikaalisten Valtralle myyntiin, ja otettiin tilalle T182:nen Directi pariks viikkoo koeajoon, voipi olla että se tulee tälle tilalle kun ois aika sopivan hintanen ja hyvä ajaa alueauran yms.. työkoneitten kaa ko se on portaattomalla laatikolla.

Ja sitte tuos vuoden alus saatiin yheltä ökyrikas perheeltä tarjous tuosta Sastamalan tilasta, ja niinhän siinä kävi että myytiin se ja muutettiin Savoon isommalle tilalle, siä meillon nytte paljo isompi tila, peltoo noin. ~ 370ha ja mettää sen ~250ha.

Tuohon yhteen tilaan kuuluu myös kaksi vähän pienempää tilaa, toisella tilalla pietään puimuria ja ajetaan rehua aumaan jos ykköstilasta loppuu aumasta tila ja toisella tilalla pietään raktoreita ja kuskatan viljaa jos toisesta kuivurista loppuu tila, ja tässä missä oleskelen enempi, niin siinä pietään rehunteko koneita ja välillä raktoreita, sieltä myös ajetaan lietettä ja kuivapaskaa niinkuin myös toiseltakin tilalta.

Tuossa tilassa missä enimmäkseen asustelen niin minulla on lehmiä sen 180 kpl:ta ja sonneja 100 kpl:ta, vasikoita eiookkaan kun sen vajaat 60 kpl:ta. :D

Ja täältä Savosta tarjottiin kans hyvää aurauspestiä talveks ja kesäks rehunajoa + muita kevättöitä siksi aikaa kun omia töitä eiole.

Tällä hetkellä minä ja isä pidetään tätä tilaa, mutta jos tuosta Savon kylästä löytäis jonkun hyvän maatilan emännän, niin saapi se sitte tulla kolmanneks osakkaaks tähän tilaan, josvaan haluaa.

Ja puimuri muutes vaihtui kanssa tuossa keväällä, Sampo lähti Espooseen jollekkin tilalle ja Sampon tilalle tänne tuli melko uusi Claas Mega 370 9m leveällä pöydällä.

Eipä tässä oikeen muuta kerrottavaa sitten oo, tai sitten en muista mitä vielä lisää pitäis kertoa. :)

Ja päivitystä tuleekin sitten tämän viikon aikana, kun sitä einyt ole pitkään aikaan tullut.

Niin ja isäni nimi on Harri Isomuotia ja itse olen Antti Isomuotia eli poika. :)
Kuva
Avatar
Mr_Simppa.
Viestit: 1551
Liittynyt: 09.11.2011 16:48
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Simppa.
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Keskisuomi, Laukaa

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Mr_Simppa. »

Ainakin tuon perusteella tulossa jumalattoman hyvää plokia, mutta kuva(t) kertovat enemmän kuin 1000 sanaa ;)
Kuva
Maailma tarvitsee esikuvia, Mercedes-benz. Ja pari Foordia.

Ei varaa ostaa uutta eikä tuunata vanhaa, se on siis old school..
Avatar
Suomi mies
Viestit: 3689
Liittynyt: 30.08.2012 19:13
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Suomi mies »

Komeeta ja täällä päin on isompiakin tiloja. ;)
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Rehun kaatoa / noukkimista
Joo siinä kuuen aikaan aamusta noustiin isän kans kahveelle, ja pohkittiin että jospa koitettais ny tänvuoden ekaa satoa mennä kaataan rehua / noukkiin. No siinä aamukahveet sitte juatiin ja isä meni laittaan T151:sen perään Elhon murskan ja mää menin laittaan Bergmann:in Directin perään. Siinä sitte sovittiin pihas ku isä oli just tullu laittamasta Elhoo, niin sovittiin että kaadetaampa tuo kotonaa ekana, että se ei ookku puoltoista hehtaaria niin saadaa siitä ekat auman pohjalliset. No mää sitte lähin T151:llä pellolle Elho peräs ja isä jäi siks aikaa navetalle laittaan kaikki kuosiin ja oottamaan ku maitoauto tulee. Mää sillä väliin sitte saavuin kohti peltoa.
Kuva
Sitte pistinki nopiaa Elhosta siivet alas ja perästä siivet alas että saadaampi karhoo tuleen ja sitte vaan ei muutaku kovaa niittämistä!
Kuva
Sen verta kovalla vauhilla tuli kolme kiekkaa niitettyä että en paljoo kuvia kerenny / huomannu räpsiin.
Kuva
Hyvin on tuo Elho ainaki tähän mennessä toiminu, vaan taitaapi jossain vaihees lähtee tuo Elho tältä tilalta ja tulla vähä isompi niittokone systeemi, ko tuota rehuaki onsen verta paljo.
Kuva
Sitte tuliki kusihätä ku olin tuota kahveeta aamusta litkuttanu, no siinä samas sitte ko olin kusella niin huomasin pellon reunalta ku isä kaahas Directillä tuleen noukkari peräs, saa ny vaan nähä kauanko tuos Directis tuo portaaton laatikko kestää ku isä ei oikeen osaa käyttää sitä ku tuo laatikko eioo enään mikään Valmet 20:pisen laatikko.
Kuva
No sittenhän se isäki pääsi vihdoin pellolle.
Kuva
Minä sitte taas niitin pari kiekkaa kunnes isä ilmotti La-puhelimeeni että hänellä ois tuorretta kahveeta termarillinen mukana että tuuppa kahveelle, no mikäs siinä sitte minä niitin kiekan loppuun ja menin isän tykö kahveelle.
Kuva
Kahveetauolla... siinon teekkarit vastakkain niinko veljekset.
Kuva
Siinä sitte kahveetauon jälkeen niitinki nopiaa illan tulles ilman kuvien ottoo pari kiekkaa ja nopiaahan se viimene sarvaki tuli esiin ja sitä ny sitte tuossa niittämäs..
Kuva
No minä sitte sain niitettyä, ja laitoin äkkiä Elhon takas tieliikenne-asentoon ja annoin teekkarin isälle, se sitte siinä lähti kohti tilaa körpötteleen ilta-auringos.
Kuva
Minä sitte hyppäsin Directin puikkoihin ja aloin noukkiin, on muutes ihan unelma ajaa tuo T182:nen ku ei tarvikku antaa kaasua nii vaihteet vaihtuu ittekseen, koska portaaton! 8-)
Kuva
Siinä sitte alko ehtoo hämärtään niin piti laittaa bähä valoo kansalle että näki eteen / taaksekki jotain.
Kuva
Hyvä ajaan tollasel isommal noukkaril tälläsiä pikku länttejä rehua, niin eituu turhia ajoja ees takasi.
Kuva
Entiiä sitte yhtään mihkä se aika pääs tua kopis vierähtään muttaku alko se aamuaurinkoki pilkottaan yhtäkkiä ja ajoin jo viimesiä varhoja noukkariin ettei tullu laijasta ylitte..
Kuva
No mää sitte siinä pari varhoo viä noukin ja sitte alko oleen jo joistaki kohin yli laijan kuorma, eiviitti kauheesti ottaa ylikuormia, jos sattuuki poliisi setä tuleen vastaan niin se on kallis kuorma sen jälkeen..no mutta kumminki mää sitte sain tuon noukkarin täytee ja olin lähös kohti tilaa.
Kuva
Otin siinä sitte nopiaa tilan tienhaaras Directistä posekuvan. 8-)
Kuva
Oli isäki raaskinu viiä teekkarin oikeen talliin ehtoolla ja jättäny Elhon ulos.
Kuva
Tuli siinä sitte ennemmin aumaaki otettua posekuva. :D
Kuva
Siinä sitte lopulta tulin aumalle ja tyhjensin kuorman..kyllähänse auma vähä kasvo ku yli 50 kuutioisen noukkarin tyhjensi pikku maa-aumaan.
Kuva
Sitte rehun ajojen lopuksi peittelin auman, vein Directin parkkiin ja menin nukkuun ku oli taas pitkä päivä takana.
Kuva
Sellanen päivitys tällä kertaa, enskerralla varmaanki rehutouhut jatkuu ja voipi olla että ajetaan vähä lietettä. Kommentoida saa muttei oo pakko, mutta plussaa olisvain jos kommentoitte että minkämoinen päivitys oli jne.. :)
Kuva
Avatar
Mr_Simppa.
Viestit: 1551
Liittynyt: 09.11.2011 16:48
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Simppa.
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Keskisuomi, Laukaa

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Mr_Simppa. »

Tosi makeeta ! Hienoja kuvia ja tarinaa, kuvan laatu ehkä ei ihan paras :/ Ja direktin nokka länässä yössä ennen aikaa kuvassa. Mutta tosi hienoo kyllä melkein täysin :)
Kuva
Maailma tarvitsee esikuvia, Mercedes-benz. Ja pari Foordia.

Ei varaa ostaa uutta eikä tuunata vanhaa, se on siis old school..
Avatar
Kruisaaja
Viestit: 3170
Liittynyt: 20.11.2012 17:08
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Harva tietää, moni arvaa ja lopuille ei kerrota

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Kruisaaja »

Hienoo! :)
Kuva
Intel ei vään!
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Mr_Simppa. kirjoitti:Tosi makeeta ! Hienoja kuvia ja tarinaa, kuvan laatu ehkä ei ihan paras :/ Ja direktin nokka länässä yössä ennen aikaa kuvassa. Mutta tosi hienoo kyllä melkein täysin :)
Kiitos kommenteista! Mutta siis mitä Directin nokka on "länässä"..?
Kuva
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Tosi komeeta. Tarinaa sopevasti ei liikaa eikä liian vähän. Hienot kuvat joissa komeat koneet. Ihan perfekto bloki. :kippis:
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Isomuotian maatalous/urakointi tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Matias98 kirjoitti:Tosi komeeta. Tarinaa sopevasti ei liikaa eikä liian vähän. Hienot kuvat joissa komeat koneet. Ihan perfekto bloki. :kippis:
Kiitos, kiitos!

Tollanen palaute ilahuttaa mukavasti ja tänään saattaapi tulla joskus illemmalla päivitys. ;)

Ja tuosta kuvienlaadusta, että en pysty pelaamaan täysillä resoluutioilla tai grafiikoilla koska alkaa lagaamaan. :(

Mutta koitetaan nyt pärjätä tälläsillä kuvilla, eiköhän niistä jotakin näe. :D
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”